بازاریابی اینترنتی چیست ؟ بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت و یا بازاریابی آنلاین گفته میشود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابیها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است . مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حاوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه میشود. بازاریابی اینترنتی، ویژگی های فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره میزند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است .
پیدایش اینترنت، این امکان را تقریباً برای همگان بوجود آورده است که هرکسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از ساوی خریاداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی،ذاتاً ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ میتواند سودمند باشد. تنها میبایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل میدهند.
بررسی بازار هدف شما اصلی ترین و مهمترین بخش از بازاریابی اینترنتی است. دلیل این موضوع آنست که مهم نیست چه میزان فردی در فروش تبحر دارد. چیزی که اهمیت دارد آنست که بدانیم چاه چیزهایی مورد علاقه مرد نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران میفروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار هدف ندارد. بی شک شاه کلید موفقیت در بازاریابی، تحقیق و هدفمند بودن است و بدون آن، هر تلاشی در عرصه بازاریابی، محکوم به شکست خواهد بود. بازاری های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکانهای عمومی فروش، نظیر فروشگاهها و حراجایها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی داشته باشند. معادل مدرن فروشگاه ها، و سایتها میباشند. همانطورکه یک فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناساب را بارای مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه ای است. یک سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطالاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداختها را انجام دهند. بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. آوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روشهای نامحدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا و سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گام های مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت .