در توضیح کلمات کلیدی برای جذب مشتری در آگهی اینترنتی با یک مثال شروع کنیم ، چه شما یک لوله کش، متخصص تاسیسات، دندانپزشک، فیزیوتراپ، یا مکانیک باشید، کلمات به کار رفته بر روی آگهی اینترنتی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که چیزی که شما برای روی وب آگهی اینترنتی خود عنوان می کنید هم می تواند باعث جذب و هم باعث دفع و بیزار کردن مشتری شود. این یکی از مهمترین موارد است که شما باید بهنگام بازاریابی آنلاین کسب و کار خود به آن توجه داشته باشید ولی در عین حال بیشترین میزان بی توجهی را دریافت می کند. اجازه دهید در این مورد قدری بیشتر توضیح دهم.
چندین سال پیش یک کسب و کار آنلاین در ارتباط با ارائه اطلاعات لازم برای آموزش و تربیت اسب راه اندازی کردم، در حالیکه یک مربی یا پرورش دهنده اسب نبودم و اطلاعات خیلی کمی هم در این ارتباط داشتم. در آغاز، یک راهنمای کاربردی در رابطه با آموزش اسب پیدا کردم که البته تاریخ نگارش آن به دهه ۱۰۱۴بر می گشت و تبدیل به اولین محصول من شد. کپی های قابل فروشی از آن تهیه کرده و برای فروش بر روی آگهی اینترنتی قرار دادم. در ابتدا فروش ناامید کننده بود. در قسمت های مختلف آن تغییرات کوچکی انجام دادم که باز هم بی فایده بود. باید می فهمیدم که چرا فروش اینقدر کم است. بخش فروش را به سه صفحه مجزای اینترنتی تغییر دادم، به این شکل برای خواندن صفحه دوم شما باید بر روی یک لینک کلیک می کردید و همچنین برای خواندن صفحه سوم هم باید بر روی یک لینک دیگر کلیک می کردید. بدین طریق می توانستم بفهمم که به ازای هر یک صفحه ای که افراد جلو می رفتند من چند مشتری را از دست می دادم. در نتیجه این کار متوجه شدم که تقریبا هیچ کس به صفحه سوم وارد نمی شود. نتیجه بسیار ناراحت کننده ولی در عین حال بسیار روشنگرانه بود.
در اهمیت عناوین آگهی در تبلیغات اینترنتی و کلمات کلیدی برای جذب مشتری در آگهی اینترنتی ، شروع به تغییر نمونه های آگهی کردم. هیچی دلیلی بدست نیاوردم و فروش هم افزایش پیدا نکرد. بعد از آن بود که به ذهنم رسید تا عناوین استفاده شده برای آگهی را تغییر دهم. عناوین در این رابطه یکی از مهمترین مواردی است که باید در بازاریابی خودتان به آنها توجه ویژه داشته باشید ، زمانی که اقدام به خواندن یک روزنامه می کنید، متن هیچ خبری را قبل از خواندن عنوان آن شروع نمی کنید. پس از گذشت چند ثانیه، عنوان به شما می گوید که آیا شما می خواهید متن کامل را بخوانید یا اینکه می خواهید از آن بگذارید. دلیل اینکه مردم اقدام به خواندن عناوین می کنند این است که آنها مشغولیت های بسیاری دارند و زمان کافی برای خواندن همه مطالب در اختیار ندارند.
اگر آمار و تجزیه و تحلیل مربوط به آگهی اینترنتی خود را بررسی کنید، می توانید متوجه شوید که بازدید کنندگان بطور متوسط چه مدت زمانی را بر روی هر یک از صفحات شما صرف می کنند. با این کار می توانید به عینه ببینید که بازدید کنندگان تمامی مطالب موجود در یک صفحه را نمی خوانند. در حقیقت، می توانم شرط ببندم که آنها مطالب بسیار اندک و جزئی از آگهی اینترنتی را می خوانند. در رابطه با آگهی اینترنتی آموزش و نگهداری اسب که من مسئولیت آن را بر عهده داشتم، تجزیه و تحلیل ها به من می گفت که اغلب بازدید کنندگان همه مطالب من را نمی خوانند. من این را از آن جهت متوجه شدم که یکبار مدت زمان لازم برای مطالعه تمامی اطلاعات موجود بر روی آگهی اینترنتی خودم را محاسبه کرده و آنرا با میانگین زمانی که هر بازدید کننده در آگهی اینترنتی صرف می کرد مقایسه کردم. چیزی که در این رابطه خیلی جالب است اینکه اینها موضوعاتی بودند که بسیاری از صاحبان اسب برای دانستن و خواندن آن ارزش قائل بودند. با این شرایط شما فکر خواهید کرد که بازدید کنندگان باید تمامی اطلاعات ارائه شده بر روی آگهی اینترنتی را مطالعه کنند، ولی در عمل چنین چیزی اتفاق نمی افتاد.
حال برگردیم به همان موضوع آگهی اینترنتی آموزش و نگهداری اسب، من در این رابطه اقدام به تهیه ۱۴عنوان مختلف کردم تا ببینم آیا هیچ یک از این عناوین بازدید کننده را به سمت خواندن و خریدن راهنمای کاربردی من سوق می دهد یا خیر. عنوان اولی که در این رابطه مورد آزمودن قرار دادم فروش من را بیشتر نکرد و حتی یکی دو مورد از آنها میزان فروش را کاهش داد. زمانیکه عنوان هفتم را مورد استفاده قرار داده و در روز بعد وضعیت آگهی اینترنتی را بررسی کردم، از اینکه دیدم میزان فروش من در طی یک شب به میزان ۲۳درصد رشد کرده، بسیار متعجب شدم. در ابتدا فکر کردم که ممکن است این موضوع اتفاقی بوده باشد، بنابراین اقدام به آزمودن عناوین باقیمانده کردم و دیدم که هیچ یک به خوبی این مورد هفتم موثر نبود. بنابراین بار دیگر از آن استفاده کردم و دیدم که میزان فروش دوباره افزایش پیدا کرده و به میزان قبلی رسیده است.
این چگونگی درک قدرت کلمات در نوشته و یا آگهی اینترنتی است که من به آن دست یافتم. در نهایت، می توان گفت که کلمات می توانند مشتری ایجاد کنند و یا آنها را دفع کرده و بیزار کنند و البته همین موارد را هم می توانند در رابطه با سود بنگاه انجام دهند. این بسیار اهمیت دارد، که در حقیقت، شما باید انتخاب ترکیب واژگان خود قبل از قرار دادن آنها در هر رسانه فروش چه بصورت آنلاین و یا بصورت چاپی به دقت زیر نظر بگیرید