از آنجا که اینترنت تعاملی است، پتانسیل قوی برای افزایش مشارکت و رضایت مشتری و بازخورد تقریباً فوری برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند
شاید بزرگترین مزیت تبلیغات اینترنتی در دسترس بودن آن به عنوان یک منبع اطلاعاتی 24×7 (تمام وقت) باشد. کاربران اینترنت می توانند اطلاعات زیادی را در مورد تقریباً هر موضوعی که انتخاب می کنند فقط با کلیک بر روی تبلیغ بیابند. آنها می توانند اطلاعات زیادی در مورد مشخصات محصول، هزینه ها، اطلاعات خرید و غیره جمع آوری کنند. در صورت تمایل، پیوندها آنها را به اطلاعات بیشتر راهنمایی می کند.
هدف بازاریابان تعامل موثر با مشتریان و بهبود تجربه آنها با برندشان است. این امر از طریق تبلیغات اینترنتی تعاملی امکان پذیر است.
کمپین های تبلیغاتی اینترنتی بر افزایش فروش از طریق وب سایت برند و شبکه های شریک تمرکز دارند. چنین کمپین هایی همچنین می توانند به طور همزمان اهداف تبدیل و برندسازی را دنبال کنند. پتانسیل فروش این رسانه در طول سال ها در حال افزایش است.
تبلیغات اینترنتی خلاقانه با طراحی خلاقانه می تواند تصویر یک شرکت را تقویت کند و شرکت یا سازمان را به طور مثبت در ذهن مصرف کننده قرار دهد.
برای بسیاری از شرکت های کوچکتر، با بودجه های محدود، شبکه جهانی وب آنها را قادر می سازد تا در معرض مشتریان بالقوه قرار گیرند که غیرممکن بود. برای بخشی از سرمایه گذاری که با استفاده از رسانه های سنتی مورد نیاز است، شرکت ها می توانند به موقع در معرض دید ملی و حتی بین المللی قرار گیرند.
بسیاری از بازاریابان یک کمپین تبلیغاتی سنتی را با یک کمپین دیجیتال تکمیل می کنند تا احتمال اینکه پیام با مخاطبانشان طنین انداز شود و به تصویر برندشان بیفزاید، افزایش یابد.
شبکه، هم مکمل و هم با سایر رسانه های IMC تکمیل می شود. به این ترتیب، به عنوان یک پیوند حیاتی در فرآیند ادغام عمل می کند.
جهت مطالعه ی مقاله ی قبلی کلیک کنید.
جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات 98 عضو شوید