بروشور: اگر بروشورهای دارای اطلاعات مفید، درست طراحی شوند، بسیار از نظر تبلیغاتی مؤثر هستند و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه خواهند بود مثلاً در تیراژ 5000 عدد با چاپ 4 رنگ و کاغذ گلاسه 120 یا 135 گرمی قیمت تمام شده برای هر عدد بروشور حدود 100 الی 120 تومان خواهد بود که ( تقریباً معادل یک کپی دورو معمولی است) این بروشورها به تدریج در حال تبدیل شدن به یک روش عمده تبلیغاتی هستند.
تبلیغات پستی: تبلیغاتی که به طور مستقیم از طریق پست برای مشتریان فرستاده میشوند، کاملاً میتوانند با ماهیت و نوع نیاز مشتریان در ارتباط باشند. شما می توانید یک فهرست ثابت از مشتریان کنونی و یا از مشتریانی که می توانند مخاطب بالقوه شما باشند، تهیه کنید. این کار را میتوانید از طریق جمع آوری کارتهای ویزیت دنبال کرده و مدام لیستی را که از این طریق تهیه کرده اید، به روز کنید، چرا که همواره در چنین مواردی این خطر بالقوه وجود دارد که لیست شما قدیمی شود . بنابراین همیشه درصدد اصلاح آدرسهایی باشید که برگشت خوردهاند در استفاده از فهرست پستی به دلیل هزینه هایی که در بردارد، همیشه باید محتاط بودضمناً. فراموش نکنید که مشتریان را نباید با اطلاعات فراوان، بمباران کرد.
پیام از طریق ایمیل: استفاده از ایمیل برای تبلیغ یکی از شگفت انگیزترین راه هایی است که پیامهایتان را به دیگران برسانید . در مواردی که از ایمیل استفاده می کنید، در انتهای ایمیلهایتان امضا بگذارید. در حال حاضر این امکان در بسته های نرم افزاری هست که امضایتان را برای تمام ایمیلهایتان پیوست کند.
مجلات: آگهی های مجله های می توانند بسیار گران تمام شوند. دنبال مجلاتی بگردید که عمدتاً صنعت مورد نظر شما را پوشش می دهند، چنین مجلاتی در واقع بر روی مشتریان و بازار مورد نیاز شما تمرکز دارند. در چنین مواردی هم میتوانید آگهی بدهید و هم بتوانید به جای آگهی از یک مقاله کوتاه استفاده کنید.
خبرنامه: خبرنامه ها برای انتقال ماهیت سازمان و خدمات آن ابزارهای بسیار مؤثری هستند. اگر از خبرنامه میخواهید استفاده کنید ابتدا با یک مشاور در مورد طرح اولیه آن مشورت کنید. امروزه این امکان وجود دارد که با استفاده از نشر رومیزی کارهای جذابی در این زمینه ارایه کنید و کار هم ارزان تمام شود.
روزنامه های عمده محلی : تقریباً همه روزنامه های عمده محلی را میخوانند. شما میتوانید از طریق آگهی یا نامه به سردبیر و یا با استفاده از یک روزنامه نگار که برایتان مطلب تبلیغی تهیه کند، فعالیتهایتان را در روزنامه منعکس کنید. این نوع از آگهی های گرانقیمت هستند. خود روزنامه ها هم میتوانند برای اینکه چطور و کجا آگهی بدهید، مشاوران خوبی باشند. زمان آگهی دادن هم بسیار مهم است و این امر به عادات خرید مشتریان مربوط میشود.
پوسترها و تابلوهای اعلانات : پوسترها اگر درجاهایی نصب شوند که مشتریان شماواقعاً آنها را ببینند بسیار مفید هستند . اما خودتان تا به حال چقدر پوسترها و تابلوهای اعلانات راواقعاً تماشا کرده اید.
اتفاقاً بهترین جای نصب پوسترها همین تابلوهای اعلانات است. به شرط اینکه در جای مناسبی باشد و پوسترها هم به سرعت با پوسترهای خوش رنگ دیگر عوض شوند وکاملاً هم در معرض دید رهگذران باشند.فقط یادتان باشد که بعضی از شهرداری ها درباره ابعاد پوسترهایی که بر روی تابلوهای اعلانات قرار میگیرد،مقرراتی دارند که باید آنها را رعایت کنند .
تبلیغات رادیویی : یکی از بزرگترین مزیتهای تبلیغات رادیویی این است که ارزانتر از تبلیغات تلویزیونی است و مردم کماکان به رادیو گوش می کنند به خصوص وقتی که در حال رانندگی هستند. مبنای محاسبه تبلیغات غالباً تعداد دفعات پخش، مدت پخش و زمان پخش است. یکی از مهمترین موارد برای پخش تبلیغ از رادیو این است که زمان پخش آن با زمان گوش دادن مشتریان به رادیو همزمان باشد.
تبلیغات تلویزیونی: خیلی ها به دلیل گران بودن تبلیغات تلویزیونی، استفاده از آن را در دستور کار خود قرار نمی دهند . تبلیغات تلویزیونی از انواع دیگر تبلیغات گرانتر است. مبنای محاسبه نرخ آگهی در تلویزیون هم همان موارد مطرح در رادیو است.
صفحات وب: تبلیغات در محیط وب اکنون به روش رایجی تبدیل شده است. آگهی و تبلیغ در محیط وب به تجهیزات و تخصص ویژه نیاز دارد که از جمله آنها می توان به دسترسی به کامپیوتر، داشتن سرویس اینترنتی، انتخاب نام سایت، ثبت نام برای دامنه، طراحی گرافیک و در نظر گرفتن امکان فروش آنلاین اشاره کرد. تبلیغ وبسایت و مطرح ساختن آن از طریق موتورهای جست وجو و نیز روزآمد نگاه داشتن سایت از جمله مواردی است که در این عرصه باید به آن توجه داشت.
راهنمای تلفن مشاغل: اگر شغل شما در ردیف مناسب خودش وارد شود، آنگاه میتوان آگهی دادن در راهنمای تلفن مشاغل را مؤثر دانست. نکته مهم دیگر در این زمینه این است که نام شرکت شما هم بالاخره باید به خوبی گویای نوع محصولات و خدمات شما باشد.
مقالاتی که می نویسید: آیا چیزی در شرکت و فعالیت شما هست که تأثیری قوی داشته باشد. اگر پاسخ مثبت است، نشریات محلی را تجربه کنید و در مقالهتان چیزهایی را بیاورید که حول همان تأثیر قوی باشد و با مخاطب رابطه برقرار کند.
پوشه حاوی اطلاعات شغلی: استفاده از پوشه حاوی اطلاعات شغلی برای در اختیار رسانه ها قرار دادن یک روش مفید تبلیغاتی است . این پوشه هاغالباً حاوی اطلاعات و تصاویر مربوط به یک شغل است که محصولات و خدمات شرکت را معرفی می کند و با اظهارنظرهای مشتریان راضی از محصولات یا خدمات همراه است.
بیانیه های خبری: بیانیه های خبری راجع به یک رویداد به رسانه ها نوعی هشدار می دهند تا نظر آنان برای پوشش خبری رویداد مربوطه جلب شود. عناصر خبری نظیر که، چه، کجا، چرا و چه وقت غالباً در این بیانیه ها وجود دارد و بعضی وقتها هم به همراه عکس به روزنامه ها فرستاده میشوند تا کار پوشش خبری آسانتر صورت گیرد.
گزارشهای سالیانه: گزارش های سالیانه بیشتر برای سهامداران منتشر و توزیع می شوند وغالباً با مرور فعالیت های سالیانه، چالش ها و موقعیت مالی شرکت همراه هستند.
همکاری یا بازسازی استراتژیک: اگر شرکت شما درگیر همکاری با شرکتی دیگر است و یا در حال بازسازی استرتژیک خود میباشد،حتماً آن راصریحاً اعلام و تبلیغ کنید.
شبکه سازی: اگر با هم نسلها، سازمانهای حرفه و کسانی نظیر آموزشگرها، مشاوران، عرضه کنندگان و کسانی در خارج از شرکت خود در ارتباط هستید، آن را اعلام و تبلیغ کنید.
استثناییها: دیدهاید خیلی ها بر روی قلمها و تیشرتها و فنجانهای قهوه و غیره تبلیغات می کنند. این تبلیغات هنگامی مؤثر واقع می شود که مشتریهای استثنایی و ویژهای داشته باشند البته هزینه تولید و ارسال برای این مشتریان استثنایی هم، هزینه ای قابل اعتنا خواهد بود.
معرفی: شمااحتمالاً در رشته ای تخصص دارید. راه هایی پیدا کنید که بتوانید در سمینارها ولو به صورتی مختصر فعالیت و تخصصتان را ارایه کنید. معرفی در عرصه هایی چون نمایشگاه های تجاری، سمینارها، نشست های اتاق بازرگانی و گردهمایی مناسب است. حتی اگر پانصد بروشور توزیع کرده باشید و فقط پنج نفر با شما ارتباط بگیرند، کارتان موفق بوده است، هر چند ممکن است خودتان را به 30 نفر معرفی کیند و از پانزده نفر آنها جواب بگیرید.
ارتباط با طرفهای اصلی: سعی کنید از هر بخشی که با آنها سروکار دارید، دست کم با یک نفر در تماس باشید و او را فقط سالی یک بار به ناهار دعوت کنید. ارتباطات غیررسمی گاهی بسیار پرقدرت عمل میکند.
رویدادهای ویژه: اعلام یک برنامه مهم، اعطای یک جایزه ویژه و مواردی از این دست هم جزو روش های تبلیغی خوب به شمار می آیند.
پیشنهادات ویژه: ارایه کوپن برای خرید، دادن تخفیف های ویژه و فروش ها یاستثنایی هم از جمله روش هایی است که در تبلیغات رایج است.