تبلیغات اینترنتی خلاقانه

تبلیغات اینترنتی خلاقانه

انجام تبلیغات در فروش محصولات یکی از کارهایی است که صاحب هر شغلی انجام میدهد برای اینکه تبلیغات مثمر ثمر باشد نیاز است تعداد کاربر زیادی را جذب کند بنابراین باید از روش ها و ایده هایی استفاده کنیم که بیشترین میزان بازدید را داشته باشد . اما از چه ایده هایی استفاده کنیم بحثی است که نیاز به تفکر و قدرت تخیل دارد در اینجا به بررسی روش هایی می پردازیم گه در تحقق این ایده ها و خلاقیت ها به ما کمک میکند.

تبلبغ خلاقانه

تبلیغ خلاق باعث میشود تا تبلیغات شما در بین تعداد زیادی از آگهی های مشابه دیده شود و باعث جلب توجه آگهی شما شود در تبلیغات خلاقانه ارزش هنری یک طرح است که بسیار بالا می رود.

اگر در رابطه با شرکت ها و یا موسسه ها و یا سازمان ها و کسب هار های بزرگی تبلیغ می کنید در این صورت برای ایجاد طرح خلاقانه نیاز به همفکری با سایر افراد متخصص در زمینه طراحی دارید تا هر کدام از افراد ایده ها و طرح های خود را که در نظر دارند بیان کنند و سپس راجع به آن ها بحث کنند نواقص ها و مزایای آن را بررسی سپس  یا آن را تایید و یا رد می کنند.

برای رسیدن به ایده های  خلاقاته تبلیغات اینترنتی موارد زیر توجه کنید

دقیقا از خط وسط صفحه استفاده کنید یعنی تصویر را طوری قرار دهید که قسمت وسط عکس در وسط صفحه قرار گیرد و چون عکس های خلاقانه و مرتبط استفاده کردید طوری نمایش داده میشود که انگار محصول به صورت خاص و معناهای خاصی کاربرد دارد.

  • از عکس ها طوری استفاده کنید که کلربر وقتی برای بار اول تبلیغ را دید توجهش جلب شود و دوباره به آن نگاه کند یعنی از عکس های خاص و خلاق
  • سعی کنید در تبلیغات اینترنتی برای تبلیغ محصول خود از فضای طبیعی ، حیوانات و موجودات جاندار و دارای روح مانند گل و گیاه استفاده کنید.
  • به شرایط خاصی مانند بیماری ها ، نواقصات و امثال آن اشاره کنید که در صورت هدم استفاده دچار آن ها میشود ولی با استفاده و رعایت شرایط بهداشتی و استفاده از محصولات ارائه شده این مشکلات رفع میشود و حتما نمونه های مشابه آن مشکلات را قرار دهید .
  • ظاهر تبلیغ را طوری ایجاد کنید که با کمی دقت و تفکر به موضوع پی ببرند.
  • از تصاویر های قدیمی و پر طرفدار استفاده کنید ولی برای آن ها معنا و مفهوم و تفسیر های دیگری به کار برید.
  • از کلمات احساسی استفاده کمید و احساسات کاریر را تحریک کنید .
  • از رنگ بندی خاصی استفاده کنید مثلا اگر محصول ارائه شده مربوط به نیاز های روزمره مانند خوراک ،پوشاک و امثال آن است از رنگ های شاد استفاده کنید ولی اگر مربوط به مسایِ اداری ک غیره است از رنگ های تیره استفاده کنید.
  • به صورت واقعی و حقیقی ظاهر شوید و از به کار بردن کلمات دروغ و غیر ممکن پرهیز کمید .
  • از تاریخ های خاص ، رویداد های مهم و سایر موارد استفاده کمید مثلا روز زن ولنتاین و …. در کنار این موارد تبلیغ خود را قرار دهسد.
  • به صورت شوخی و طنز آلود بیان کنید .
  • برای خود نماد و نشانه ای خاص داشته باشید و نشانه های که دیگران استفاده می کنند و تکراری شده است پرهیز کنید.
  • سعی کنید اهل عمل باشید تا وعده وعید یعنی آن چه رو قول دتدید به صورت صریح به آن جامعه عمل بپوشلنید .
  • از کلماتی استفاده کمید که احساس شود روحط داخل آن ها وجود دارد روح الهام بخش
  • نقص های کالا اشاره کنید چون اگر محصول را بی عیب و نقص بگویید در آن صورت کاربر هم به آن شک خواهد کرد.
  • به چگونگی به وجود آمدن محصولات اشاره کنید و راجع به آن بنویسد.
  • عکس هه را به صورت بسیار نزدی و زوم شده قرار دهید طوری که بیننده فکر کند آن محصب به صورت یک ایده در بدن انسان به وجود آمده است.
  • در تبلیغات اینترنتی خلاقانه در صورت امکان از آهنگ های بی کلام استفاده کنید که حس آرامش القا میکند.
  • در زمان استفاده از محصولات در رمان حال و در صورتدعدم استفاده در زمان آینده را به مفایسه بکشید و عکس هر دو را نمایش دهید .
  • طوری از عکس ها استفاده کنید و طراحی کنید که با اولین نگاه کاربر فکر کند تصویر در حال حرکت کردن است .
  • خلاقیت خود را طوری به کار ببرید که تز دو تا شکل به صورت ناقص در کنار هم برای نشان دادن هدف خود از استفاده از محصولات استفاده کنید .
  • از نظر های مخاطبان خود حمایت کنید و از آن ها در آگهی های خود استفاده کنید و در صورتی که می دانید در یک جامعه این عکسی که قرار می دهید بازخورد کمتری دارد و مردم از آن شخصیت خوشش نمی آید از قرار دادن آن عکس خودداری ‌کنید .
  • صفحه زمینه خود را سفید انتخاب کنید و تصویر ها را به صورت الهام بخش و یا به صورت پخش پالت رنگ و طراحی و نقاشی کشیدن ذهن مخاطب را درگیر خود کنید.
  • حس هایی را در مخاطب خود ایجاد کنید که با مطالعه تبلیغات شما واکنش مثبت دهد و احساسی متفاوت مانند آرامش را در خود حس کند .
  • از طرف دار های یک تیم و یا یک گروه خاص استفاده کنید و در تبلیغ خود به نمایش بگذارید.
  • اگر محصول شما بدون جان است و یه شی و اشیا ست بهتر است طوری طراحی کنید که که آن شی غیر جان حالت روح و زنده بودن داشته باشد مانند استفاده از وسایلات سایر جانداران در طراحی عکس ها
  • میزان نور پردازی در عکس را بسته به موقعیتی که عکاسی انجام شده درست تنظیم کنید.
  • چگونگی به وجود آمدن محصولات را در یک عکس به صورت خلاق تر نمایش دهید مثلا اگر از پلاستیک به وجود آمده خود پلاستیک را قرار ندهید بلکه عکسی که مرتبط با پلاستیک است قرار دهید .
  • در روش ایجاد تبلیغ ابتدا در مورد موضوع خود فکر کنید و سپس برای نمایش دادن مفهوم مورد نظر خود از روش های خلاق استفاده کنید .

جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات98 عضو شوید

نویسنده