چگونه در تبلیغات اینترنتی مشتریان را جذب کنیم ؟
در هر کسب و کار و شغلی و هر فروش محصولی نیازمند تبلیغات هستیم تبیلغ یعنی اینکه محصولمان و یا کسب و کارمان را در معرض دید کاربران و مشتریان قرار دهیم و خدمات ارائه شده را به کارابران معرفی کنیم در تبلیغات هر هزینه ای که می کنیم چند برابر آن به خودمان بر می گردد و نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید در روش تبلیغی انواع روش ها وجود دارد چه از لحاظ سنتی و از لحاظ الکترونیکی .در این مقاله تبلیغات اینترنتی را بررسی میکنیم . در هر روش تبلیغی علاوه بر اینکه با تبلیغات محصول و کسب و کار خود را برای کاربران نشان می دهیم باید سعی کنیم با پیروی و رعایت یک سری از اصول و قواعد مشتری را دز طریق تبلیغات اینترنتی جذب کنیم با مطالعه این مقاله به روش های جذب مشتری پی خواهیم برد .
در روش های تبلیغاتی باید سعی کنید از روش های استفاده کنید که کاربران و خوانندگان تبلیغات اینترنتی بنشینند و تبلیغات شما را بخوانند بعنی خودشان را وادار به خواندن تبلیغات کنند به عبارتی بایدآنقدر تاثیر گذار و جذاب باشد .با یک مثال می تواتیم ببینیم که قدرت جذب تبلیغ چقدر میتداند باشد اگر از کاربری بپرسید روزانه چقدر پیام تبلیغاتی چه در رسانه های الکترونیگی د یا حتی به صورت سنتی مشاهده میکنید حتما میگویند خیلی اما اگر درباره چند تا از تبلیغات بپرسید شاید جوابی برای دادن نداشته باشند در این صورت است که می بینیم تبلیغ کاربر را جذب نکرده باشد اما وقتی می گوید آهان همان که (……)اینگونه بود را میگویی این موقع است که تبلیغ فرد را جذب کرده ولی وقتی میزان اثر گذاری زیاد باشد در آن صورت مشتری ما می شود بنابراین وقتی می خواهید تبلیغات شما به نحو احسن اجرا شده و موفقیت آمیز باشد باید در بین رقیب هایتان تبلیغ اینترنتی شما خاص باشد و به عبارتی بین رقیبانتان بدرخشید تا باعث جذب مشتری شوید .
پیروی کردن از این اصول ها باعث جذب مشتری می شود
- تبلیغات اینترنتی باید طوری طراحی شده باشد که مخاطب را به سمت خود بکشاند یعنی درون مایه ای ذاتی داشته باشد اگر هدفش بزرگسال است از محتوای پر مفهوم استفاده کند ولی اگر هدفش کودکان هستند از محتوای محاوره ای و خلاق تر استفاده کند.
- تبلیغات باید قدرتی داشته باشد که مخاطب را متدقف کتد و وادار به انجام کاری کند مثل انجام مسابقه یا قرعه کشی یا سایر گزینه ها یک تبلیغ موفق هرگز اجازه نمی دهد تا مخاطب به سادگی از آن چشم نظر کند .
- در تبلیغ اینترنتی خود سعی کنید تا به جنبه احساسی مخاطب هم اشاره کنید هر چند تبلیغ شما در حیطه های دیگر باشد و ربطی به احساس نداشته باشد ولی حتما سعی کنید از لحاظ احساسی هم اثر گذار باشید.
- سعی کنید رر تبلیغ اینترنتی خود حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید این کار باعث میشود تا مخاطب نسبت به تبلیغ شما کنجاوی نشان دهد مطلب شما را بخواند و در رابطه با محصول ارائه شده شما تحقیق و مطالعه کند .
- در تبلیغ خود تز کارها و عبارت های شگفت آور استفاده کنید مثلا در عنوان یا محتوای خود متن شگفت انگیز استفاده کنید یا در تبلیغ خود تز عکس هایی که باعث حیرت مخاطبان شود استفاده کنید یا از پیشنهاد های شگفت انگیز این ها نوعی خلاقیت هستند که باعث می شود کاربران به ما واکنش نشان دهند.
- همیشه به صورت غیر منتظره خود را نشان دهید آن طور که مخاطب انتظار دارد نباشید بلکه یک پله بالاتر از انتظارات مخاطبانتان نشان داده شوید همیشه مخاطب شما را در ساده ترین حالات تصور می کند پس سعی کنید حالات ساده را از بین ببرید و به صورت غیر منتظره مانند برخی عبارات ، برخی تصاویر ، برخی محتوا و برخی موارد مانند این ها
- سعی کنید همیشه محصول خود را برجسته تر نمایش دهید همیشه مردم دوست دارد چیز هایی که طبیعی نیستند را ببینند و در بین همه مردم عامی هستند را نبیند آن چه که متفاوت تر است جلب توجه می کند نه آنکه عینا کپی و تقلید شده از یک ایده و تبلیغ دیگر باشد .
- برای اینکه تبلیغات اینترنتی شما باعث جلب مخاطب شود باید و حتما باید از خراقیت استفاده کنید ایده های خلاقانه ایجاد کنید ایده های خراثانه را عملی کنید و سعی کنید از ایده های خلاقه تان یک تصویر عملی به ممایش بگذارید .
آنچه که یک تبلیغ را به سمت موفقیت می کشاند و باعث پیروزی تیلیغ و برند شما در بین رقیبتان میشود عوامل گوناگونی بستگی دارد این عوامل شاید ساده به نظر بیاید ولی کلید اصلی در تبلیغات است این عولمل شامل گزینه های زیر است :
- وقتی تبلیغ اینترنتی انجام می دهید تصور کنید با روش های اشاره شده در بالا محاطب را به سمت خود جذب کردید ولی هدف اصلی تنها جذب کردن نیست بلکه علاوه بر جذب کردن می خواهیم مشتری ما شود و یک مشتری وفادار. برای اینکه به این هدف برسیم نیاز است تا اعتماد مخاطب را جلب کنیم با روش های گوناگون چون خر تبلیغ و خر محصول و هر کسب و کاری به یک ایده و روشی جلب اعتماد می کند یکی با خدمات پس از فروش، یکی با اشانتیون دادن ، دیگری با ضمانت محصول و سایر موارد جلب اعتماد بستگی به طرف تبلیغ کننده دارد هر فردی می تواند از گزینه هایی که در محصولش می بیند بین مخاطبش قرار بگیرد و با استفاده از مزیت های که محصولش دارد می تواند از ایده های ناب برای اعتماد سازی استفاده کند .
- همچنین تنها اعتماد سازی باعث ایجاد و جلب یک مشتری وفادار نمی شود بلکه علاوه بر همه موارد گفته شده باید از محتوا هایی استفاده کنید که کاربر متوجه مزیت های محصول شود و پی ببرد که می تواند با این محصول نیاز های خود را رفع کند و در صورتی که نیازی نداشته باشد می تواند برای روز های آینده نگه بدارد این ها روش هایی هستند که شاید کوچک ولی کلمات کلیدی هستند .
درج تبلیغات کسب و کار
جهت درج تبلیغات کسب و کار در سایت تبلیغات 98 ثبت نام کنید