چگونه عنوان های مناسب برای تبلیغات اینترنتی انتخاب کنیم ؟

چگونه عنوان های مناسب برای تبلیغات اینترنتی انتخاب کنیم ؟

همانگونه که همه ما می‌دانیم برای در یک تبلیغ اینترنتی موفق شویم نیاز است که در کسب و کار خود تبلیغات را به صورت حرفه ای پیش ببریم و این تبلیغات را به صورت حرفه‌ای پیش ببریم یکسری اصول وجود دارد که مستلزم آن هستیم که آنها را رعایت کنند مثلاً عکس در قسمت عکس باید عکس های با کیفیتی قرار دهیم در قسمت محتوا نویسی باید به محتوایی را بنویسیم که در رابطه با محصولات ما باشه یعنی اطلاعات کامل در رابطه با محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهیم را بنویسید در قسمت عنوان هم باید عنوان هایی را انتخاب کنیم که متناسب با موضوع ما باشد یعنی اولین چیزی که در تبلیغات اینترنتی نمایش داده می‌شود عنوان آن تبلیغات است اگر تبلیغ عنوان تبلیغات مناسب باشد در عرض ۳ ثانیه مخاطب سمت ما می آید و جذب تبلیغات ما می شود ولی اگر محتوای تبلیغاتی و عنوان تبلیغاتی ما مناسب نباشد در عرض ۳ ثانیه مخاطب از ما می زداید و به سمت تبلیغات ما نمی‌آید بنابراین باید یک عنوانی را انتخاب کنیم که جذاب باشد و مخاطب را به سمت خود جذب کند همانگونه که گفتیم عنوان یک تبلیغ نقش حیاتی در تبلیغات دارد پس برای اینکه تبلیغات موفق باشد نیاز است یا عنوان های جذابی را انتخاب کنید برای عنوان های جذابی را انتخاب کرده باشیم باید از یک سری قواعد و اصولی پیروی کنیم که در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع بحث خواهیم کرد.

در انتخاب عنوان تبلیغاتی چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد

در تبلیغات اینترنتی باید عنوان هایی را انتخاب کنیم که نشان دهد آرزو ها ترس ها و نیازهای مشتریان را رفع می توانید کنید بسته به نوع محصول که ارائه می‌دهیم محصولاتی که در جهت تأمین رفاه مشتریان باشد عنوانی متناسب با آن که در جهت رفع نیازهای مشتریان است اگر عنوان اگر محصولی که ارائه می‌دهیم در جهت تفریحی باشد عنوانی باید انتخاب کنیم که به صورت تفریحی و جذاب باشد یعنی خلاقانه باشد بنابراین عنوان هایی که انتخاب می‌کنید متناسب باید با محصولاتی باشد که در جهت رفاه حال مشتریان در جهت تفریح و یا هر جهت دیگری هستند باشند.

مورد بعد این است که عنوان هایی را انتخاب کنیم که قدرت کلمات در آنها بیشتر باشد یعنی کلماتی که اثرگذاری بیشتری داشته باشند را انتخاب کنید معمولا در عنوان ها از کلمات قدرتمند استفاده می کنند ولی به کلماتی که نتواند مشتری را راضی نگه دارد و حس تردید در آن ایجاد کند.

مورد بعدی که در انتخاب آن باید به آن توجه کنیم این است که عنوان هایی را انتخاب کنیم که صرفاً زمینه رسمی بودن نداشته باشه و فقط احساس نکند که در یک اداره قرار دارد بلکه باید حس شوخ و طنز را نیز تحت عنوان های خود بکنیم .

و مورد بعدی این است که عنوان هایی را انتخاب کنیم که کاملا شفاف و واضح باشند نه  یک عنوان بسیار کلیشه ای و تکراری.

مورد برای که باید به آن توجه کنیم عنوان هایی را انتخاب کنیم که دروغکی نباشد یعنی اینکه یک عنوان ساده می‌باشد و از اغراق کردن در انتخاب عنوان ها بپرهیزید و کلمات کلیدی مانند توجه مانند تخفیف به سایر موارد زیر به هیچ عنوان نباید به گونه‌ای باشد که جلب توجه نکنند همان کلیشه همین عنوان ها باید شفاف باشد و موضوع را به طور صادقانه بیان کنند. همچنین عنوان هایی را که انتخاب می کنید باید جنبه هنری داشته باشد که یک عنوان انتخاب کنید باید  خلاقیت داشته باشید اگر یک فرد اخلاقی هستید و جنبه هنری دارد مطمئناً عنوان های خلاقانه انتخاب می کنید.

اگر شما محصولاتی که ارائه می‌دهید مربوط به یک برند معروف یا مربوط به شرکت معروف است در این گونه موارد سعی کنید حتما به آن برند معروف اشاره کنیم در بعضی موارد نوشتن یک عنوان مناسب بسیار ارزش کمتری نسبت به یک برند معروف دارد یعنی اگر برند شما معروف است و در بین عمومیت مشهور است که نام آن را در عنوان خود اشاره کنید و به من مشتری این را انتخاب کنید که این محصول مربوط به آن برند یا آن شرکت معروف است.

عنوان های خود از کلمات پرسشی قرار دهید یعنی کلمات پرسشی که نشان می دهد به کاربران این حس را القا می‌کند که از آنها سوال می‌کنم آنها دنبال جواب آن هستند و برای پیدا کردن جواب سوال و مطمئناً ادامه مطلب را می‌خواند تا به پاسخ این سوال برساند .

همچنین می توانید در انتخاب عنوان ها احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار بدهد احساسات کاربران می توانند جنبه عاطفی جنبه مالی جنبه زندگی و هرگونه احساسات دیگری باشد که شما می توانید کنجکاوی و احساسات طرف مقابل را برانگیزید می‌تواند در انتخاب عنوان و در انتخاب مشتری به شما کمک کند.

همیشه اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد بهترین  نیست بلکه سعی کنید در بین چندین گزینه بهترین را انتخاب کنید .

سعی کنید در انتخاب عنوان های خود دقت کنید عنوانی را انتخاب کنید که در بین چندین مورد بهترین است عندان ها را به تنهایی انتخاب نکنید چندین عنوان را در کاغذ بنویسید از بین چندین نفر از افرادی که همانند شما در تبلیغات فعالیت می‌کند یا شریک شما هستند نظرسنجی کنید و آن هایی را که چندین نفر تایید می کند انتخاب کنید همچنین می توانید پیشنهاد های خود را در عنوان ها  بنویسید مثلا  ساعت مچی با قیمت بسیار پایین به مدت محدود در عرض ۳۰ روز با تخفیف ۵۰ درصدی این عنوان درست است که کمی طولانی است ولی هم به مدت زمان آن اشاره کردید وقتی تخفیف درصدی در این گونه مواقع مشتری به سمت شما می آید از این اعداد و ارقام در عنوان تبلیغات خود استفاده کنید.

سعی کنید در عنوان هایی که می نویسید به نوشتار خود توجه کنید یعنی عنوان هایی را بنویسید که غلط املایی نداشته باشد البته این تنها در عنوان صدق نمی کند بلکه در محتوای تبلیغی هم نباید غلط املایی نداشته باشید و ظرافت و کیفیت کلمات توجه کنید این هوشیاری شما را نشان خواهد داد .

نویسنده