تبلیغات به عنوان شاخ و برگ و ریشه یک درخت به حساب میآید وقتی که درختی فقط تنه داشته باشد به طور معمول به آن فقط چوب گفته میشود اما وقتی که شاخ و برگ ریشه داشته باشد به آن درخت می گوییم کسب و کاری هم که تبلیغات در آن انجام نشده باشد به عنوان کسب و کار ناموفق و سود نده حساب می آید بنابراین برای اینکه در کسب و کار و شغل خود به پیشرفت زیادی دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم به سوددهی بیشتری برسیم بهتر است که تبلیغات انجام دهیم تبلیغاتی که بتواند ما را به سمت و سوی هدف خود ببرد هدف ما از تبلیغات این است که ما را به سوددهی زیادی برساند و مشتریهای زیادی را به هتل خود جذب کنیم . در دو مقاله قبلی در رابطه با تبلیغات برای جذب مشتری برای هتل صحبت کردهایم و اکنون در این مقاله در رابطه با ادامه مطالب صحبت خواهیم کرد.
به صورت مختصر بیان میکنیم که در دو مقاله قبلی چه راهکارهایی را ارائه دادیم تا مشتری به سمت ما جلب شود در مقاله اول توضیح دادیم که تبلیغات خود یک وبسایت برای خود راه اندازی کنید و اطلاعات فیلم ویدیو و اطلاعات دیگری در رابطه با هتل خود در آن قرار دهیم و مزیت هایی را هم گفتیم که چگونه وب سایت ایجاد کنیم که باعث جذب مشتری شود و مقاله دوم هم از طریق شبکههای اجتماعی صحبت کردیم و گفتیم که چگونه در شبکههای اجتماعی تبلیغات کنیم تا بتوان مشتری های زیادی را جذب کنیم شبکه های اجتماعی که بیشترین تاثیر را دارد همانگونه که گفتیم شبکه اینستاگرام بود . برای اینکه تبلیغات شبکه های اجتماعی برای شما اثرگذار باشد گفتیم که از هشتگ استفاده کنید هشتگ هایی را به کار ببرید که مرتبط با موضوع شما باشد نه اینکه یک موضوع غیر مرتبط باشد همچنین برای اینکه تعداد فالوور های زیادی داشته باشید تا بتواند اطلاعات و تبلیغات شما را بخواند سعی کنید از یک ربات استفاده کنید تا بتواند تعداد کاربران شما را بالا ببرد برای این کار هم حتماً یک تست رایگان انجام دهید و آن را به صورت آزمایشی امتحان کنید در صورتی که اثرگذاری آن اثبات شده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید .
اکنون به ادامه بحث خود که در رابطه با راهکارهای جذب مشتری است می پردازیم یکی دیگر از راهکارهایی که از طریق آن میتوانیم برای خود تبلیغات انجام دهیم و مشتری را به سمت و سوی خود بکشیم استفاده از ارسال ایمیل به مشتری هست ایمیل های تبلیغاتی به مشتری خود به بفرستید نیاز است که از روشهای مختلف ایمیلهای کاربران را دریافت کنید و از روشهای مختلفی می توانید ایمیل های کاربران را دریافت کنید مثلا می توانید وقتی که کاربر به سایت شما مراجعه می کند ایمیل را دریافت کنید و در تبلیغات بعدی ایمیل تبلیغاتی برای آنها بفرستید و میتوانید از برنامههای مختلفی که ارائه میشود که بخواهید که محدوده مختلفی مانند یک محدوده جغرافیایی ایمیل این محدوده را بخواهید که این روش باید هزینه پرداخت کنید وقتی که ایمیل از اطرافیان و همچنین کاربران را دریافت کرده اید می توانید تبلیغات خود را برای آنها ارسال کنید . وقتی که مشتری از طریق وب سایت شما برای خود اتاقی رزرو کرده باشد بعد از اینکه مراحل رو تکمیل کردد و شما شماره تماس ایمیل و یا هر راه ارتباط دیگر با او را دریافت کرده اید می توانید بعد از اتمام مراحل برای آنها یک ایمیل بفرستید و از تمامی مراحل خود اطلاعات کاملی به آنها بدهید از اتاق و هرگونه اطلاعات دیگری که می دانید به درد مشتری خواهد خورد و در آخر از مشتری تشکر کنید یک راه ارتباط و تعامل با مشتری است و مشتری می داند در این روش شما به او ارزش گذاشته و می توان به راحتی به شما اعتماد کند و همچنین در صورتی که بتوانید نظر او را جلب کنید در موارد بیشتر به شما سر خواهد زد و از خدمات شما استفاده خواهد کرد اکر هتل شما امکاناتی دارد مثلا اگر می توانید وای فای یا اینترنت رایگان به مشتری ارائه دهید در این صورت اگر که این اینترنت شما پسورد دارد این پسورد از طریق ایمیل به حساب کاربری کاربران بفرستید و از آنها در مورد اقامت در هتل خود تشکر کنید که باعث جذب اعتماد بیشتر و همیتطور جلب نظر مخاطب خود می شوید که رمز اینترنت را برایشان ارسال کرده اید.
سعی کنید رزرو هایی که مشتری در هتل شما انجام داده است مثل اتاق استخر میز غذاخوری و یا هر رزرو دیگری که انجام داده از طریق ایمیل به آنها یادآوری کنید و این حس را به مشتری ارائه کنیم که به یاد او هستید و تمامی مراحل را از زیر نظر دارید در این صورت مشتری حس می کند که برای شما با ارزش است.
مورد دیگری که میتواند از آن استفاده کنید وقتی که می دانید روز آخر کاربران و مشتریانتان است و فردا هتل را ترک خواهند کرد یک ایمیل تبلیغی برای آنها بفرستید و در صدد این باشید که مشتری را چند روز بیشتر در هتل خود نگه دارید معمولاً هدف شما از تبلیغات این است که مشتری را به سمت خود بکشید و باعث شده که میزان درآمد زیادی را کسب کنید پس سعی کنید یک تبلیغ برای مشتری بفرستید و از آن در رابطه با تخفیفات و پیشنهادات شگفت انگیزی که میدانید مشتری را به سمت خود خواهد کشید صحبت کنید .
برای اینکه رضایت مشتری را جلب کنید و مشتری بتواند در مراحل دیگر دوباره به شما سر بزند وقتی که هتل شما را ترک کردند یک ایمیل برای آنها بفرستید و یک فرم نظرسنجی از آنها تهیه کنید و نظرات کاربران در مورد هتل امکانات خدمات خود بپرسید در این صورت هم دوباره به او یادآوری می کند که به فکر مشتریان هستید و باعث میشوید که مشتری این حس ارضا شود که برای شما با ارزش هستند درست است که این نکات خیلی ریز هستند و شاید به چشم نیایید نکات ریزی هستند که به عنوان کلمات کلیدی به حساب میآید در صورت رعایت این موارد میتواند به میزان موفقیت زیادی دست پیدا کنیم.