چگونه از طریق تبلیغات اینترنتی مشتری به خرید وادار کنیم؟

چگونه از طریق تبلیغات اینترنتی مشتری به خرید وادار کنیم؟

همان طور که قبلاً گفتیم برای اینکه خدمات و محصولات و کسب و کاری که برای خود ایجاد و راه‌اندازی کردیم به فروش بیشتر برسانیم و همچنین به میزان سوددهی بالاتر برسانیم نیاز است تا خود را در معرض دید عموم مردم قرار دهیم و به آنهایی که نیاز به خرید و برای ما دارند خود را به آنها معرفی کنیم و همچنین افرادی که تردید دارند تا محصول ما را خریداری کنیم یا نه آنها را ترغیب به خرید کنیم برای همین باید از تبلیغ کردن استفاده کنیم تبلیغ یعنی اینکه خود را به مشتری معرفی کنیم و محصولات خود را به طور کامل به آنها توضیح دهیم تبلیغات به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی .تبلیغات اینترنتی مزایای خاصی دارد تبلیغات سنتی  مزایا و معایبی دارد و بسته به نوع محصول خدماتی که ارائه می‌دهیم و بسته به میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌ایم روش تبلیغات خود را انتخاب می‌کنیم در این مقاله تبلیغات اینترنتی را بررسی می‌کنیم بنابراین باید تبلیغات خود را به شیوه‌ای جلو ببریم که میزان فروش ما را بالا ببرد در این مقاله به بررسی روش های تبلیغاتی می پردازیم که چگونه باعث افزایش فروش میشود.

پس از بررسی روش های اینترنتی و بررسی افرادی که از این تبلیغات در روش‌ها و شیوه‌های مختلف برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهیم به نتایجی رسیدیم که باعث افزایش میزان فروش محصولات ما می‌شود که در زیر به بررسی آنها می‌پردازیم.

محصولات و خدماتی که در کسب و کار خود ارائه می دهید به طور طبیعی در فروشگاه های دیگر و یا حتی چند مغازه بالاتر از فروشگاه شما وجود دارد سوال اصلی اینجاست که این افراد از فروشگاه های دیگر خرید نکنند و به فروشگاه شما مراجعه کنند یا از طریق فروشگاه اینترنتی آنها را بخرند پس  موضوع اصلی این است که تبلیغات خود را به نوعی ارائه دهد که از محصولات خود یک قهرمان بسازید قهرمان بودن به این معنا نیست که ارج و مقام خاصی برای محصولات بدهید بلکه به شیوه ای محصول را ارائه دهید و در تبلیغات اینترنتی آن را بیان کنید باید کیفیت مزایا و معایب و هرگونه خدماتی که در این خرید کردن نصیب مشتری می‌شود را بیان کنید.

در تبلیغ اینترنتی خود بیان کنیم که مشتری هایی که تمایل به خرید دارند و یا اصلا مشتری هایی که تردید دارند که محصولات ما را بخرند یا نه می‌توانند به فروشگاه مجازی و فروشگاه فیزیکی ما مراجعه کنند و محصول را از نزدیک ببیند اکثر ما ایرانی ها قبل از اینکه محصول را ببینیم تمایل به خرید آن نمی‌کنیم و اعتماد نمی‌کنیم که محصول را بخریم پس چنین شرایطی را فراهم کند که مشتری محصول شما را از نزدیک ببیند و آن را لمس کند.

وقتی که تبلیغاتی را در اینترنت درج می کنید سعی کنید در تبلیغات راههای ارتباط با شما را داشته باشید و در صورتی که بودجه شما یاری می کند سعی کنید برای محصول خود یک مشاوره و پشتیبانی فراهم کنید فردی که به سوالات مشتریان پاسخ بدهد و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مشتریان باشد در صورتی که به شما این اجازه را بدهد چنین افرادی را استخدام کنید و مهارت خاصی در زمینه محصولات شما داشته باشد تا مشتریان هر گونه سوال و یا هرگونه مسئله در رابطه با محصولات شما داشته باشد آنها را راهنمایی کنید حتی با مشتریان این قدر صمیمب شوید که بتواند به شما اعتماد کند.

سعی کنید در تبلیغات اینترنتی به شیوه ای مطلب درج کنید تا مشتری از فرآیند فراهم شدن این محصول آگاهی یابد یعنی اگر محصول شما طوری است که در کارخانه تولید می‌شود برای تشکیل آن محصول در کارخانه توضیح دهید اگر محصول شما در رابطه با لوازم غذایی یا در رابطه با پوشاک است این روشها استفاده میشود اگر محصول شما در رابطه با لوازم خانگی باشد و امثال اینها این روش توصیه نمی‌شود به عبارتی اگر محصول شما مربوط به لوازم خانگی و امثال آنها سعی کنید از ابزارها و جنس هایی که محصولات تشکیل می‌شود آنها را بیان کنید.

وقتی که تبلیغات اینترنتی انجام می دهید برای اینکه این تبلیغات موثر واقع شود و نظر کاربران جلب کند نیاز است تا خلاقیت خرج بدهید یعنی تبلیغات خود را به شیوه ای جذاب جلو ببرید که خلاقیت در آن موج بزند و کاربر را به خود جلب کند و استفاده از محصول را به رخ بکشد نمایشی از استفاده از محصولات خود ارائه دهید تا کاربران تحریک به خرید از محصولات خود کند.

سعی کنید محصولاتی که ارائه می‌دهید متناسب با نیازهای جامعه باشد جامعه به محصول شما نیاز داشته باشند متعاقبا افراد هم به آن محصول گرایش پیدا خواهند کرد و به این محصول نیاز خواهند داشت و  محصولی که می سازید برای جامعه مفید باشد و هم چنین محصولی باشد که می‌دانید در جامعه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آن وقتی که محصول را ساخته و تبلیغات اینترنتی که انجام می دهید و مزایایی که استفاده از این محصول برای جامعه و برای افراد خواهد داشت بیشتر اشاره کنید.

برای کسب و کارهایی که ارائه می‌دهید و محصولاتی که می فروشید مطمئناً افرادی وجود دارند که به صورت مستمر از شما خرید می کند یعنی نه برای اولین بار و نه آخرین بار بلکه چندمین بار است که از شما خرید می‌کند و به آنها خریداره وفادار و مشتری وفادار گفته می‌شود که برای چنین افرادی خدماتی ارائه دهد و یا امتیازهایی قائل شوید مثلا تخفیف چند درصدی و یا راهنمایی های دیگه هم می توانید انجام بدهید بنابراین در تبلیغات خود تا جایی برای افرادی که به طور مستمر از شما خرید می‌کنند و مشتری‌های وفاداری که دارید چنین ویژگی‌ها و چنین امکاناتی را فراهم کردید  اگر چنین کاری انجام دهید و به طور معمول مشتری های وفادار خود را از دست نمی‌دهد بلکه دوباره آنها را جذب می کنید تا از شما خرید کنم.

اینها راهکار های ساده هستند که برای افزایش میزان فروش از طریق تبلیغات اینترنتی اثرگذار است راهکارهای دیگری هم وجود دارد که بعضی از آنها را در مقاله های قبلی بیان کردیم.

نویسنده