چگونه تبلیغ اثر بخش و موثری داشته باشیم

چگونه تبلیغ اثر بخش و موثری داشته باشیم

به منظور داشتن یک تبلیغ موثر، اثر بخش و پربازده موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

اگر می خواهید آگهی اینترنتی خودتان را در یک سایت معتبر و پربازدید ثبت کنید ، در سایت تبلیغات 98 ثبت نام و اقدام به ارسال آگهی اینترنتی کسب و کار و شغل خودتون بکنید . تبلیغات 98 یکی از بروز ترین و بهترین سایت های تبلیغات اینترنتی کسب و کار و خدمات در کشور می باشد .

  1. تبلیغاتی که نفعی را به مصرف کننده قول ندهد، فروش نمی کند. بیشتر از آنچه که درباره کیفیت و ویژگی های برتر محصول خودتان توضیح می دهید، در رابطه با نفعی که به مشتری شما می رساند و یا مزایای که برای او دارد حرف بزنید.
  2. آگهی اینترنتی دارای تیتر حاوی یک نفع به طور میانگین چهار برابر بیش از آگهی های اینترنتی فاقد این قول خوانده می شوند. به طور متوسط مردم، عنوان ها و شعارها را پنج برابر متن آگهی مطالعه می کنند. در نتیجه اگر شعار شما منجر به فروش کالایتان نشود %90پولتان را به هدر داده اید.
  3. تلاش کنید قولی را پیدا کنید که نه تنها ترغیب کنندهبلکهبی همتا باشد. توصیه می شود که نام محصول را در عنوانتان بیاورید. اگر چنین نکنید، هشتاد درصد خوانندگان (که متن آگهی را نمی خوانند) هرگز نمی فهمند که شما چه محصولی را تبلیغ می کنید.
  4. تبلیغات اینترنتی را باید بخشی از کالا به حساب آورد و مثل یک هزینه تولید با آن رفتار کرد نه یک هزینه فروش و  به دنبال آن نباید این بودجه را وقتی دوران دشواری پیش می آید قطع نمود .در تحقیقی که انجام شد، تا سال 1977درآمد خالص شرکتهایی که تبلیغات را متوقف نکردند بیش از 3برابر شد. در حالی که، درآمد خالص شرکتهایی که تبلیغات را در دوران رکود قطع کردند به سختی دو برابر شد.
  5. برخی کالاها که بدون تبلیغات، خوب فروش می کنند ممکن است با تبلیغات، بیشتر به فروش بروند و سود بیشتری در پی داشته باشند

بررسی و مقایسه میزان اثر گذاری آگهی ها و تبلیغات بلند و کوتاه

در این پاراگراف بخشی از کتاب رازهای تبلیغات اینترنتی نوشته دیوید اگلیوی که یکی از پرفروشترین کتابها در زمینه تبلیغات اینترنتی است و به بررسی و مقایسه میزان اثر گذاری آگهی ها و تبلیغات اینترنتی بلند و کوتاه می پردازد، ارائه شده است:

تمام تجربه هایم می گویند که برای تعداد کثیری از محصولات متن طولانی بیشتر از مختصر می فروشد. به مثالهای زیر دقت کنید:

  1. مرحوم لوئیس انگل یک آگهی 6450کلمه ای را برای مریل لینچ نوشت. چاپ یک نوبتش 10000پاسخ را در پی داشت
  2. کلود هاپکینز یک آگهی را برای یک نوشابه در پنج صفحه متن مستحکم نوشت. در عرض چند ماه، این نوشابه از رده پنجم فروش به رده اول صعود کرد.
  3. هفتصد کلمه برای مارکارین کودلاک نوشتم. فروش بالا رفت.
  4. اولین آگهی من درباره پورنوریکو 600کلمه داشت. چهارده هزار خواننده کوپن درخواست اطلاعات را پس فرستادند.
  5. در مجموعه آگهی های مورگان گارانتی از 800کلمه استفاده کردم. این آگهی برای بانک بسیار مفید بود.

می توانم مثال های بیشمار دیگری از آگهی های بلندی را که صندوق های پول را به صدا در آورده اند بیاورم ، به باور من، البته بدون هیچ تحقیقاتی به عنوان پشتوانه، آگهی های دارای متن طولانی این مضمون را القا میکنند که شما مطلب مهمی برای گفتن دارید، چه مردم آن را بخوانند چه نخوانند.


بعد از تحقیقاتی که دکتر چارلز ادواردز انجام داد نتیجه گرفت که هر چه حقایق بیشتری مطرح کنید، بیشتر می فروشید. شانس موفقیت یک آگهی بی هیچ شکی با افزایش حقایق موجود در آگهی، بالا می رود. اما باید هشدار دهم اگر می خواهید متن طولانی شما خوانده شود، باید آن را خوب بنویسید. علی الخصوص، اولین پاراگراف شما باید چشمگیر باشد.

راهکاری برای حصول بیشترین بازدهی از آگهی های اینترنتی

در صورتیکه می خواهید از آگهی های اینترنتی خود بیشترین بازدهی را بگیرید، این پاراگرف را مطالعه کنید. تعداد زیادی از کاربران با درج یک یا دو آگهی اینترنتی و یا درج تعداد زیادی آگهی اینترنتی تکراری و کپی شده انتظار دارند که کالا و خدمات خود را به فروش رسانده و یا درآمد خود را افزایش دهند. و در نهایت وقتی به این شکل نتیجه نمی گیرند، به این نتیجه می رسند که تبلیغات اینترنتی اصلا کارایی ندارد! برای بدست آوردن بیشترین بازدهی از درج آگهی اینترنتی روشی به شما پیشنهاد می شود که کارایی و مفید بودن آن نیز در ادامه اثبات می گردد. در صورتیکه می خواهید با درج آگهی اینترنتی و تبلیغ رایگان و تبلیغات رایگان اینترنتی کسب و کار خود را متحول کنید، از فرمول زیر استفاده نمائید:

درج آگهی اینترنتی جدید و غیر تکراری در هر روز با عنوان و متن متفاوت از آگهی های اینترنتی قبلی به این ترتیب، پس از یکی دو ماه برای عبارتهای مربوط به کسب و کار و یا خدمات مورد نظرتان در صفحات اول موتورهای جستجو از جمله گوگل نشان داده خواهید شد و زنگ خورهای شما افزایش می یابد. برای ثبت آگهی جدید در هر روز، بیشتر از 15دقیقه وقت لازم ندارید. کافی است بدون کپی کردن آگهی های قبلی، دوباره از اول با یک جمله بندی متفاوت آگهی خود را بنویسید. می توانید هر روز یکی از محصولات خود را معرفی کنید و یا اگر محصولات متنوعی ندارید و در زمینه خاصی کار می کنید، کار خود را با جملات متفاوت و یا به شکل دیگری توضیح دهید. برای انتخاب عنوان آگهی و متن آن خلاقیت به خرج دهید و هر روز آن را به شکل متفاوتی بنویسید .وقتی تعداد آگهی هایتان افزایش یافت، می توانید چند آگهی اینترنتی را با هم ترکیب کرده و یک آگهی اینترنتی جدید بسازید.

تبلیغات 98