درج آگهی
وقتی صحبت از تبلیغات و درج آگهی میشود ناخوداگاه تبلیغات به روش های سنتی از جمله بنر ، رسانه ها ، تریبون ها ، روزنامه و غیره به ذهنمان می آید که نیازمند هزینه است و وقت زیادی صرف تبلیغات یه روش سنتی میشود. اما با پیشرفت تکنولوژی و علم امروزه روش بهتری از روش سنتی ارائه میشود که هم از لحاظ هزینه ها به صرفه است و هم از لحاظ وقت و آن تبلیغات به روش درج آگهی اینترنتی است که در انواع مختلفی از جمله درج آگهی در سایت های مختلف ،شبکه های اجتماعی و … انجام میشود.
انواع تبلیغات عبارت اند از : تبلیغات تلفنی ، متنی ، چاپی ، ایمیلی ، رسانه ای ، اینترنتی ،روزنامه ای و تبلیغات دیجیتالی و ….
تبلیغات یعنی معرفی محصولات ، گسترش فروش ، نشان دادن حسن نیت ، حذف واسطه ها
معنی آگهی
معنی آگهی اطلاعات ، آگاهی و علمی است که از طرف فرد یا موسسه و یا شرکت ارائه میشود. آگهی ها انواع مختلفی دارند و به صورت های متفاوتی ارائه میشوند و کاربردهای متفاوت تری دارند. برای مثال : آگهی فروش محصولات ، آگهی استخدام ، آگهی ارائه خدمات و…. از انواع آن آگهی در روزنامه ، رسانه ها ، اینترنت و … میتوان نام برد.
امروزه با پیشرفت علم و علاقه مردم به اینترنت و دنیای مجازی حضور مردم در سایت ها و فضاهای اینترنتی به شدت افزایش یافته است بنابراین یکی از پر بازدیدترین و بهترین روش تبلیغات به صورت درج آگهی است که در زیر به بررسی آن میپرداریم.
چرا از روش درج آگهی در تبلیغات اینترنتی استفاده کنیم؟
- مزیت استفاده از تبلیغات اینترنتی به روش درج آگهی این است که به کاربران زیادی دسترسی دارد
- کاربران به راحتی و آسانی میتوانند به آگهی ها دسترسی پیدا کرده و با آگهی دهنده در ارتباط باشند
- کاربران توجه بیشتری در فضای اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی میکنند.
- درج آگهی به روش تصویری و متنی فراهم است.
- امکان آپدیت و به روز کردن و ویرایش آگهی وجود دارد
- قرار دادن کلمات کلیدی که جستجوی کلمات کلیدی باعث بالارفتن تعداد بازدید کننده ها میشود
- آگهی در فضای محدودی قرار نمیگیرد و فضای گسترده ای قرار دارد.
- نیاز به زمان و مکان ندارد.
- فروش چند برابر محصولات
- تنبلیغات اینترنتی و فروش به صورت اینترنتی
- آگهی به صورت طولانی در محیط اینترنت قرار دارد
- در درج آگهی نتیجه سریع حاصل میشود .
انواع تبلیغات درج آگهی اینترنتی:
شبکه های مجازی ، انواع سایت ها از جمله دیوار ، شیپور و… ، تبلیغات ایمیلی ، وبلاگ ها ، سایت گوگل
- مزیت قابل توجهی که تبلیغات به سبک درج آگهی برای کاربران دارد این است که در هنگام خرید و تایید شدن محصولات واسطه ها حذف شده و هرینه زیادی در قبال خرید محصول قابل ارائه پرداخت نمیکند.
هر کدام از سایت ها که تبلیغات در آن ها قرار میگیرد قوانین خاصی دارد بعضی از این سایت ها رایگان و بعضی ها نیازمند هزینه میباشد همچنین میتوانیم با سایت های مختلف پر بازدید هماهنگ شویم گه آگهی ما را به آن سایت پربازدید با روش های زیر مانند زیرنویس کردن ، کلمات کلیدی ، پنل سمت چپ و … متصل کند.
نکته مهم :
- تبلیغات به روش درج آگهی اینترنتی یه روش برد به برد است و حتما نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.
- در حالی که برای آگهی خود مراحل اولیه را برنامه ریزی میکنید باید توجه کنید که کدام سایت پربازید برای درج آگهی تان مناسب تر است .
- یکی از راهکار های پربازدید شدن و ایجاد نتیجه مطلوب در فضای تبلیغات اینترنتی طراحی خاص صفحات و استفاده از کلمات مناسلی است که به آگهی ارائه شده اشاره کاملی داشته باشد.
- در هنگام درج آگهی سعی کنید متمایز باشید و این حس را به مخاطب ارائه دهیدو مخاطب را متقاعد کنید که چرا از بین چندین آگهی شمارا انتخاب کند .
توجه به نکات زیر در درج آگهی در فضای اینترنتی ضروری است:
- از عنوان هایی با کلمات گیرا و پرمعنی استفاده شود که کنجکاوی بازدید کننده را ایجاد کند.
- از عبارت های تاکیدی ، هشداری ، توجه و … در عنوان پرهیز کنید چون تکراری هستند و بازدید کننده خود به خود پس زده میشود.
- در محتوای آگهی باید به کیفیت و تضمین و پشتیبانی محصولات ارائه شده اشاره شود.
- برای درج آگهی حتما و حتما از عکس استفاده کنید اکثر کاربران اول به تصویر آگهی نگاه میکنند سپس نصمیم به باز کردن آگهی میگیرند.
- در آگهی حتما راه های ارتباطی خود را بیان کنید.
- در محتوای آگهی تمامی نکات محصولات و توضیحات تکمیلی را ارائه دهید به طوری که بیننده با خواندن توضیحات و دیدن عکس بتواند تجسم کند که محصول ارائه شده چگونه است.
- برای فروش محصولات لازم نیست در همه فضاها آگهی درج کنیم با کمی تحقیق پی ببرید که کاربران شما در کدام فضا و سایتی پر بازدیدتین هستند و نیازمند آن محصول هستند در آن سایت آگهی خود را قرار دهید.
- در برنامه های شیپور و دیوار که آگهی رایگان درج میکنند و پر بازدید هستند باید هدف شما از درج آگهی مشخص باشد.
- سعی کنید همیشه آگهی هایی بگذارید که منحصر به فرد باشد و ویژگی تک بودن داشته باشد همیشه از تکرار بپرهیزید.
- از محتوای اغراق آمیز و مقایسه ای با سایر محصولات بپرهیزید.
- در تولید محتوای آگهی برای انتقال پیام به خواننده از رنگ ها استفاده کنید.
- بیشتر از تلفظ استفاده نکنید سعی کنید آن چه را که میگویید در عمل با استفاده از تکنیک عکس نشان دهید.
- در محتوا گذاری آگهی سعی کنید به نقص محصول هم اشاره کنید چرا که در آن صورت مشتری به صداقت شما در ارائه محصولتان پی خواهد برد.
- به نظراتی که مخاطبانتان در باره آگهی بیان میکنند بسیار توجه کنید چون باعث میشود کاربران دیگر پی ببرند که به مخاطبان تان ارزش میدهید.
- سعی کنید در آگهی خود شعاری خاص داشته باشید و همیشه از آن شعار در آگهی های دیگر استفاده کنید و از آن شعار حمایت کنید مانند شرکت های بزرگ نایک ، آدیداس ، پورشه وپلی استیشن و ….
- همیشه در آگهی خود از مطالبی استفاده کنید که اعتماد و اطمینان مخاطب را جلب کنید.
سخن پایانی :حتما بیشترین تلاش خود را بکنید تا در آگهی خود بهترین تبلیغ را انجام دهید.