برای اینکه کسب و کار موفق تری داشته باشیم و میزان فروش ما بالا برود نیاز است تا خود را در معرض دید کاربران و مشتری ها قرار دهیم برای این کار نیاز است تا تبلیغ کنیم تبلیغات به شیوه های مختلفی انجام می گیرد مثل تبلیغ به روش سنتی و تبلیغ به روش اینترنتی . هر آنچه در اینترنت چه در شبکه اجتماعی و چه در سایت ها قرار بگیرد تبلیغ اینترنتی گفته می شود تبلیغات اینترنتی خود شامل چندین دسته هستند مثل سایت ها، شبکه های اجتماعی ،وبلاگ ها و ….. بحثی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت تبلیغ اینترنتی به وسیله گوگل ادوردز است .
گوگل ادوردز یک روش تبلیغاتی است که متعلق به شرکت گوگل است و در آن تبلیغ کنندگان از روش ها و ابزارهای مختلفی تبلیغات خود را در معرض دید کاربران قرار می دهد در این روش در تبلیغ دهندگان کلمات کلیدی را در سایت گوگل ادوردز وارد میکند و وقتی کاربری می خواهد در اینترنت به جستجو در گوگل بپردازد کلمات کلیدی را وارد میکند و موضوع جستجو برای کاربران نمایش داده می شود در این روش تبلیغ کنندگان باید به ازای هر کلیکی که کاربر انجام می دهد هزینه را پرداخت کند همچنین وقتی که در جستجوی مطلبی در اینترنت هستیم و در صفحات اول مطالب که می آورد را مشاهده می کنیم.
مطالبی که در صفحات بعدی مثلا صفحه ده می آورد خیلی خیلی کم توجه می کنیم بنابراین باید تبلیغات ما را در صفحات اول قابل نمایش باشد.
با مفاهیم اولیه گوگل ادوردز آشنا شدهایم نیاز است تا بیشتر در این رابطه صحبت کنیم همانطور که همه ما میدانیم تبلیغات نقش مهمی در میزان موفقیت ما دارد به خصوص در روش گوگل ادوردز. وقتی ما برای این سایت هزینه پرداخت میکنی بنابراین باید تبلیغات ما به نحوی باشد که مشتری را جلب کند برای جلب مشتری روشهای مختلفی وجود دارد و وقتی که کاربری به تبلیغات ما مراجعه میکنند و از طریق تبلیغات ما به فروشگاه مراجعه میکند که این مراجعه مشتری برای خرید اهمیت دارد در صورتی که مشتری محصول را خریداری کند بسیار برای ما قابل اهمیت است ولی همچنین برای ما قابل اهمیت باید باشد که مشتری از طریق تبلیغات جذب فروشگاه ما شده و بدون خرید کردن از آن خارج شود در این نقطه مشخص میشود که اشکالاتی در در تبلیغات ما وجود داشته و باید این مشکلات را رفع کنیم بنابراین باید مطمئن شویم که تبلیغاتی که با هزینه برای محصول خود انجام میدهیم در روش درستی پیش می رود و باعث موفقیت ما میشود تبلیغات خود را به شکلی جلو ببرید که باعث جلب توجه کاربران شود علاوه بر اینکه جلب توجه کرده اهمیت ویژهای دارد باید تبلیغات ما به گونهای باشد که کیفیت آن مناسب باشد یعنی اینکه تبلیغات ما باید برای گوگل کیفیت آن اثبات شده باشد هر چقدر کیفیت کار شما بیشتر باشد هزینه که برای تبلیغ کردن در نظر میگیریم کاهش می یابد این یک معادله دو سر برد است یعنی هم کاربران از شما راضی میشود هم گوگل ادوردز به هم خود شما.
البته این نکته را مدنظر قرار دهیم که هدف از تبلیغات در گوگل ادوردز حتماً جلب توجه مشتری نیست بلکه توجه کردن مشتری به این روش است که مشتری را که وارد تبلیغات ما میشود و از طریق تبلیغات با ما ارتباط برقرار میکند را به مشتری تبدیل کنیم که از ما خرید مستقیم داشته باشد پس تا اینجا متوجه شدید برای این که میزان فروش ما بالا برود باید کیفیت تبلیغات ما بهتر باشد تبلیغاتی که از طریق سایت گوگل ادوردز ارائه میشود باید به گونهای بهتر باشد کیفیت آن ، که برای سفارش دادن مشتری برای خرید کردن هیچ مانع و مشکلی وجود نداشته باشه و کاملا آماده باشد.
در سایت تبلیغی خود بیان کنید که مزایا و خدماتی که با ارائه دادن این محصول ارائه میدهد چیست یعنی کاربر را راضی نگه دارید و با توضیحاتی که در رابطه با مزایای محصولات ارائه میدهید اعتماد کاربر را جلب کنید وقتی که اعتماد کاربر را جلب کردید به راحتی میتواند از شما خرید کند هدف از تبلیغات در گوگل ادوردز این است که مشتری هدفمندی پیدا کنید مشتری هدف یعنی اینکه مشتری ثابت باشد و به طور مستمر از شما خرید کند بنابراین در تبلیغات خود مزایا و خدماتی که وحود دارد مثل ارائه خدمات پس از فروش تضمین گارانتی یا ارسال رایگان و هر مزیت و خدماتی که ارائه میدهید در تبلیغ خود بیان کنید اگر این گزینه ها را در تبلیغات درج نکنیم مشتری نمی داند چه خدماتی را ارائه می دهد و به راحتی از روی تبلیغات شما رد میشود و هزینه که برای تبلیغ کردن انجام می دهید بدون نتیجه برای شما خواهد ماند
برای اینکه تبلیغات شما اثرگذار باشد باید از کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند راهنمایی کنید این امر فراخوان عمل گفته میشود به این صورت است که وقتی کاربری به سایت تبلیغاتی شما مراجعه می کند در صورتی که بخواهد از شما خرید انجام دهند و یا مشاوره و سوالی از شما داشته باشه که شما بخواهید پاسخ به آنها بدهید در صورتی که هیچ راهنمایی در سایت نشده باشد سردرگم در سایت تبلیغی شما می ماند و تبلیغ سایت شما را میبندد ولی اگر در تبلیغ خود گزینه های راهنمایی داشته باشیم مثل دکمه به نام خرید کردن یا دکمه به نام مشاوره رایگان دریافت نوبت و هر گزینه های دیگر در این صورت کاربر به راحتی میتواند با فراخوان عمل با شما در ارتباط باشد
روش هایی که در اینجا برای افزایش میزان فروش و بازدید سایت شما بیان کردیم فقط محدود به این دو گزینه نمی باشد بلکه روش های دیگر هم وجود دارد که در این مقاله گنجانده نمیشود در مقاله ای که بعداً به عنوان بخش دوم این مقاله ارائه میدهیم روشهای دیگری را بیان میکنیم که میزان فروش شما بالا برود و افزایش بازدید کاربران شما باشد و بازدیدی که انجام می شود منجر به فروش ما باشد و صرفا بازدید کردن نباشد .