تبلیغ کردن برای هر کسب و کاری امری حیاتی است برای اینکه به فروش بیشتر برسیم باید خود را به افراد معرفی کنیم شاید در یک محله و خیابان بتوانیم خود را برای دیگران معرفی کنیم ولی مسلما می دانیم که برای اینکه محدوده تبلیغی وسیع تری از تبلیغ سنتی نمی توانیم استفاده کنیم بنابراین مجبور هستیم برای اینکه محدوده تبلیغی گسترده تری را برای تبلیغ کردن در نظر بگیریم از روش تیلیغ اینترنتی استفاده کنیم .به علم و دانش و مهارتی که برای جذب مشتری در تبلیغات اینترنتی وجود داشته باشد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود در این مقاله در باره این موضوع صحبت خواهیم کرد.
برای اینکه در این زمینه به موفقیت برسید نیاز است تا تمام فنون دیجیتال مارکتینگ را بشناسید باید اصول ، ابزار ها و کانال ها را بشناسید و نحوه استفاده از آن را بلد باشید در ادامه به صورت مختصر در این باره توضیح خواهیم داد .
امروزه دیجیتال مارکتینگ را با نام های دیگر هم می شنویم مثل آنلاین مارکتینگ ، بازاریابی آنلاین ، وب مارکتینگ و سایر اسم های دیگر .که این روش شامل بخش های مختلف ، مراح های مختلف ، استراتژی های مختلف می باشد این روش از قواعد بازاریابی تبعییت می کند برای اینکه مخاطب و ها کاربران شما از تبلیغات اینترنتی به مشتری دائمی شما تبدیل شود باید از یک سری مراحا طی شود که در دیجیتال مارکتینگ هر کدام از این مراحل استراتژی خاصی داد که در ابتدا کاربر با نام و نشان شما آشنا می شود و برند و محصول شما را شناسایی می کند سپس شروع به ارتباط و برقراری تعامل با شبکه های اجتماعی شما و سایت های شما می کند و اطلاعات کلی از ما راجع به محصول دریافت می کند در صورت توانایی راضی کرد مشتری به شما سفارش خرید محصول تان را می دهد و محصول شما را می خرد وقتی محصول را به مشتری ارائه می دهید باید نهایت تلاش خود را بکنید تا مشتری از شما ا رضایت خداحافظی کند یعنی با ارائه خدمات بهتر و یا هر شیوه دیگر تا این مشتری در مراحل بعدی هم از شما خرید کند و تبدیل به مشتری وفادار و دائمی شما شود این چرخه ی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است .هر استارت آپ و کاری از مرحله معرفی و شروع کار تا پایان فرایتد جذب مشتری و فروش به دیچیتال مارکتینگ نیاز دارد مخصوصا در مراحلی که برای جذب کردن مشتری نواقص هایی وجود دارد و کسایی که محصول را به سرعت امتحان می کنند و یا کسانی که با شک و تردید تن به امتحان کردن محصول می دهند شما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانید آگاهی و اطلاعات برند و محصول خود را بالا ببرید و این نواقص های جذب مشتری را رفع کنید .
بیشتر کسب و کار های میزان بودجه معینی برای تبلیغ کردند مشخص می کنند اگر دیجیتال مارکتینگ را به صورت اصولی و درست پیش بریم می توانیم میزان نتایج و بهبودی که حاصل شده را اندازه بگیریم می توانید بررسی کنید که چه تعداد کاربری بعد از ایجاد دیجیتال مارکتینگ به تبلبغ شما گرویده اند.
همانطور که میدانید هر محصولی که به شیوه درستی ارائه شود اما اگر بازاریابی خوبی انجام ندهیم و به شکل صحیح آن را معرفی و تبلیغ نکنیم و از روشهای بازاریابی و متدها و اصولی که بازاریابی داره استفاده نکنیم حتماً به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
دیجیتال مارکتینگ برای پیشرفت کردن روشهای گوناگونی ارائه میدهد که از این روشها و اصولی که دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد استفاده کنیم و در راستای تغییرات خود از آنها بهره ببریم مطمئنا به نتیجه دلخواه می رسیم.
همانطور که گفتیم بازاریابی دیجیتال به علم و دانش گفته میشود که در امر تبلیغات میتوانیم از آن استفاده کنیم این بازاریابی دیجیتال چون به مهارت خاصی نیاز دارد ممکن است بعضی از افراد نتوانند از آن استفاده کنند بنابر این شرکتهای وجود دارند که این کار را انجام میدهد و آنها شرکت های دیجیتال مارکتینگ گفته میشود وظیفه این شرکتها این است که کارهایی که فرد در دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهند ولی مهارت و دانش ندارد را به نحو صحیح و درستی انجام داد تا مشتری به موفقیت و سود دهی بالاتری برسد.
یکی از مزایای شرکت های دیجیتال مارکتینگ که برای اینکه تبلیغات انجام دهیم و دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم حتما باید مهارت داشته باشیم و افراد متخصص استفاده کنیم در صورتی که در شرکت خود از افراد متخصص داشته باشیم نیازی به استخدام افراد وجود ندارد ولی در صورتی که افراد متخصصی نداشته باشیم نیاز است تا افراد متخصصی در این زمینه استخدام کنیم استخدام کردن افراد علاوه بر اینکه هزینه بالایی دارد نیاز به زمان دارد تا با آنها مصاحبه انجام دهیم شاید این فرد متناسب با ایده هایی که ما داریم باشد و یا شاید نباشد و بعد این مدت زمان زیادی نیاز است تا فرد را برگزینیم دیجیتال مارکتینگ و شرکتهایی که ارائه می دهد می تواند این زمان را به صفر برساند یعنی ما کار خود را به آنها بسپاریم را به بهترین شیوه بهترین روش آنها را برای ما آماده کنم و تبلیغات ما را به بهترین نحو انجام دهند.
علاوه بر مزیت که گفته شد مزیت دیگری هم دارد اینکه اگر یک فردی را استخدام می کنیم تنها از یک مهارت و تخصص استفاده میکنیم و به یک مهارت دسترسی داریم ولی وقتی کار خود را به یک شرکت تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ میسپاریم از مهارت ها و ایده های گروهی استفاده می کنیم می توانیم از این ایده ها در جهت رشد و پیشرفت تبلیغات بهره ببریم.
یکی دیگر از مزیت های شرکت های دیجیتال مارکتینگ این است که اگر به هر دلیلی و به هر نحوی کاری را که برای شما انجام دادند مطابق با قراردادی که شما بسته اید نباشد می توانید به صورت حقوقی و قانونی از این شرکتها شکایت کنید و از این شرکتها خسارت بطلبید ولی اگر فردی در اداره سازمان و یا هر شرکتی که استخدام کردید شما کاری را که خواستید آن را نتواند به درستی انجام دهند ممکن است به راحتی از کار خود استعفا داده و هیچ مسئولیتی در قبال کار که انجام میدهد نداشته باشد.