تبلیغات اینترنتی موبایل

تبلیغات اینترنتی موبایل

تبلیغات به عنوانی گفته می شود که برای دیده شدن و معرفی شدن محصولات و خدمات و کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرد در دنیای کسب و کار رقیب های زیادی وجود دارد که در میان رقیبان خود فعالیت می کنند در این صورت برای اینکه بین رقیبانتان موفق شوید نیاز است تا از بهترین روش ها  برای تبلیغات خود استفاده کنید.  هر محصولی که بخواهیم بفروشیم باید مشتری جذب کنیم تا فروخته شود پس نیاز به مشتری داریم برای حل این مسئله از تبلیغات بهره می بریم درست است که تبلیغات در روش های مختلف انجام می گیرد ولی یکی از روش های تبلیغی نمایش در گوشی های موبایل است پس در این مقاله به بررسی و مطالعه تبلیغات اینترنتی در موبایل می پردازیم .

هر تبلیغی که در گوشی های موبایل دیده می شود و نمایش داده می شود به عنوان تبلیغ موبایل گفته می شود که زیر مجموعه ای از تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی به شمار می آید که در روزهای اخیر بیشتر تبلیغات موبایل در برنامه ها و وب سایت ها انجام می شود این روش تبلبغ باز خورد زیادی دارد چون هر فرد با گوشی که در دست دارد خواسته یا نا خواسته این تبلیغات را می بیند و هزینه ای هم که بابت این تبلیغات می کنیم زیاد نیست .

روش های مختلفی برای تبلیغات موبایل مطرح است مثل ارسال sms, mms  ،ایجاد کردن یک ایمیل با نام محصول ،ایجاد یک سایت تبلیغی ، برنامه های موبایلی ، شبکه های اجتماعی و سایر موارد . همانطور که تا کنون گفته شد تبلیغاتی که در گوشی نمایش داده می شود تبلیغ موبایلی است که زیر مجموعه ای از تبلیغات دیجیتال است که برای جذب مشتری اهمیت زیاری دارد که می تواند جزء از ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشد ، می تواند جز نصب برنامه های تبلیغی باشد ، می تواند جز تبلیغ کلیکی و بازی های موبایلی باشد .

بعضی از آمار های تبلیغات موبایلی

۸۰ درصد از استفاده موبایل صرف استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن ها می شود ک دبیشتر این برنامه در بازی های موبایلی صرف می شود .

۷۰ درصد از استفاده از گوشی های موبایل در وب سایت ها صرف می شود پس می تواند این گزینه هم در تبلیغات اثر گذار تر باشد .

همانطور دید و خودتان هم حتما از این گوشی ها استفاده می کنید می بینید که چقدر نسبت به قبل استفاده از این گوشی ها روز به روز افزایش داشته است پس با این روش پیش بینی می شود که در روز های آینده استفاده از این گوشی ها رشد بیشتری خواهد داشت پس بدیهی است اگر در این فضا تبلیغ کنیم چون اکثر افراد جامعه از این روش بهره می برند می تواند بهترین گرینه باشد و می توانیم سربع تر به نتیجه مطلوب برسیم اگر تا به امروز تبلیغ به این شیوه را امتحان نکردید پس از همین الان برای تبلیغ به این روش اقدام کنید .

چه عواملی در تبلیغات موبایلی اثر گذار است ؟

  • یکی از نکته های کلیدی و اصلی در تبلیغات موبایل اثر گذار است محتوای مناسب است که باید متن ها و محتوای سرگرم کننده داشته باشیم ، محتوای مورد نظر باید به گونه ای باشد که بتواند با کاربر ارتباط برقرار کند ، در محتوای خود کلمات کوتاه ولی با تاثیرات بالا استفاده کنید و در نهایت از عبارت های خلاقانه استفاده کنید .
  • وقتی برنامه ای می سازید و یا سایتی طراحی می کنید باید مطمعن شوید که این سایت با برنامه با گوشی موبایل ها ساز گار تر لست و هنگام استفاده به خطا بر نمی خورد .
  • در هنگام طراحی تبلیغ باید توجه کنید که تبلیغات خود محتوای مختصر بنویسید ولی بیشترین اثر گذاری را داشته باشد پس باید طوری طراحی کنید که طبق اصول لازم ظرف مدت ۳ ثانیه توجه کاربر را جلب کنید .

تبلیغات اینترنتی در موبایل به صورت های مختلفی انجام می شود که به صورت مختصر توضیح می دهیم

  • آی فریم : در مقاله قبلی پاپ آپ را توضیح دادیم این روش به صورت پاپ آپ در سایت ها نمایش داده می شود .
  • پوش نوتیف :در این روش شرکت های تبلیغاتی از پاپ آپ هایی که استفاده می کند به عنوان پوش برای کاربر نمایش داده می شود .
  • بنری : این تبلیغات هم در آپ قرار می گیرد و چون سایز های آن ها متفاوت است بسته به هر سایز قیمت آن ها متفاوت است .
  • آیکون : در این روش آیکونی در آپ ها قرار دارد وقتی روی این آیکون ها کلیک کنید برنامه نصب شده و تبلیغات در آن نصب شده و دیده می شود .

انواع تبلیغ موبایل بر اساس هزینه

  • پرداخت هزینه بر اساس کلیک کردن : در این روش هم در تبلبغ موبایلی و هم در تبلبغ سایتی استفاده می شود و وقتی کاربر روی آگهی کلیک کند تبلیغ کننده باید هزینه آن کلیک را بپردازد .
  • پرداخت به روش نمایش : در این روش هر تبلیغی که در اختیار کاربر قرار میگیرد به ازای هر نما یش و دیده شدن توسط کاربر باید تبلیغ کننده هرینه ای بپردازد .
  • پرداخت هزینه بر اساس نصب کردن: در این روش به ازای هر نصبی که از برنامه ها مشخص می شود و این روش برای برنامه های موبایلی که می خواهند توسعه دهند مناسب است و به تعداد نصب هایی که انجام می شود هزینه پرداخت می کنند .
  • پرداخت هزینه به ازای نمایش ویدیو: در این روش هر تبلیغ ویدیویی که انجام می شود و در معرض دید کاربران قرار داده می شود و هر کاربر با دیده شدن این تبلیغات به تعداد نمایش تبلیغات ویدیویی افزوده می شود و به تعداد این دیده شدن ها هزینه پرداخت می شود .

همچنین از روش آزمون و خطا هم استفاده کنید بررسی کنید که در کدام روش تبلیغی بیشترین بهره را خواهید داشت و همچنین از تجربه های اطرافیان و همچنین از تجربه افرادی که در این زمینه فعالیت داشته اند استفاده کنید و به نتیجه مطلوب برسید .

نویسنده