تبلیغ اینترنتی خدمات عمومی
در دنیای امروزه که اینترنت حرف اول را میزند برای ارائه خدمات عمومی و تجاری و غیر تجاری نیازمند تبلیغات اینترنتی هستیم تبلیغ یعنی معرفی کردن و نشان دادن خدمات به بقیه مانند مسائل پزشکی ،مسائل جامعه و امثال آن .
تبلیغات خدمات عمومی بیشتر با شرکت های خصوصی ، اداره های دولتی ، مراکز غیر انتفاعی و آژانس های تبلیغاتی به صورت هماهنگ بایکدیگر انجام میشود.
هدف از تبلیغ خدمات عمومی آن است که عموم مردم را از مشکلات و مسائلی که در جامعه وجود دارد و همه مردم را میتواند تحت تاثیر قرار دهد آگاه کند و اطلاع دهد تا همه مردم آن مسئله را درک کند و راه حلی برای آن مشکلات پیدا کند به طور کلی روی چهار چوب فکری ، رفتاری و اخلاقی مردم میپردازد.
خدمات عمومی بر چه پایه ای اساس است ؟
- از رفتارها و حرکات غیرمعقول جلوگیری میکند .
- حرکات غیر معقول و ناسالمی که در زمان حال وجود دارد متوقف میکند.
- حرکات معقول و رفتار های درست و سالم را جایگزین رفتار های ناسالم میکند.
تبلیغات خدمات عمومی برای نشان دادن هدف ها ، خلاقیت ها و ایده هایی است که به تازگی به آن دست پیدا کردیم و یا دیدگاه های جدیدی به مردم ارائه میدهد که آن افکار نادرست قبلی را از ذهن آنان پاک کند.
- خدمات عمومی بیشتر در حوزه مشکلات اجتماعی میپردازد مزیت تبلیغات خدمات عمومی به روش اینترنتی این است که باعث ایجاد تغییر در کاربران و مردم است تا همه جامعه و کشوراز تغییرات مثبت ایجاد شده بهره مند شوند.
- در تبلیغات خدمات عمومی صرفا یک محصول و کالا وجود ندارد بلکه فقط یک طرح و ایده مثبت است که به مردم ارائه میشود چون در این تبلیغات محصولی ارائه نمیشود بنابرین هزینه ای هم توسط مردم دریافت نمیشود وبرای تغییر یک دیدگاه در افکار عمومی نیازمند مدت زمان بیشتر هستیم تا به نتیجه برسیم .
- تبلیغات خدمات اینترنتی برای موفق شدن نیازمند برنامه ریزی دارد تا مشخص شود چه مقدار بودجه و هزینه ای برای آن تبلیغ در نظر گرفته شده است وبا چه برنامه ای پیش میرویم و هدف از تبلیغات اینترنتی مان چیست و مشخص نمودن اینکه مخاطبان تبلیغ مان کدام اقشار جامعه است در تبلیغ خدمات بهتر است با مردم طوری رفتار شود که مردم فکر و احساس نکنند که زوری بالای سرشان است به عبارتی با زبان صمیمی برخورد شود وخلاقیت و ایده های خاصی استفاده شود.
برای اینکه تبلیغات نقش موثر تری داشته باشند بهتر است به نکات زیر توجه شود
- از جملات کوتاه ولی پر معنا و مفهوم استفاده شود.
- از جملات شوخ طبع و طنز استفاده کنید .
- از عکس هایی استفاده شود که مفهوم ما را برساند.
- جملات مهم و کلیدی را به صورت بزرگ و یا رنگی بنویسید
- از تکرار زیاد استفاده کنید آنچه که بیشتر جلوی چشم باشد بیشترین تاثیر را خواهد گذاشت.
- از آنجا که ما مردم به احساسات خود بیشتر از منطق اهمیت میدهیم بنابراین در تبلیغات خدمات در متن محتوا بهتر است از جملاتی استفاده شود که احساسات مردم را تحت شعاع خود قرار دهد.
- از بیان صداقت و درستی بیان در تبلیغ خدمات غافل نشوید چرا که این تبلیغ محصول نیست بلکه تبلیغ در رابطه با افکار مردم است.
- اطلاعات زیادی در مورد تبلیغات و خدمات خود ارائه دهید و در تبلیغ اینترنتی خود سعی کنید لینک هایی قرار دهید تا مردم با مراجعه به آن به اطلاعات بیشتری دست یابد.
- در تبلیغات خدمات عمومی به روش اینترنتی سعی نکنید اصلا روی مسائل مذهبی و سنت مردم را تغییر دهید چرا که مردم روی مسائل مذهبی خود پایبند هستند و اینگه شما روی این گزینه تبلیغ کنید نتیجه برعکسی خواهد داد.
- در تبلیغات خدمات عمومی به روش اینترنتی سعی کنید تبلیغات تان تازه بودن را داشته باشد یعنی از تبلیغاتی که قبلا توسط خود شما و یا دیگران انجام شده ولی نتیجهای داشته یا نداشته پرهیز کنید.
- همیشه سعی کنید که خدمات شما در وجه مثبت انجام شود چون تبلیغ خدمات در افکار مردم اثر گذار است بنابراین تلاش کنید که روی افکار مثبت تاثیر گذار باشید نه اینکه افکار منفی را به مردم القا کنید هیچ کس افکار منفی را استقبال نمیکند و بعبارتی پس میزنند.
- سعی کنید محتوای متن شما متقاعد کننده برای مردم باشد.
- در تبلیغ خدمات اینترنتی سعی کنید از قواعد خاصی گه گوگل گذاشته پیروی کنید زیرا در این صورت در هنگام جست و جو تبلیغات شما در موتور جست و جو در ابتدا قرار میگیرد .
سازمان های تبلیغات خدمات اینترنتی شامل گزینه های زیر است
- مدیر تبلیغات
- مدیر برند تجاری
- مدیر دفتر تبلیغات
- نویسندگان متن و محتوا
- تهیه کنندگان و گردآکران عکس های مرتبط با موضوع
- مدیر قسمت مشتری ها
- مدیر برنامه ریزی
- خریدار قسمت تبلیغات کننده اینترنتی
- تهیه کارکنان قسمت گرافیکی تبلیغات اینترنتی
- گردآوران مطالب مرتبط با موضوع