تاثیر تبلیغات اینترنتی بر صنعت گردشگری
از آنجا که همه ما میدانیم برای موفق شدن در هر کسب و کار و شغلی نیازمند تبلیغات هستیم اما اینکه ما به چه روشی تبلیغ کنیم تا موفق شویم بستگی به خود ما دارد تبلیغات در دنیای گردشگری هم بی اثر نبوده و به صورت مثبت اثر گذار بوده اما در اینجا به بررسی نقش تبلیغات اینترنتی در دنیای صنعت گردشگری میپردازیم .
گردشگری چیست :
گردشگری یعنی طی کردن مسیری از فاصله مکان زندگی خود تا مکان مورد نظر برای گذراندن تفریج به مدت کم یا زیاد به عبارتی مسافرت کردن از لحاظ تفریحی یعنی گردشگری و به افرادی که گردش کنند گردشگر میگویند.
چرا تبلیغ کنیم؟
معمولا افرادی که به تفریح میروند خوششان می آید که از مکان های خاصی ،یا از فضاهای طبیعی و یا از مکان هایی تاریخی و همچنین از فضاهای کوهستانی و امثال آن بازدید کنند ولی همه ما از وجود چنین مکان هایی اطلاع نداریم در اینجاست که تبلیغات اینترنتی به کمک ما می آید و ما را از وجود چنین مکان های باارزش آگاه میکند .
اما اکنون سوال اینجاست که چرا تبلیغ اینترنتی کنیم ؟خب فرض کنیم که همه افراد موجود در جامعه تبلیغات سنتی مارا دیدند که مسئله غیر ممکنی است اما شخصی در خارج از کشور قصد تفریح در کشور و شهر ما را دارد از کجا بداند در کجا تفریح کنند در این قسمت با یک جستجو در اینترنت تبلیغات ما را میبینند و از وجود این مکان ها اطلاع می یابند.
نفش صنعت گردشگری در جامعه :
- باعث افزایش در آمد میشود :یعنی شخصی که به گردش میرود و یا از خارج وارد کشور می شود به طور عادی از لحاظ تغذیه به خوراک به پوشاک به منزل نیاز دارد خب طبیعی است تهیه این موارد باعث پرداخت هزینه است و باعث ایجاد افزایش در آمد در جامعه میشود.
- سطع اشتغال بالا میرود :خب شخصی از خارج و یا حتی از خود کشور میخواهد به موزه و یا فضای تاریخی ما دیدن کند در این صورت اگر بخواهد به آن فضا برود بدون هیچ راهنمایی و توضیحی فقط عکس آن را میبینید پس نیاز به کسی است که این اطلاعات را به ما منتقل کند و به این شخص راهنمای گردشگر گفته میشود.
نقش تبلیغات در صنعت گردشگردی :
تبلیغات مهم است چون باعت توسعه یافتن میشود ولی اثرات مهمی که تبلیغات اینترنتی در روی گردشگری گذاشته موارد زیر است .
- از طریق تبلیغ اینترنتی میتوانیم یک نظرسنجی برگذار کنیم و یا یک فرم تهیه کنیم که کسانی که به عنوان گردشگر و توریسم وارد کشور میشوند و یا حتی به شهری دیگر سفر میکنند از علایق ، فرهنگ و اطلاعات دیگر را پر کنند در این صورت ما اطلاعات کلی نسبت به توریسم به دست می آوریم و و اطلاعات به دست آمده را دسته بندی کرده و میانگین بدست آورده و نتیجه گیری کلی میگیریم سپس در خدماتی که ارائه میدهیم سعی میکنیم در غالب کلی آن نتیجه گیری باشد. مزیت این روش که از قسمت تبلیغات اینترنتی استفاده شده این است که وقتی یک گردشگر و یا توریست در آن منطقه تفریحی یا تاریخی قرار میگیرد اگر از خدمات ارائه شده و همچنین از فرهنگ و سایر مسائل مربوطه خوشش آید و راضی کننده باشد به طور خود به خود به تبلیغ بین اطرافیان میپردازد به صورت بیان خاطرات خوش و اطرافیان را ترغیب به حضور در آن محیط میکنند.پ و این از اثرات مثبت تبلیغات اینترنتی ما است.
- وقتی کاربر و یا مشتری تبلیغ ما را میبیند و از طریق تبلیغات ما به آن منطقه سفر میکند میتوانیم بعد از اینکه از آن سفر برگشت در مدت خدمات ارائه شده سئوال کرد همچنین در مورد اینکه از کدام قسمت و به چه دلیل ناراضی بودند و کدام قسمت نقص وجود داشت تا در صدد رفع آن نواقص باشیم.
- وقتی کاربر تبلیغات ما را میبیند کنجکاو شده و در مورد آن در رسانه های دیگر تحقیق خواهد کرد اگر در تبلیغات خود صداقت داشته و اغراق نکرده باشیم در آن صورت است که کاربر به ما اعتماد خواهد کرد و دوباره از تبلیغات ما استفاده خواهد.
در هنگام تبلیغ اینترنتی سعی کنید تبلیغاتی که برای یک منطقه و یا آن دسته در نظر میگیرید متناسب با نیاز ها و آداب و رسوم و فرهنگ آن جامعه باشد در غیر این صورت پاسخ دهی نخواهد داشت.