با توجه به روش شناسی های به کار رفته در این تحقیق، می توان گفت که نویسنده از روش های مشاهده و پیمایش استفاده کرده است.
نویسنده با استفاده از مزایای اصلی اینترنت و انجام تحقیقی در پایگاه های آنلاین از طریق انجمن های بازاریابی مختلف، وبلاگ ها و وب سایت های اجتماعی، که در آن مضامین خاص ایجاد شده است، سوالاتی از قبیل: «بازاریابی اینترنتی چیست؟ مشکلات اصلی بازاریابی اینترنتی چیست؟ مزایا و معایب اصلی و معایب مزایا در بازاریابی اینترنتی چیست؟ این تحقیق از اول فوریه آغاز شد و در اول مارس به پایان رسید، تا پایان بیش از 200 پاسخ جمعآوری شد که زمینههای آنها در فصلهای بعدی تحلیل، مرتبسازی و نمایش داده میشود. و همچنین این مشاهده انواع ادبیات مانند مجلات، کتاب ها، مقالات، مجلات و غیره مورد استفاده قرار گرفت.
این مطالعه به عنوان یک راهنمای عملی برای بازاریابی آنلاین خواهد بود که اصطلاحات و تکنیک های اصلی آن را تعریف می کند.
نتیجه این مطالعه درک مزایا و معایب اصلی بازاریابی آنلاین را توسعه می دهد که برای هر شرکتی که می خواهد محصولات خود را در اینترنت بازاریابی کند و قبل از آن می خواهد با مزایا و معایب بازاریابی آنلاین آشنا شود مفید خواهد بود.
علاوه بر این، مطالعه برای انجام اقداماتی برای کسانی که قبلاً انجام داده اند مفید خواهد بود که محصولات خود را به صورت آنلاین تبلیغ می کنند اما نمی دانند چه چیزی را می توان اصلاح و توسعه داد تا به نتایج بهتری دست یافت.
تبلیغات آنلاین که به آن بازاریابی آنلاین یا تبلیغات اینترنتی نیز می گویند، نوعی بازاریابی و تبلیغات است که از اینترنت برای ارائه پیام های بازاریابی تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند.
این شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)1، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بسیاری از انواع تبلیغات نمایشی (از جمله تبلیغات بنر وب) و تبلیغات موبایلی است.
مانند سایر رسانه های تبلیغاتی، تبلیغات آنلاین اغلب شامل ناشر می شود که تبلیغات را در محتوای آنلاین خود ادغام می کند و تبلیغ کننده ای که تبلیغات را برای نمایش در محتوای ناشر ارائه می دهد. سایر شرکتکنندگان بالقوه عبارتند از آژانسهای تبلیغاتی که به تولید و قرار دادن نسخه تبلیغاتی کمک میکنند، یک سرور تبلیغاتی که از نظر فناوری آگهی را ارائه میکند و آمار را ردیابی میکند، و شرکتهای وابسته تبلیغاتی که کارهای تبلیغاتی مستقل را برای تبلیغکننده انجام میدهند.
به عبارت دیگر بازاریابی اینترنتی را می توان به صورت زیر تعریف کرد:
استفاده از فناوریهای دیجیتال که کانالهای آنلاین (وب، ایمیل، پایگاههای اطلاعاتی، همراه با موبایل/بیسیم و تلویزیون دیجیتال) را برای کمک به فعالیتهای بازاریابی با هدف دستیابی به کسب سود و حفظ مشتریان (در یک فرآیند خرید چند کانالی و چرخه عمر مشتری) تشکیل میدهند. ) از طریق بهبود دانش مشتریان خود (در مورد مشخصات، رفتار، ارزش و محرک های وفاداری آنها)، سپس ارائه ارتباطات هدفمند یکپارچه و خدمات آنلاین که مطابقت دارند.