تبلیغات آنلاین مزیت عمده انتشار فوری اطلاعات را دارد که با محدودیت های جغرافیایی یا زمانی محدود نمی شود. تبلیغ کنندگان آنلاین میتوانند تبلیغات را سفارشی کنند و هدف گیری مصرفکننده را کارآمدتر و دقیق تر کنند.
به عنوان مثال، AdWords، Yahoo! موتور جستجو و Google AdSense تبلیغات را در صفحات وب مرتبط یا در کنار نتایج جستجوی مرتبط نشان میدهند.
از سوی دیگر، مصرفکنندگان کنترل بیشتری بر محتوایی که میبینند دارند، که بر زمانبندی، قرارگیری و دیده شدن تبلیغات آنلاین تأثیر میگذارد.
در حوزه بازاریابی اینترنتی، تبلیغات آنلاین شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات موبایلی، بازاریابی وابسته، بهینه سازی موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی است.
قالبهای تبلیغاتی در طول سالها در حال تغییر هستند، که منعکس کننده رقابت شدید برای جلب توجه مخاطب در محیطی است که مصرفکننده در آن مسئولیت دارد.
با این حال، برخی از قالبهای مهم که معمولاً توسط تبلیغ کنندگان آنلاین استفاده میشوند، به شرح زیر مورد بحث قرار میگیرند:
تبلیغات حاوی گرافیک، فضای خالی و متن هستند که به شیوه ای جالب قرار داده شده اند. این آگهیها امتداد بنرهای سنتی هستند و در اندازه های مختلفی عرضه میشوند.
چنین تبلیغاتی به طور گسترده توسط تبلیغ کنندگان استفاده میشوند، زیرا در هنگام مشاهده توسط بازدیدکنندگان سایت، به ایجاد آگاهی از برند کمک میکنند.
علاوه بر این، تبلیغات نمایشی با دقت هدفمند میتوانند نرخ کلیک بالایی ایجاد کنند، مانند تبلیغات محلی فیسبوک که فقط برای افرادی با نمایههای منطبق با توضیحات مارک هدف ارائه میشود. مستطیلها، پاپ آپها، بنرها، دکمه ها و تبلیغات نمایشی آسمان خراش، مقادیر مختلفی از پیکسل از فضای اختصاصی را برای اجاره در صفحات وب اشغال می کنند. پاپ آپها معمولاً در یک پنجره جداگانه ظاهر میشوند که روی پنجره مرورگر فعلی یا پشت آن قرار دارد.
بسیاری از مردم از پنجره های بازشو عصبانی می شوند زیرا کاربران باید آنها را ببندند، بنابراین استفاده از این قالب کاهش یافته است.
اندازه ها و قالبهای جدیدتر از شلوغیهای آنلاین میشکنند و توجه کاربر را بهتر از اندازه های استاندارد جلب میکنند، بنابراین همه چیز در تبلیغات نمایشی تغییر میکند.
جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات 98 عضو شوید