در حالی که تبلیغات اینترنتی یک رسانه بالقوه موثر است، همچنین دارای معایبی است که به شرح زیر توضیح داده شده است:
یکی از بزرگترین معایب اینترنت عدم اطمینان از اعداد تحقیقاتی تولید شده است و بررسی سریع پیشبینیها، نمایه های مخاطبان و سایر آمارهای ارائه شده توسط ارائه دهندگان تحقیقات، مقدار زیادی واریانس را نشان می دهد که منجر به کمبود جدی اعتبار و پایایی میشود.
گاهی اوقات، دانلود اطلاعات از تبلیغات اینترنتی زمان زیادی می برد و وقتی تعدادی کاربر وجود دارد، این زمان افزایش مییابد و ممکن است برخی از سایتها به دلیل تعداد زیاد بازدید کننده ها غیرقابل دسترسی باشند. برای بسیاری از کاربرانی که انتظار سرعت دارند، این یک نقطه ضعف بزرگ است. افزایش پهنای باند کمک به کاهش این مشکل می کند.
با افزایش تعداد تبلیغات، احتمال اینکه تبلیغ فرد مورد توجه قرار گیرد به همین نسبت نیز کاهش می یابد. نتیجه این است که برخی از تبلیغات ممکن است مورد توجه قرار نگیرند و برخی از مصرف کنندگان ممکن است از درهم ریختگی عصبانی شوند.
مرکز آموزش رسانه در رابطه با تلاشهای تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی ظریف، از وب به عنوان “وب فریب” یاد کرده است. علاوه بر این، جمع آوری داده ها بدون اطلاع و اجازه مصرف کنندگان، هکرها و سرقت کارت اعتباری تعدادی از مشکلاتی هستند که اینترنت با آن مواجه است.
مانند همتایان بازاریابی مستقیم خود، بازاریابان اینترنتی باید مراقب باشند که حریم خصوصی کاربران را تحت تأثیر قرار ندهند.
تبلیغات اینترنتی، قابلیتهای بسیاری از رسانه های رقابتی را از نقطه نظر تولید ارائه نمی دهد، اگرچه این مورد در حال بهبود است. در حالی که ظهور فناوریهای پیشرفته و رسانههای غنی، این شکاف را کاهش میدهد، این شبکه همچنان از برخی رسانههای سنتی در این زمینه عقب است.
در حالی که تعداد کاربران و استفاده کنندگان اینترنت به سرعت در حال افزایش است، دسترسی به آن هنوز بسیار کمتر از تلویزیون است برای نمونه اکثریت هندیها زیاد به اینترنت دسترسی نداشته و سواد کامپیوتری ندارند، بنابراین این رسانه قادر به دستیابی به توده ای از مردم نیست.
این مطالعات، نارضایتی مصرف کنندگان را از درهم ریختگی، هرزنامه های ایمیل، و پاپ آپ ها و پاپ آندرها نشان داده است. این جنبههای تحریک کننده بازدیدکنندگان را از آمدن به وب سایتها و تماشای تبلیغات اینترنتی باز می دارد.
به طور کلی، اینترنت مزایای بسیار مشخصی را نسبت به رسانه های سنتی به بازاریابان ارائه می دهد. در عین حال، معایب و محدودیت ها این رسانه را کمتر از یک راه حل یک مرحله ای می کند، با این حال، به عنوان بخشی از برنامه ارتباطات بازاریابی، اینترنت ابزار بسیار ارزشمندی است.
این بخشی از معایب رسانه ی اینترنتی و تبلیغات آنلاین بود اما با همه ی این معایب نقش آن را با مزایای زیادش نمی شود نادیده گرفت به همین دلیل تبلیغات اینترنتی طرفداران بسیاری دارد.
جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات 98 عضو شوید