همه ما در زندگی روزمره با هزاران نوع تبلیغ مواجه می شویم که بعضی از آن ها به طو ناخواسته برای ما نمایش داده می شوند و بعضی ها هم خودمان دنبالش بودیم اما اینکه به چه تعداد از این آگهی ها واکنش نشان می دهیم مهم است .وقتی شخصی دنبال محصول برای خرید هست دوست دارد در باره محصول اطلاعاتی به دست آورد اینکه برود و تمام فروشگاه ها را نگاه گند تا مثلا یک کفش بخرد مدت زمان زیادی را هدر می دهد اما با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توانیم به اطلاعاتی در رابطه با محصول مورد نظر پی ببریم. برای اینکه بدانیم تبلیغات اینترنتی چیست و به چه صورت هایی انجام می شود بهتر است ابتدا بدانیم خود تبلیغ چیست سپس مراحل بعدی.پس در این مقاله به بررسی این مقوله می پردازیم .
زمان پیدایش تبلیغات در گشور ایران در زمان باستان بود که به صورت کشاورزی انجام شد ولی در عصر جدید تبلیغات بر روی کاغذ و چاپی صورت گرفت که اولین تبلیغ در زمان قاجار در روزنامه منتشر شد .
تبلیغ به برقراری ارتباط با مشتری های جدید و قدیم گفته می شود وقتی خلاقیت را با استراتژی قاطی کنیم تبلیغات اینترنتی شکل می گیرد پس می توان گفت در فروش محصولات خود محصول به عنوان جسم و تبلیغات روح آن جسم است پس در تبلیغات اینترنتی باید کاری کنیم تا مشتری ما را ببیند ،پس در تبلیغات باید نیاز های مشتری را شناسایی کنیم و آن ها را حل کنیم سعی کنید همیشه در تبلیغ هود ذکر کنید که در فکر حل رفع نیاز های آن ها هستیم برطرف کردن نیا مشتری جز وظایفی است که هر کسب و کاری برای خود ایجاد کرده است .
برای اینکه تبلیغات اینترنتی را شروع کنیم بتدا باید تصمیم بگیریم از چه روشی در تبلیغ استفاده کنیم و چه شیوه ای در تبلیغ استفاده خواهیم کرد وقتی تبلیغات انجام می دهیم باید ایذه های خلاقانه داشته باشیم می توانیم تز هر روش و شیوه تبلیغی استفاده کنیم ولی بلید بررسی کنیم که این شیوه چه مزیت و سودی برای ما خواهد داشت هدف ما از تبلیغات دیده شدن در میان عموم مردم است پس برای اینکه دیده شویم بهتر است در رسانه ای تبلیغ کنیم که بیشترین تعداد افراد را داشته باشد و این مسئله برای همه آشکار است که اینترنتی یک رسانه پر بازدید با عموم مردم است .در شبکه های اجتماعی وقتی تبلیغ میکنیم مدت زمانی که برای تبلیغات نیاز است تا به هوف برسیم کم تر است و میزان هزینه که صرف میکنیم کمتر است برای یک تبلیغ مناسب بهتر است برنامه ریزی و طرح بریزید و میزان بزرگ بودن تبلیغ باعث می شود که در چشم عمومیت قرار بگیرید پس سعی کنید تا در تبلیغات در اندازه های بزرگی انجام دهید .
در تبلیغ اینترنتی امکان دسترسی شبانه روزی وجود دارد و حتما قرار نیست که تبلیغ دهنده درصدد ارائه تبلیغ خود باشد بلکه در تبلیغ اینترنتی اکثر مواقع خود مشتری به دنبال تبلیغ می رود .
در تبلیغ اینترنتی به راحتی می توان اطلاعات را به روز رسانی کرد تغییراتی روی آن اعمال کرد و یا اصلا حذف کرد و تبلیغ جدید درج کرد و به راحتی میتوان روی تبلیغات نظارت و کنترل داشت .
نکته قابل توجهی که وجود دارد در تبلیغات اینترنتی می توانیم آدرس فروشگاه اینترنتی خود را قرار دهیم و به راحتی از طریق تبلیغات در صورتی که مشتری بخواد محصول مورد نظر را بخرد از طریق لینک موجود به فروشگاه اینترنتی متصل شده و بلافاصله خرید خود را انجام دهد.
وقتی کسب و کار و شغل ما به اینترنت رابطه مستقیمی دارد پس تبلیغ اینترنتی می تواند مفید تر باشد تبلیغ اینترنتی به روش بنری بیشتر در معرض دید قرار می گیرد و افراد به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند در تبلیغ بنری در اینترنت سعی کنید در فضاهای مرتبط تبلیغ کنید و همچنین سعی کنید نام برند و محصولتان را برجسته تر نمایش دهید .تبلیغ بنری به چندین صورت نمایش داده می شود یک تبلیغ بنری ثابت که عکس در قالب یک اندازه ثابت نمایش داده می شود بنرهای انمیشن دار هم همان بنر ثابت هستند که در طراحی آن از علم و هنر انیمیشن استفاده شده است .
سعی کنید روابط خود را گسترش دهید یعنی در تبلیغات اینترنتی شما با مخاطبتان حرف می زنید سعی کنید متن تبلیغاتان گسترش دهید و حرفه ای تر بنویسید نوشتن محتوای تبلیغات یک امر هنری و خلاقانه است پس اگر ضعفی در محتوای تبلیغی خود دارید سعی کنید ابتدا آن نقاط ضعف را حل کنید سپس راهکار جدیدی در نقطه ارائه دهید بنابراین نوشتن متن تبلیغ شاه کلید تبلیغات اینترنتی است .رعایت موارد زیر باعث پیروزی شما در میان رقیبانتان خواهد شد.