آگهی اینترنتی خوب بسازیم
در مقاله اینکه یک آگهی اینترنتی خوب بسازیم ابتدا به این نکته باید توجه کنیم که بسیاری از آگهی ها و صفحات وب موفق با پیروی از فرمول آیدا ( AIDA ) تهیه و تنظیم میشوند. بر اساس آن آگهی باید:
- – توجه بیننده را جلب کند
- – رغبت و کشش ایجاد نماید
- – آرزو یا خواست بیافریند
- – به کنش یا عمل منجر شود
متاسفانه در اغلب موارد طراحان آگهی فقط به بخش نخست این فرمول بها میدهند. یعنی میکوشند به کمک حروف درشت یا با دوز و کلک های تصویری توجه بیننده را جلب کنند؛ در این مورد کافی است به روزنامه ها و مجله ها نگاه کنید تا به منظورم پی ببرید. بسیاری از وب سایت ها هم با گرافیک پر زرق وبرق و نوشته ها و تصاویر چشمک زن و تند از همین روش پیروی میکنند. این کارها مثل آنست که به طرف مشتری برویم، به صورتش زل بزنیم، شانه هایش را دو دستی بگیریم و به شدت تکان دهیم. به اینصورت توجه مشتری را جلب می کنیم، اما باید ازخود بپرسیم از ما خرید هم خواهد کرد ؟ پس جلب توجه فقط قسمتی از کار است، نه همه آن !
معرفی تبلیغ اینترنتی خوب
اکنون خوب گوش کنید تا روش موثرتری را برای تبلیغ به شما معرفی کنم… روش درستی که در بیننده رغبت و کشش ایجاد میکند و به فروش ختم میشود. رمز کار این است:
آگهی خود را مثل یک گزارش کوتاه تنظیم کنید. به آن صورتِ کلیشهای ندهید. از گرافیک پر زرق و برق، حروف کج و معوج، اشکال عجیب و غریب… یا هر چیز دیگری که برای بردن جایزه گرافیک تهیه شده است، دوری کنید! به بهترین حالت ممکن بیاندیشید. تصور کنید گزارشگری میخواهد کالا یا خدمات شما را بررسی کند و مطلبی درباره آن بنویسد؛ درجریان این بررسی شیفته محصول شما میشود، بلافاصله پشت میز می نشیند و گزارش بلند بالایی مینویسد که فروش شما را یکشبه به عرش می رساند. البته این سناریو غیرممکن نیست، ولی معمولاً اینطور اتفاق نمیافتد! میپرسید چطور؟ خدمتتان عرض می کنم… خودتان را جای آن گزارشگر بگذارید! مثل او گزارش جانانه ای بنویسید، در آن به مشخصات و امتیازات کالا یا خدمات مورد نظر اشاره کنید و در پایان به مخاطبان بگوئید که کجا و چگونه سفارش بدهند. فقط یادتان باشد وقتیکه مقاله تمام شد به هیچ وجه سعی نکنید به آن شکل و شمایل آگهی بدهید، هرگز! هرگز!