بازاریابی رابطه ای
بازاریابی رابط یکی از اجزای اصلی بسته روش های بازاریابی آنلاین است و به فرآیند کسب پورسانت از طریق تبلیغ محصولات یا خدمات دیگری اشاره دارد.
همچنین در این روش دو یا چند مالک وب سایت می توانند برای افزایش منافع مالی متقابل ارتباط برقرار کنند.
با توجه به تعریف آن، بازاریابی وابسته به سادگی به صورت زیر تعریف می شود:
یک روش بازاریابی مبتنی بر وب، اغلب با استفاده از سیستم های خودکار یا نرم افزارهای تخصصی که در آن یک کسب و کار برای هر بازدیدکننده، مشتری یا فروش، به شرکت وابسته خود پاداش میدهد.
نتیجه تلاش های بازاریابی وابسته در بیشتر موارد، پاداش به صورت چک ماهانه پولی است.
بازاریابی رسانههای اجتماعی
بازاریابی رسانههای اجتماعی را میتوان به راحتی اینطور تعریف کرد: اصطلاحی که برای توصیف فرآیند افزایش ترافیک وبسایت یا آگاهی از برند، از طریق استفاده از سایتهای شبکههای اجتماعی استفاده میشود و اکثر برنامههای بازاریابی رسانههای اجتماعی معمولاً حول محور ایجاد محتوای منحصربهفرد می چرخند و جلب توجه می کند و بیننده را تشویق می کند تا آن را با دوستان و مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.
مزایای بازاریابی اینترنتی
نمودارهایی نتایج مزایای بازاریابی اینترنتی را نشان می دهد که توسط افرادی که به سوالات انجمن پاسخ دادند برجسته شده است.
این اطلاعات نشان می دهد که اکثر افراد بر مزایای بازاریابی آنلاین مانند اجتناب از موانع جغرافیایی، دستیابی به هدف کارآمد، هزینه تاکید دارند.
اثربخشی، مخاطبان گسترده، قابلیت اندازهگیری، شخصیسازی و در دسترس بودن بازاریابی اینترنتی 24 ساعته، همه گرایشها شامل بیش از 150 پاسخ هستند.
شاخصهای پایینتر قدرت بخش هستند اثر، کمی بیش از 80 نفر و نتیجه بهتر، حدود 70 نفر که به این اشاره کردند.
پایین ترین شاخص نتیجه فوری بازاریابی اینترنتی است که حدود 70 نفر را در بر می گیرد.