ابزار تبليغات از زمان پيدايش جوامع بشري براي اهداف گوناگوني استفاده شده است از جمله :
همه كاربردهاي تبليغات ويژگي مشتركي دارند كه آن انتقال پيام اسـت. گـاهي تجـاري است، گاهي در خصوص معرفي خدمات عمومي است، گاهي در راستاي اهـداف تجـاري شركتها و گاهي نيز در راستاي اهداف شخصي است .
تبليغات امري است پيچيده، زيرا تبليغ كنندگان فراوان و متفاوتي ميكوشند با اهداف و روشهاي مختلف به مشتريان گوناگون دسترسي يابند. گفتني است نقش اخلاقيات در برخي گونه هاي تبليغات پررنگتر است كه در زير به اختصار بيان ميشوند.
در مقالات بعدی در مورد هر یک از اینها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.