ابزار تبلیغات

ابزار تبليغات از زمان پيدايش جوامع بشري براي اهداف گوناگوني استفاده شده است از جمله :

  1. فروش كالا و خدمات از طريق شركتهاي تجاري
  2. يافتن نيروي كار و استخدام افراد
  3. اطلاع رساني به جامعه از طريق دولتها
  4. اطلاع رساني درباره خدمات عمومي از طريق نهادهاي ارائه دهنده خدمات عمومي
  5. معرفي كتابها، خدمات مسافرتي يا دوره هاي آموزشي
  6. معرفي خدمات مالي يا خدمات تفريحي
  7. معرفي كالاها و خدمات بهداشتي
  8. خريد و فروش كالاهاي شخصي به دست افراد

ابزار تبليغات
همه كاربردهاي تبليغات ويژگي مشتركي دارند كه آن انتقال پيام اسـت. گـاهي تجـاري است، گاهي در خصوص معرفي خدمات عمومي است، گاهي در راستاي اهـداف تجـاري شركتها و گاهي نيز در راستاي اهداف شخصي است .

تبلیغات امری است پیچیده و گسترده

تبليغات امري است پيچيده، زيرا تبليغ كنندگان فراوان و متفاوتي ميكوشند با اهداف و روشهاي مختلف به مشتريان گوناگون دسترسي يابند. گفتني است نقش اخلاقيات در برخي گونه هاي تبليغات پررنگتر است كه در زير به اختصار بيان ميشوند.

  1. تبليغات سياسي
  2. تبليغات تعاملي
  3. تبليغات اطلاع رسان
  4. تبليغات ترغيبي

در مقالات بعدی در مورد هر یک از اینها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

24 مرداد 1398 1:11 ب.ظ