تبلیغات اینترنتی در کشور ایران و انواع شهر های آن

با گسترش جوامع بشری استفاده از تبلیغات برای فروش بیشتر و سود دهی مورد استفاده قرار میگیرد با رواج اینترنت  تبلیغات اینترنتی رشد چشمگیری داشته است در صنایع و شغل های مختلف از آن بهره میگیرند هر کاری مشکلات ، مزیت و معایب خاصی دارد در این مقاله به بررسی اینترنت در نقاط کشور می پردازیم.

در سال دهه ۷۰ اینترنت به کشور ما وارد شده  و مانند کشور های خارجی رشد زیادی داشته به طوری که افراد زیادی از آن در زمینه های کاری و کسب در آمد استفاده میشود مانند تبلیغات اینترنتی. البته نا گفته نماند تنها در زمینه کاری از اینترنت استفاده نمیشود در موارد زیادی مانند تفریح به دست آوردن اطلاعات و سایر گزینه ها استفاده میشود .

تبلیغات اینترنتی در کشور ایران و انواع شهر های آن

تبلیغ اینترنتی در ایران

در کشور ایران از سال ۷۶ تبلیغات شروع شد وب سایت های زیادی ایجاد شده و شروع به فعالیت کردند تبلیغات در این سایت ها کم بود بنابراین از لحاظ مالی تحت فشار قرار گرفتند چون راه در آمد بسیاری از موارد از تبلیغات اینترنتی است این فشار مالی باعث شد تا سایت های زیادی دچار مشکلات شدند و سایت های خود را بستند علت های زیادی وجود دارد تا تبلیغات اینترنتی در ایران با مشکلات زیادی مانند عدم کسب و کار و شغل ها روبه رو شدند .

برای موفق شدن در هر تبلیغ اینترنتی نیاز به حضور افراد بیشتر و کاربران زیاد است بعبارتی مهم ترین مهره تبلیغات تعداد کاربران است اگر سایتی تعداد کاربر کمتری داشته باشد بنابراین میزان شکست چنین تبلیغاتی بسیار بالا است در تبلیغ اینترنتی بهتر است تا وقتی محصولات ما آماده هست تبلیغ کنیم زیرا از آنجا که تعداد بازدهی زیاد است بهتراست در زمان درخواست کاربر بتوانیم ارائه دهیم .

شرکت های تبلیغاتی که کار تبلیغی میکنند بیشتر از روش تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند.

در ایران تبلیغات اینترنتی از ۵ تا زیر دسته تشکیل شده است:

  • نویسندگان تبلیغ
  • ارائه دهندگان محصولات
  • شرکت های تبلیغاتی
  • دولت و جامعه
  • کاربران و مشتری ها

علت محدود بودن تبلیغات در ایران

  • عدم آگاهی ارائه دهندگان محصولات و کالا ها از روش های تبلیغات اینترنتی
  • عدم استفاده شرکت های تبلیغاتی از تبلیغات اینترنتی به دلیل اینکه از روش تبلیغ اینترنتی سود کمتری نسیب این شرکت ها میشود .
  • عدم استفاده سایت ها و رسانه های اینترنتی از نویسندگان تبلیغ خوب و کار آمد که درصورت پایین بودن سطح تبلیغات زیاد برای کاربران مورد پسند واقع نمیشود .
  • در ارائه سرویس دهی اینترنت از لحاظ سرعت و بقیه موارد مشکلاتی وحود دارد که حل این مشکلات از عهده مردم خارج و برعهده مسئوین است قبل از حل این گزینه نمیتوان انتظار پیشرفت در تبلیغات را داشت.
  • عدم اعتماد کاربران به تبلیغات و عدم توجه کاربران به تبلیغات به علت حجم زیاد تبلیغات

اگر تبلیغات بخواهیم از این مشکلات خلاص شود بهتر است مشکلات موجود در دولت  ، نویسندگان تبلیغات،  شرکت های تبلیغاتی را حل کنیم.

در قسمت مشکلات نویسندگان تبلیغات برای حل آن بهتر است از نویسندگانی که مهارت لازم و به عبارت ما دست به قلم خوبی دارند استفاده بگیریم و نویسندگان باید از نمونه های موجود در اینترنت استفاده کنند  و نواقصات خود را رفع کنند همچنین صاحبان کار تشویق های لازم به نویسندگان بدهند تا برای نوشتن خوب ترغیب شوند.

برای حل مشکلات موجود در قسمت شرکت های تبلیغاتی باید ابتدا تحقیق کنند ببینند که تبلیغ انجام شده چه اندازه باز خورد داشته در صورت عدم رضایت صاحبان کار روش تبلیغی خود را عوض کنند در رسانه های دیگر تبلیغ کنند در صورت عدم اعتماد افراد به آنها بهتر است با ارائه خدمات شرکت ها و موسسات را تشویق کنتد تا کارهای تبلیغاتی را به آنان بسپرند.

در قسمت مشکلات موجود در بخش مسئولین باید مشکلات و درخواست های خود را به صورت مکتوب به مسئولین عزیز ارائه دهند و از آن ها بخواهید تا برای مشکلات موجود راه کارهایی ارائه دهند و از تبلیغات اینترنتی حمایت کنند.

در نهایت به این نکته توجه کنیم که برای موفق شدن در هر صنعتی نیاز به تلاش های زیادی هست و سرمایه گذاری بیشتر هر چقدر تلاش کنیم همان قدر بهره میگیریم و نکته بعدی است از افراد مجرب و پر از مهارت استفاده کنید.

تبلیغات اینترنتی در کشور ایران و انواع شهر های آن

نکات قابل توجه در تبلیغات اینترنتی موثر و قابل پسند

علاوه بر موارد گفته شده در تبلیغات اینترنتی در ایران موانعی هم وجود دارد که سعی در حل این موانع داریم اگر در تبلیغات اینترنتی سعی کنیم اصول اولیه را رعایت کنیم در این صورت هیچ موانعی بر نمی خوریم .

در تبلیغ اینترنتی سعی میشود به ارزش کلمات و جایگاه های تبلیغات توجه شد چون جایگاه آن نقش مهمی دارد در تبلیغات اینترنتی عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا به نتیجه بهتری دست یابند .

تبلیغات اینترنتی نیاز به توضیح دادن ندارد چون همه ما با دنیای اینتزنت آشنا هستیم و کم و بیش از آن استفاده می کنیم و هرکس از اینترنت استفاده کرده باشد می داند که تبلیغات اینترنتی تا چه حدی موفقیت آمیز است و برای محصولات خود از این روش تبلیغی استفاده می کند تا به نتیجه مطلوب تری برسد هر فرصتی که در تبلیغات اینترنتی از دست دادیم در تبلیغات اینترنتی می توانیم به آن دست یابیم و فرصت های از دست رفته را جبران کنیم هیچ کس فکر نمی کند که تبلیغ پنهانی که وجود دارد یک روز موثر خواهد بود همیشه آنچه را که جلوی چشممان باشد می پسندیم ولی دریغ از باطن موضوع اگر به ظواهر توجه نکنیم مطمعنا به موفقیت می رسیم .

در تبلیغات اینترنتی همیشه روش های خلاق تری را امتحان کنید تا به نتبجه مطلوب تری دست پیدا کنید همیشه بهترین راه حل ها در زمان های حساس به ذهن می آید سعی کنید از این راه حل ها استفاده کنید چون به آن چه می خواهید دست پیدا می کنید .

همیشه از بهترین راه حل ها استفاده کنید از رله حل هایی که با مشورت کلی به دست آمده و حاصل هم فکری با بقیه است