در مقاله تبلیغات در اینترنت اول از آقای اسپترپ شروع کنیم ” تبلیغات ایده آل تبلیغاتی است که از بالاترین امکان دسترسی به مشتریان بالقوه، همراه با یک امکان پذیری بالا برای گرفتن بازخورد، و البته هزینه پایین برخوردار باشد. (آقای اسپترپ) ”
تبلیغات ارتباطات غیرشخصی صورت گرفته از یک اداره کننده معلوم با استفاده از رسانه های جمعی به جهت ترغیب یا متاثر نمودن یک مشتری است.(ریچاردز و کارون)
تبلیغات روشی از بازاریابی است که درباره محصولات، خدمات، و کسب و کار اطلاع دهی می نماید. هدف از تبلیغ را می توان در اصل ساخت یک تصویر از محصول و تهیه مشتریان بالقوه برای خرید خلاصه نمود. (تیزون)
ارتباطات به منظور انجام گفتگو، رساندن پیام، تبادل اطلاعات، تعامل بین فرستنده و گیرنده بر قرار می شود. هدف از بیان ارتباطات و الگوهای ارتباطی به این خاطر است که تبلیغات برای اینکه بتوانند به مشتریان بالقوه معرفی شوند نیازمند استراتژی ها و کانال های توزیع ارتباطی هستند.