تبلیغات از طریق اینترنت

تبلیغات از طریق اینترنت که بسیاری از ابزارهای معرفی بر روی اینترنت نظیر موتورهای جستجو و دایرکتوریها، ساز و کار (مکانیزم) هایی هستند که بر اساس تقاضای اولیه کاربران اینترنت عمل میکنند. این ابزارهای تبلیغات اینترنتی فقط هنگامی کاربران را به وب سایت شما هدایت می نمایند که فعالانه در جستجوی سایت، خدمات یا محصولات شما باشند. به عبارت روشنتر اگر برای جلب مشتری تنها به این ابزارها اکتفا کنید، باید به انتظار مشتری بنشینید و بسیار خوش اقبال باشید که مشتری از میان عرضه کنندگان متعدد
کالاها و خدمات مشابه، نام شما را انتخاب کند. طبیعی است اگر نام شما برای مشتری ناآشنا باشد یا در بازاری پر رقابت فعالیت کنید یا نامتان در ردههای پایین صفحات نتیجه جستجو، یا انتهای فهرست ها درج شده باشد، از این ابزارها بهره چندانی حاصل نمیشود.
در این مواقع، قبل از آنکه رقبا مشتریان را جذب و شما را از بازار خارج کنند، باید نام تجاری ( Brand )
و محصول یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید و منتظر نمانید که مشتری به جستجوی شما برآید.

بنرهای تبلیغاتی اینترنتی


تبلیغات از طریق اینترنت و بنر های تبلیغاتی بهترین وسیله برای این منظورند و ضمن معرفی نام تجاری و ایجاد نیاز برای کالا یا خدمات جدید، میتوانند مشتریان بالقوه را به خریداران بالفعل تبدیل نمایند.

تبلیغات از طریق اینترنت

بنر تبلیغاتی چیست؟


در تبلیغات از طریق اینترنت بنر پیامی است که به شکلی هنری، شامل تصاویر و متون زیبای ثابت یا متحرک، روی صفحات وب سایتها ظاهر می شود و بینندگان را به سایت آگهی دهنده هدایت مینماید. بنر استاندارد ۰۰۰ پیکسل پهنا و 40 پیکسل ارتفاع دارد و معمولا در بالای صفحه وب قرار می گیرد. بنرهای کوچکتر، که به بنر بند انگشتییا تمبر پستیمعروفند، معمولا در نقاط دیگر (حاشیه راست یا چپ) صفحه جای داده می شوند. بنر ها را میتوان به صورت ثابت، چرخشی (Rotation) یا از طریق سیستمهای مدیریت پخش آگهی روی صفحات وب قرار داد. در حالت اخیر، که بنرها از طریق سیستم مدیریت بنر پخش

میشوند، مدیریت سیستم، آگهی دهنده ( Advertiser ) و پخش کننده آگهی ( Publisher ) میتوانند بر چگونگی پخش بنرها نظارت و آن را اداره کنند. سیستم های مدیریت پخش بنر این نوع تبلیغات را از صورت غیرحرفه ای خارج و آن را در سطحی گسترده، نظارت پذیر و حرفه ای مطرح میکنند.

مزیت مهم بنر این است که به صورت فعال عمل میکند و مشتری را به سایت آگهی دهنده می کشاند. تهیه بنر به سرعت و با هزینه کم امکانپذیر است و در طراحی آن میتوان از جاذبه ها و تکنیکهای مختلف مانند گرافیک، عکس و انیمیشن استفاده کرد. بعلاوه به کمک سیستم های خودکار تحت وب، نظارت و مدیریت پخش بنر بسیار دقیق و آسان است

4 تیر 1398 1:34 ب.ظ