معایب بازاریابی اینترنتی قسمت آخر

معایب بازاریابی اینترنتی قسمت آخر

عدم اعتماد

ارتباط نزدیک با مشکل امنیت و حریم خصوصی، موضوع عدم اعتماد مشتریان است که چالش بزرگی در راه رشد بازاریابی آنلاین شناخته شده است و به همین دلیل است که “اعتماد آنلاین به عنوان یک موضوع مطالعه اهمیت یافته و تاثیر آن بر استراتژی های بازاریابی اینترنتی در حال افزایش است”.

تعریف اعتماد در محیط مجازی

بارت و همکاران (2005) اعتماد در محیط مجازی را اینگونه تعریف می کنند: “اعتماد آنلاین شامل ادراک مصرف کننده از نحوه ارائه انتظارات سایت، میزان باورپذیری اطلاعات سایت و میزان اطمینان سایت است.” امروزه با وجود رشد سریع تراکنش های آنلاین، افراد زیادی هنوز بی اعتماد هستند.

روش های الکترونیکی پرداخت و همچنان شک دارید که آیا اقلام خریداری شده تحویل داده می شود یا خیر. از سوی دیگر، شیوع سر و صداهای آنلاین باعث شده است که مشتریان نگرش منفی یا مشکوک نسبت به معاملات آنلاین داشته باشند.

خیلی واضح تر باید انجام شود تا اعتماد ایجاد شود و مشتریان متقاعد شوند که تعاملاتی که در دنیای مجازی انجام می شود به همان اندازه واقعی و صادقانه که در دنیای واقعی و آفلاین اتفاق می افتد.

بدون شک، این یک فرآیند مداوم و طولانی است و برای تحقق بخشیدن به زمان بیشتری نیاز دارد.

پتانسیل بازاریابی اینترنتی

لازم به ذکر است که تا زمانی که این اعتماد ایجاد نشده باشد، نمی توان از حداکثر پتانسیل بازاریابی اینترنتی بهره برد. بنابراین درک واقعیت دنیای مجازی جدید برای مسئولان بازاریابی آنلاین ضروری است. یکی از واقعیت های برجسته این دنیای جدید این است که “امروزه اعتماد و قدرت مشتری برای انقلابی کردن بازاریابی شریک شده اند.

بازاریابان و مدیران فناوری اطلاعات با وظیفه تغییر فضای آنلاین به منظور حفظ مصرف کنندگان آنلاین به چالش کشیده شده اند.

این امر علاقه فوق العاده ای را ایجاد کرده است. در یادگیری اعتماد آنلاین و توسعه طراحی های جدید سایت برای پاسخگویی به افزایش قدرت مشتریان.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی هنوز مورد استقبال همه مردم قرار نگرفته است در نهایت، همه مردم قبلاً ایده بازاریابی اینترنتی را قبول نکرده اند، ترجیح می دهند محصولاتی را انتخاب کنند یا به آنها اهمیت بیشتری بدهند که واقعاً بتوانند قبل از خرید آنها را لمس کنند.

معایب بازاریابی اینترنتی قسمت آخر

امنیت تراکنش‌های آنلاین

بسیاری هنوز نگران هستند و در مورد امنیت تراکنش‌های آنلاین تردید دارند که از انجام آن برای اهداف تجاری می‌ترسند. تمرکز فقط در بازاریابی اینترنتی شما را از دستیابی به مخاطبان هدف در این دسته که هنوز هم می تواند از نظر تعداد بسیار قابل توجه باشد، باز می دارد.

جهت درج تبلیغات در سایت ابتدا عضو سایت بشوید

15 آذر 1401 9:30 ب.ظ