بررسی تبلیغات اینترنتی و ابزار های آن ( بخش دوم )
تبلیغات یکی از اجزای مهم هر کسب و کاری به حساب میآید در بخش اول این مقاله مباحثی را بررسی کردیم که تبلیغات از چه شاخه هایی تشکیل شده چند دسته هست و چه مزایا و معایبی دارد اکنون به ادامه این مبحث می پردازیم .
خلاصه ای از مطالب مقاله قبلی همانگونه که گفتیم تبلیغات به روش های مختلفی انجام می گیرد تبلیغات سنتی و تبلیغ اینترنتی. تبلیغات سنتی شاخه های مختلفی دارد که به صورت چاپی می باشد تبلیغات اینترنتی آنچه که در اینترنت منتشر شود گفته میشود که رنگ بندی های خاصی دارد و در اندازه های مختلف انجام می گیرد و محدود به زمان و مکان نیست .
یکی از ابزارهای مهم دیگر که در تبلیغات اینترنتی به صورت مستقیم میتوانیم از آن استفاده کنیم گوشی های همراه هستند گوشیهای هوشمندی که اکثر مردم امروز از آنها استفاده می کنند در صورتی که قابلیت وصل شدن به اینترنت را داشته باشند و بتوانند به راحتی با اینترنت ارتباط برقرار کند میتوان از آن برای تبلیغات اینترنتی استفاده کنیم یا گوشیهای هوشمندی که امکان نصب کردن برنامه هایی مانند اینستا تیوتر تلگرام واتساپ سایر برنامه های اجتماعی را داشته باشد میتوانیم از آنها استفاده کنیم .
روش دیگری که در تبلیغات اینترنتی می توانید از آن استفاده کنید تبلیغات به روش غیر مستقیم است . روش یعنی اینکه وقتی که شما در اینترنت در حال تماشای فیلم یا در حال تماشای موسیقی برنامه دیگر مانند تلویزیون و سایر برنامه ها می توانید تبلیغات مانند پیام بازرگانی در شبکههای تلویزیونی ببینیم بدون اینکه خود شما بخواهید آن تبلیغاتی باشه به و برای شما نمایش داده می شود و در صورتی که تبلیغات برای شما باشد می تواند مشتری دائمی شما تبدیل شود
یکی دیگر از روشهایی که به کمک آن می توانیم تبلیغات انجام دهیم انجام تبلیغات بنری در سایت است در این روش شما یک وب سایت برای خود ایجاد می کنید و تبلیغاتی را که میخواهد به روش بنری انجام دهید سفارش می دهید و در سایت های پر بازدیدی که تعداد کاربران زیادی قرار می دهید و هنگام سفارش دادن این گونه طرحها باید ابتدا نام آدرس شماره تماس و سایر اطلاعات دیگر در رابطه با محصولات خودتان را بیان کنید و همچنین باید این نکته را مدنظر قرار دهیم این است که باید تعداد کاربرانی که در سایت وجود دارند بیشتر باشد تا به میزان مناسبی درآمد برسید .
یکی دیگر از روش ها انجام تبلیغات به روش کلیک کردن است شما در این روش تبلیغاتی را که میخواهید درج می کنید و در معرض نمایش کاربران قرار می دهید در این به شما هزینه نسبتا پایینی پرداخت می کنید و در صورتیکه کاربر بخواهد مطالب شما را مطالعه کند و کلیک کنید روی مطالب شما به ازای هر کلیک کردن هزینه را پرداخت می کنید هزینه می تواند شارژی باشد که توسط شما سیستم را شترژ کرده و به ازای هر کیک از سیستم کم شود و یا می تواند توافقی باشه که شما با مدیران سایت انجام داده که به میزان هز کلیکی که انجام می شود این هزینه باید پرداخت شود
یکی دیگر از روش هایی که برای تبلیغات اینترنتی از آن استفاده میکنیم ایمیل مارکتینگ است که هزینه آن بسیار پایین است نسبت به سایر روش ها و میزان بازدهی آن زیاد است از این روش میتواند در زمانهایی که تخفیفات خاصی دارید یا در تغییر فصلها و یا در زمانی که محصولات جدیدی وارد کردید و یا هر روش و ویژگی دیگری به کاربری اضافه کرده اید می توانید به صورت انبوه کاربرانتان بفرستید و آن ها را از آخرین تغییرات مطلع کنید برای دسترسی به ایمیل کاربران تان می توانید از روش زیر استفاده کنید که وقتی کاربری وارد سایت شما می شود قبل از ورود به سایت تان آدرس ایمیل آن ها دریافت کنید و در روش دوم می توانید یک هزینه مشخصی که وجود دارد برای شرکت هایی که این کار را انجام میدهند بدهید تا آنها یک تعداد مشخصی آدرس ایمیل برایتان بفرستد این روش همان روشی است که تبلیغات پیامکی از مخابرات شماره های دریافت می کنند و برای مردم تبلیغات می فرستند روش دیگری که از تبلیغات می توان بهره گرقت انجام تببغات به روش تهیه فیلم و ویدیو است به این صورت که از محصول و کسب و کار خود فیلیمی تهیه می کنیم و آن را د محیط اینترنتی مثل تلگرام تینستا گرام سایت های مر بازدید و سایر قسمت ها پخش می کنند از این روش می توان در تبلیغ سنتی هم بهره برد به این صورت که فیلیمی که تهیه کردیم را در تلوزیون در بین فیلم ها و برنامه های که پخش می شود منتشر کنید تا همگان از محصولات ما اطلاع یابند این روشی است که نتیجه آن بارها به ما ثابت شده است .
همچنین می توانید در برنامه های که از سایت های مختلفی مانند بازار و غیره دانلود می کنند می توانید در برنامه های پر بازدیدی قرار دهید تا حین نصب کردن این تبلیغ ها نمایش داده شود و به کاربران فرستاده شود در ضمن روش دیگری هم که وجود دارد این است که می توانی در بسیاری از سایت های تخفیفی که وجود دارد قرار دهید و آگهی خود را منتشر کنید .
سخن پایانی:
برای اینکه تبلیغ ما اثر گذار باشد بهتر است از این موارد پیروی شود :
- سرعت سایتتان را بالا ببرید تا باعث صلب حوصله و صبر کاربرانتان نشود .
- از عکس هایی که به صورت خلاق و ویژه گرفته شده است قرار دهید.
- از متن ها و محتوایی استفاده کنید که باعث جلب نظر خواننده به سمت خودتان شود.
- طراحی هنری سایت را طوری انجام دهید که به چشم بیایید .
- طراحی و محتوا گذاری سایت را به نحوی انجام دهید که نشان دهنده این باشد که کاربرانتان به آن ها نیاز دارند نه طبق علایق و سلیقه شخصی خودتان .
- از عناوینی استفاده کنید که باعث شود تا کاربر های شما بیشتر به تبلیغ واکنش نشان دهند و حس کنجکاوی آن ها تحریک شود .