رونق کسب و کار توسط تبلیغات

در دنیای امروزه که همه در گوشی ها و رسانه های مجازی فعالیت میکنند (از چه لحاظ سرگرمی و تفریحی و از چه لحاظ اشتغال و در آمد زایی ) تبلیغات اینترنتی میتواند جزء نتیجه بخش ترین تبلیغات به حساب بیایید چون تبلیغات اثر بسیار مهمی روی فروش محصولات دارد بنابراین تبلیغات باعث معروف شدن و همچنین دیده شدن شما در بین عموم مردم میشود .

رونق کسب و کار توسط تبلیغات:

  • تبلیغات باعث میشود تا مردم از وجود آن محصول و کالا اطلاع یابند.
  • تبلیغات اینترنتی یک واسط بین فروشنده محصول و کاربران است تا از مزایا و نقص های محصولات اطلاع یابند.
  • تبلیغات اینترنتی علاوه بر اینکه تشویق میکند تا خریدار از محصولات استقبال کند و بخرد باعث میشود تا آگاهی و اطلاعات لازم در آن زمینه و محصول را کسب کند.
  • تبلیغات اینترنتی باعث جذب بیشترمشتری میشود بنابراین باعث رونق کسب و کار و افزایش اشتغال افراد بیکار به کار شده و باعث افزایش رونق اقتصادی میشود.

چگونه با تبلیغات اینترنتی بر فروش محصولات تاثیر مثبت بگذاریم؟

  1. گسترش رضایت مشتریان و کاربران
  2. گوش دادن به انتقاد ها و مشکلات مشتری ها و حل مشکلات آنان
  3. برخورد صمیمی با مشتری ها
  4. فروش مثبت طبق انتظارات مشتری و بدست آوردن یک مشتری ثابت

رونق کسب و کار توسط تبلیغات

برای اینکه تبلیغات تاثیر گذاربر میزان  فروش محصولات  باشد به نکات زیر باید توجه کرد:

  • انجام کسب و کار و فروش محصولات بدون تبلیغات اکثرا بدون نتیجه و بدون بازده خواهد بود چرا که تبلیغات باعث جذب مشتری میشود.
  • برای اینکه از نتایج تبلیغات آگاهی یابیم بهتر است یک سنجش انجام دهیم به این صورت زمانی که تبلیغات داشتیم میزان فروش و سود دهی چقدر است و زمانی که تبلیغات نداشتیم چگونه بود؟
  • همیشه با ایجاد محیط تبلیغاتی خاصی سعی در جلب توجه مشتری کنید و مشتری را جلب کنید.
  • در تبلیغات آنلاین ابتدا اول عکس سپس متن و توضیحات قرار دهید از رنگ بندی استفاده کنید هر رنگ معنی خاصی دارد بعنوان مثال رنگ زرد نشان دهنده نگرش مثبت است و برای گروه سنی جوان بکار میرود. رنگ قرمز در تبلیغات اینترنتی بیشتر در مواقع هشدار و اضطراری مانند تخفیف ها و… استفاده میشود.رنگ آبی برای ایجاد اطمینان و اعتماد  ،رنگ سبز برای ایجاد آرامش ، رنگ نارنجی بیشتر در مورد خانم ها و محصولات مربوط به خانم ها استفاده میشود ، رنگ سیاه در مورد محصولات گران قیمت،  شیک و به روز استفاده میشود.
  • برای اینکه تبلیغات اثر گذار باشد سعی کنید تبلیغات مشابه را بررسی کنید و از نقاط ضعف آتها به عنوان نقاط مثبت و منحصر به فرد خود استفاده کنید نکته مهم آن است که شما اولین نفر باشید که آن مزیت را ارائه میدهد.
  • برای جلب توجه کاربران همیشه از یک عنوان استفاده کنید نه نام شرکت و یا موسسه تان به عنوان مثال برای انتخاب عنوان میتوانیم از موارد زیر کمک بگیریم : طراحی یک سوال ، یک واقعیت ،حس نیاز ،حس کنجکاوی ، پیشنهاد منحصر به فرد و خاص و امثال آن
  • برای افزایش فروش در هنگام تبلیغات اینترنتی در قسمت توضیحات متنی سعی کنید مزیت ها را جداگانه بنویسید نه در داخل توضیحات .
  • مراحل فروش را با جزئیات کامل در تبلیغات اینترنتی بنویسید مثلا یک پشتیبان برای رفع سئوالات کاربران قراردهید تا کاربر بعد از تماس با پشتیبان و پرسش سوالات و دریافت پاسخ های خود درصورتی که متقاعد برای خرید شده است اعتماد و اطمینان او را از روش متفاوت مانند دریافت هزینه بعد از تحویل ، یا برگرداندن محصول در صورت عدم رضایت ظف مدت محدود و … جلب کنید.
  • یک شعار تبلیغاتی مرتبط با محصول خودانتخاب کنید تا کاربرات همیشه شمارا با آن شعار بشناسند همچنین یک برند و یا لگو برای محصول خود داشته باشید .
  • وقتی برای جلب مشتری گزینه‌هایی را پیشنهاد میدهید سعی کنید از پیشنهاد های اضافی و تکراری بپرهیزیدمثلا هفته ای یک پیشنهاد بسته به استقبال مشتری از تبلیغات اینترنتی وسود دهی از فروش محصولات
  • در تبلیغات خود قسمتی را برای ارتباط با مشتری های قبلی و وفادار اختصاص دهید تا با ارائه پرسش و یا از نظرات مثبت آنها در جذب مشتری جدید استفاده کنید.
  • قرار نیست همه مردم از محصولات ارائه شده خوششان بیاد سعی کنید افرادی که از تبلیغات و محصول ارائه شده استقبال میکنند و مورد پسندشان است تمرکز کنید و با جلب اعتماد و خدمات پس از فروش به عنوان مشتری دائمی خود قرار دهید.
  • همیشه تبلیغات اینترنتی به روزی داشته باشید هر گونه تغییرات حتی جزئی ترین ها را به تبلیغات اضافه کنید.

رونق کسب و کار توسط تبلیغات

توصیه پایانی :

  • درصورتی که سرمایه لازم برای تبلیغات اینترنتی را دارید سعی کنید یک تبلیغ اینترنتی آزمایشی درست کنید و بازخورد و نتیجه آن را ببینید درصورتی که نتیجه حاصله مطلوب بود از این روش استفاده کنید ولی اگر نتیجه بدست آمده باب میل نبود روش تبلیغ را عوض کنید.

 

  • برای رسیدن به مرحله فروش از طریق تبلیغات اینترنتی حتما و صد البته حتما بعد از تکمیل شدن فرایند کامل تبلیغات محصولات خود را تبلیغ کنید در نظر بگیر یه محصول خوب و با کیفیت دارید ولی تبلیغات ناقص است مثلا لینک کار نمیکند یا توضیحات ناقص است یا عکس ندارد و امثال آن بدیهی است نیجه آن مطلوب نخواهد بود.

پرسش:

اکنون سئوال مطرح است در کجا تبلیغ کنیم که در فروش محصولات تاثیر گذار باشد؟ پاسخ خیلی واضح است در دنیای اینترنت باز ده بیشتری دارد اما در کجای اینترنت ؟خب برای اینکه تبلیغات موفق تری داشته داشته باشیم در فضاها و سایت های مشابه ای که وجود دارد تبلیغ کنید .

از کاربران و کسانی که تبلیغ شمارا میخوانند بخواهید در نظر سنجی و یا مسابقه و  یا گزینه هایی مانند آن شرکت کنند این کار علاوه براینکه باعث میشود تا کاربر به آن تبلیغ ترغیب شود باعث معرفی تبلیغ به اطرافیان شده و باعث محبوبیت و معرفی برند و تبلیغ محصولات میشود.

اگر در هنگام تبلیغات محصولات زیادی برای فروش دارید سعی کنید برای هر کدام از محصولات و کالاها آگهی های جداگانه تهیه کنید همه کالاها را در یک تبلیغ قرار ندهید.