رابطه اينترنت با تركيب بازاريابی

رابطه اينترنت با تركيب بازاريابی وجود اينترنت، امکان تغيير عناصر ترکيبي را به صورت زير فراهم آورده است: محصول ترويج مکان افراد  Product - محصول: محصول ميتواند ويژگيهای متفاوتي داشته باشد. به خصوص، سرويس دهي به مشتری و ارزش مارک ميتواند ارتقا يابد. محصولات جديد اطلاعاتي، مانند اطلاعات خاص بازار را نيز ميتوان به صورت سرويسهای مبتني بر عضويت فراهم آورد و برای آنها مارک های مختلفي ايجاد نمود. Price - قيمت: استفاده از اينترنت، به عنوان يک کانال فروش جزئي، امکان کاهش قيمت را فراهم ميآورد. زيرا تعداد اقلام و هزينة توزيع آنها در شبکة سنتي کاهش مييابد. از طرف ديگر، اگر بتوان نقطة قيمت را ثابت نگه داشت، هزينة پايينتر در ارسال کالا ميتواند سوددهي را افزايش دهد.  Promotion - ترويج : اينترنت کانال ارتباطي جديدی را برای بازاريابي فراهم ميآورد که بهکمک آن ميتوان اطلاعات لازم در رابطه با فوائد يک محصول را به مشتريان اطلاع داد و به آنها در فرايند تصميم گيری کمک نمود. اينترنت ميتواند به عنوان يک ابزار مکمل برای انجام فعاليتهای ترويجي همانند تبليغات، ترويج فروش، روابط عم…
ادامه مطلب
  • 1

تفاوت های آماری تبليغات اينترنتی با سنتی

تفاوت های آماری تبليغات اينترنتی با سنتی درحال حاضر، ويژگي های کاربران اينترنتي کاملا با جامعة عمومي تفاوت دارد. اين شرايط از آنجا ناشي ميشود که رسانه مخاطبان خودرا محدود ميسازد. برای دسترسي از منزل، اکثر کاربران بايد بتوانند يک کامپيوتر شخصي يا يک تلويزيون کابلي يا ديجيتال و ابزار لازم برای مشاهدة اطلاعات ديجيتال منتشرشده روی تلويزيون را در اختيار داشته باشند. اين موضوع امکان دسترسي به تعداد بيشماری از خانوادهها را محدود ميسازد. در محيط های کاری، اينترنت ممکن است در دسترس باشد، ولي فقط برای افرادی که برای کارشان به آن نيازمندند. دسترسي عمومي به اينترنت از طريق تعدادی از کتابخانه ها و امکانات شوراهای محلي امکانپذير است ولي تعداد کاربران آن محدود یباشد. همجنين افرادی که در مدرسه يا دانشگاه درس ميخوانند به اينترنت دسترسي دارند. تفاوت های فرهنگی Techno-lusters Academic-buffs Techno-Boffins ahead Get Hobbyist traders Knowledge bods Business Users Home از آنجاييکه افراد با فرهنگ های مختلف با اينترنت سر و کار دارند آنها به دسته های مختلفي تقسيم مي ش…
ادامه مطلب
  • 0

اينترنت ، تبلیغات رسانه جديد ارتباطی

اينترنت ، تبلیغات رسانه جديد ارتباطی تفاوت های اينترنت با رسانه های ارتباطی ديگر ماهيت اين رسانه با رسانه های قبلي متفاوت است؛ اين رسانه يک رسانة ديجيتال و محاورهای است و اطلاعات را ميتوان با عمق اطلاعاتي بيشتری در آن منتشر نمود. قشر کاربران اين رسانه با جامعة عمومي تفاوت دارد. فرهنگ خريد متفاوت است. مراکز تجاری ميتوانند ماهيت متفاوتي داشته باشند. اينترنت يک رسانه ديجيتال ماهيت اين رسانه به گونه ای است که بيش از آنکه بخواهد چيزی را به زوراجبار نمايد بيشتر افراد را به سمت خود جلب مي کند.در روابط بازاريابي سنتي، عموما هدف يک سازمان اين است که اطلاعات را به مشتريان تحويل دهد. در حاليکه با استفاده از اينترنت، عموما اين مشتری است که رابطه را ايجاد ميکند و به دنبال اطلاعات ميگردد. به بيان ديگر، مکانيزم آن ماهيت جلب کنندگي دارد. اينترنت يک رسانه ديجيتال است اينترنت يک رسانه ديجيتال است که تراکنش ها را امکانپذير ميسازد. ازآنجاييکه اينترنت يک رسانه ديجيتال است و روی سرورهايي قرارگرفته است که ميزبان محتوی وب هستند، امکان تراکنش با مشتريان را فراهم آورده است. اين …
ادامه مطلب
  • 0

فواید استفاده از اينترنت در بازاريابی و تبلیغات

فواید استفاده از اينترنت در بازاريابی و تبلیغات استفاده از اينترنت در بازاريابی و تبلیغات علاوه بر افزايش فروش و کاهش هزينه ها، ميتوان از اينترنت برای رسيدن به اهداف زير نيز استفاده نمود : فروش روابط بازاریابی فعالیت مشتری برقراری روابط عمومی پژوهش بازاریابی   در این مقاله به توضیحات کوتاه و مختصر در مورد فواید استفاده از اينترنت در بازاريابی و تبلیغات خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت کلمات کلیدی ( فواید تبلیغات اینترنتی - فواید آگهی اینترنتی - تبلیغات کسب و کار در اینترنت و ... ) را جستجو نمایید فروش : افزايش آگاهي افراد از محصولات و انواع آن به تصميم گيری آنها در مورد محصول مناسب، کمک ميکند. روابط بازاريابی: استفاده از سايتهای وب برای برقراری روابط لازم برای بازاريابي. فعالیت مشتری: تکميل کردن فعاليت های اپراتورهای تلفني با اطلاعات برخط موجود و ديگر تکنيک ها. برقراری روابط عمومی: اينترنت ميتواند به عنوان کانال جديدی برای روابط عمومي و فراهم آوردن امکان چاپ آخرين اخبار محصولات، بازار و افراد به کار رود. …
ادامه مطلب
  • 0

تعريف بازاريابی و تبلیغات اينترنتی

تعريف بازاريابی و تبلیغات اينترنتی تعريف بازاريابی و تبلیغات اينترنتی به کارگیری اینترنت و تکنولوژیهای مرتبط در دسترسی به اهداف بازار و پشتیبانی از مفهوم بازاریابی مدرن است. این تکنولوژیها، اینترنت و دیگر ابزارهای دیجیتال مانند کابل ، ماهواره، سخت افزار و نرم افزاری است که عملکرد و به کارگیری آن را آسان میسازد. فواید اینترنت برای حرفه ها با وجود اینکه بکارگیری اینترنت برای بسیاری از شرکتها کار دشواری است ولی شرکتها به این دلیل که اینترنت به عنوان منبع دیگری برای افزایش سود شرکت محسوب میشود، دشواری آن را میپذیرند. از اينترنت ميتوان برای رسيدن به هريک از چهار خط مشی که در شکل زیر نشان داده شده است، استفاده نمود : نفوذ در بازار توسعه بازار توسعه محصول نفوذ در بازار: اينترنت ميتواند به هدف فروش بيشتر محصولات در فروشگاههای موجود به کار رود. اينکار با استفاده از قدرت اينترنت در تبليغ محصولات و افزايش آگاهي مشتريان بالقوه بازار از محصولات و  profile شرکت حاصل ميشود. اين روش يک روش محافظه کارانه در استفاده از اينترنت است. توسعه بازار: در اين خطمشي، از اي…
ادامه مطلب
  • 0

چگونه تبلیغ اثر بخش و موثری داشته باشیم

چگونه تبلیغ اثر بخش و موثری داشته باشیم به منظور داشتن یک تبلیغ موثر، اثر بخش و پربازده موارد زیر را مد نظر داشته باشید: اگر می خواهید آگهی اینترنتی خودتان را در یک سایت معتبر و پربازدید ثبت کنید ، در سایت تبلیغات 98 ثبت نام و اقدام به ارسال آگهی اینترنتی کسب و کار و شغل خودتون بکنید . تبلیغات 98 یکی از بروز ترین و بهترین سایت های تبلیغات اینترنتی کسب و کار و خدمات در کشور می باشد . تبلیغاتی که نفعی را به مصرف کننده قول ندهد، فروش نمی کند. بیشتر از آنچه که درباره کیفیت و ویژگی های برتر محصول خودتان توضیح می دهید، در رابطه با نفعی که به مشتری شما می رساند و یا مزایای که برای او دارد حرف بزنید. آگهی اینترنتی دارای تیتر حاوی یک نفع به طور میانگین چهار برابر بیش از آگهی های اینترنتی فاقد این قول خوانده می شوند. به طور متوسط مردم، عنوان ها و شعارها را پنج برابر متن آگهی مطالعه می کنند. در نتیجه اگر شعار شما منجر به فروش کالایتان نشود %90پولتان را به هدر داده اید. تلاش کنید قولی را پیدا کنید که نه تنها "ترغیب کننده" بلکه" بی همتا "باشد. توصیه می شود که نام محصول را …
ادامه مطلب
  • 0

روند رشد بازاريابی و تبلیغات

روند رشد بازاريابی و تبلیغات در بیان روند پیشرفت بازاریابی و تبلیغات سه دوره را میتوان برشمرد. اولین دوران آن دوران محصولگرایی است. در این دوره که قبل از سالهای  1960 است. اکثر شرکتها محصول گرا بوده اند. از ویژگی های مهم این دوره، مورد زیر را میتوان نام برد: بهینه بودن محصول از نظر کارایی سبب شد تلاش شرکت ها تا حد ممکن بر روی تهیه محصولاتی با کیفیت بالا باشد. دوران دوم، دوران فروش گرایی است. تا سالهای 1960 مصرف کنندگان میتوانستند مارک های مختلفی را انتخاب نمایند و تعدادی از شرکتها با حفظ کارایی محصولات، بیش از میزان موردنیاز مشتریان محصول داشتند. از ویژگی های این دوران، موارد زیر را میتوان نام برد:  فروش، اولویت بالایی داشت تا سود دهی افزایش یابد.  کارایی محصول از اهمیت بالایی برخوردار بود.  از ابزارهای تبلیغ مانند ایجاد گروه های تبلیغاتی و فروش استفاده میشد. با توجه به ویژگیهای این دوره، مفهوم بازاریابی تمامی فعالیتهای حرفه ای را تحت تاثیر خود قرار میدهد و کل فلسفه مدیریت حرفه ها را شامل میشود. تاکید بازاریابی روی تعیین نیازها و خواسته های گروه خاصی …
ادامه مطلب
  • 0

اهميت بازاريابی و تبلیغات اينترنتی

اهميت بازاريابی و تبلیغات اينترنتی بسته به اینکه چه کسی به این سوال پاسخ میدهد، جواب متفاوتی، انتظار می رود. اگر پاسخگو، شرکتی مانند شرکت  Cisco باشد که روزانه سخت افزاری معادل بیش از  10میلیون دلار را به کمک اینترنت به فروش میرساند، پاسخ "بسیار زیاد" خواهد بود. اما اگر این سوال از شرکت دیگری مانند Unilever پرسیده شود که بیشتر فروش آنها ازطریق خرده فروشی و به کمک ابزارهای معمول انجام شده است، پاسخ "بسیار اندک" خواهد بود. شرکت Unilever از اینترنت برای معرفی محصولاتش استفاده کرد و خمیردندان تولیدیاش را به کمک رسانه های رقابتی معمول به آمریکا فرستاد. همچنین این محصول را روی سایتهای مرتبط نیز تبلیغ نمود. به این روش، این شرکت بیش از  40000درخواست نمونه، دریافت نمود که بسیار بیش از حد تصورش برای این محصول جدید بود! بنابراین اگر حرفه های مختلف با تکنیک ها و تکنولوژیهای جدید بازاریابی آشنا نباشند، نه فقط این امکان را از دست میدهند؛ بلکه حتی ممکن است از صحنه رقابت کنار روند!. با حرکت به سمت هزاره جدید، سازمانها از تکنولوژی اینترنت (به صورت اینترانت و اکسترانت) برای پشتیبانی ا…
ادامه مطلب
  • 0

شرکت های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی بسیاری از سازمانها، امور تبلیغاتی خود را به شرکتهای تبلیغاتی واگذار میکنند. این شرکتها به برنامه ریزی تبلیغاتی برای سازمانهای طرف قراداد خود اقدام میکنند. در این برنامه رسانه های تبلیغاتی مانند تلوزیون، رادیو، مجلات و روزنامه های عمومی و تخصصی، تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و ... پیشنهاد میشوند. آنچه مسلم است هنوز اینترنت در پورتفولیوی این شرکتها از سهم و جایگاه قابل توجهی برخوردار نیست از این رو اینترنت توسط متخصصین تبلیغاتی نیز مورد بیمهری واقع شده است. از جمله دلایل کم توجهی شرکتهای تبلیغاتی به رسانه اینترنت، میتوان به کم بودن حاشیه سود تبلیغات اینترنتی برای شرکتهای تبلیغاتی اشاره کرد که این خود به دلیل هزینه اندک این نوع تبلیغات میباشد. همچنین فقدان آمار و ابزارهای مناسب برای نظارت و کنترل بر عملکرد تبلیغات اینترنتی موجب شده است تا سهم چندانی از طرف شرکتهای تبلیغاتی برای این نوع تبلیغات درنظر گرفته نشود. ناشران اینترنتی  ناتوانی سایتهای ایرانی در جذب تبلیغات را میتوان از موانع عمده رشد و گسترش تبلیغات اینترنتی دانست. کیفیت پائین محتوای سایتهای ایرانی…
ادامه مطلب
  • 0

ابعاد تبلیغات اینترنتی

ابعاد تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی ابعاد مختلفی را شامل میشود که در زیر بطور اجمالی به آنها اشاره می شود (گائو و دیگران 2002 در شکل زیر ابعاد تبلیغات اینترنتی نمایش داده شده است.     مدلهای کسب وکار مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر میبایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود . از جمله مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی میبایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل میبایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیک سایت شود.  مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم میآورند که از آن جمله میتوان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو  و یا پیغام رسانها  اشار…
ادامه مطلب
  • 0