چگونه تبلیغات اینترنتی بر روی مصرف کننده اثر گذار است

چگونه تبلیغات اینترنتی بر روی مصرف کننده اثر گذار است

در اطراف ما در هر مکانی و زمانی تبلیغات را مشاهده میکنیم چه به روش سنتی و با به روش اینترنتی محصولات ارائه دهنده از تبلیغات برای معرفی محصولات و کسب و کار هایشان به ما استفاده میکنند اما اینکه تبلیغات ارائه شده چه اثراتی روی ما مصرف کننده میگذارد بحثی است که در این مقاله به صورت مختصر به آن می پردازیم اما قبل از اینکه به پاسخ این سوال برسیم به بررسی تبلیغات و اهداف آن میپردازیم تا به پاسخ برسیم.

اصل کلیدی در تبلیغات این است تا ببینده را تحت تاثیر قرار دهد و نظر مثبت او را جلب کند وقتی حتی شخصی نیاز به خرید آن محصول ندارد از طریق جلب توجه سعی در خرید آن محصول که ما میکنند تا ما را متقاعد کنند .

اکنون برای اینکه تبلیغات اینترنتی به نحو مثبت جلو برود از علم روانشناسی استفاده میکند یعنی از روش های احساسی مردم ، از روش های ترس ،روش نیاز مصرف کنند و امثال آن. در تبلیغات اینترنتی اکثرا باید تلاش کرد طوری متن تبلیغ را آماده کرد و به مصرف کننده خودش به سمت ما آید مثلا طوری نوشت که این محصول علاوه بر اینکه شامل موارد زیر است خدمات دیگری از جمله در زمینه پزشکی و سلامتی مردم و یا در قسمت راحتی تهیه شده است.

چگونه تبلیغات اینترنتی بر روی مصرف کننده اثر گذار است

تبلیغات اصولا از چه ارکانی تشکیل شده است ؟

  1. از افرادی که کالا و یا محصولات خود را تبلیغ میکنند و برای آن هزینه می پردازند.
  2. از رسانه های اینترنتی که که برای پخش تبلیغات رسانه ای در دست دارند.
  3. آژانس های تبلیغاتی : کسانی که تبلیغات به آن ها سپرده میشود تا تبلیغ را بدون دخالت ما تهیه گرده و انتشار کند.
  4. مصرف کننده که مخم ترین رکن است و نتیجه نهایی را مشخص میکند.

تاثیر تبلیغات بر مصرف کننده :

ذهن انسان از دو قسمت تشکیل شده است خود آگاه و ناخود آگاه.

خود آگاه : فرد به صورت دقیق و کاملا آگاه از محتوای آن اطلاع دارد.

نا خود آگاه :فرد به صورت دقیق و آگاه نمیتواند محتوای آن را بررسی کند‌

تبلیغات اینترنتی دقیقا بر قسمت ناخود آگاه اثر میگذارد بیشتر تصمیم هایی که افراد در زندگی میگرتد با قسمت نا خود آگاه میگیرند بنابراین تبلیغات موفق زمانی رخ میدهد  که بر جنبه نا خود آگاه اثر مثبتی بگذارد.

چگونه تبلیغات اینترنتی بر روی مصرف کننده اثر گذار است

چگونه از تبلیغات بر ذهن مصرف کننده اثر بگذاریم؟

  • معمولا تبلیغات وقتی به صورت عکسی و تصویری باشد بیشتر از زمانی که به صورت متنی است در ذهن افراد اثر گذارتر است.
  • وقتی زیاد تکرار باشد و دائم جلوی چشم ما باشد ناخود آگه کنجکاو میشویم که بدانیم این تبلیغ چیست ذهن انسان به طور معمول از تکرار خوشش می آید و واکنش نشان میدهد بنابراین حین تبلیغ به این گزینه توجه کنیم.
  • از توانایی های خود در قسمت علاقه مندی باید نهایت استفاده را بکنیم از کنار افراد به راحتی گذر نکنیم برای تغییر آینده مان نیازمند این افراد هستیم.
  • در محتوای تبلیغات سعی کنید به باور ها وعقیده مردم چه در زندگی روزمره و چه در جامعه نزدیک باشد و چیز غیر متعارف به کار نبرید البته اینکه ایده خلاق تری ارائه دهید بحث جداگانه ای است.
  • برای اثر گذار بودن در ذهن خواننده سعی کنید در عنوان و یا ابتدای محتوای تبلیغی خود از سوال کردن پرهیز کنید و یا سوال های خلاقانه و غیر تکراری بپرسید نه سوال های ساده وغیر جذاب.
  • در تبلیغ کردن به مخاطب حمله نکنید سعی کنید اجازه دهید تا مخاطب فرصت فکر کردن و انتخاب کردن داشته باشد اینگونه کاربر هم احساس راحت تری و دیدگاه مثبت تری نسبت به تبلیغات شما پیدا می کند .

اصل هایی که اگر رعایت شود باعث پیروزی شما میشود عبار اند از :تعهد داشتن در رابطه با برند و لگو ، آن چه که در باره شما مردم حرف میزنند اگر خوب بدرخشید پس حرفای مثبت تری بین مردم خواخید شنید ، اولیت برداشت مخاطب از شما فقط دیدن ابتدای تبلیغات است پس در ابتدا مخاطب را به خود جلب کنید و همچنین سعی کنید در زمان تبلیغ در ذهن کاربر این نقطه پثبت را ایجاد کنید که محصولات ارائه شده به نفع کاربر است وحنبه تفریحی ندارد و سود حاصله دو طرفه است برای کاربر و تبلیغ کننده