تارگت مخاطبان آگهی اینترنتی

تارگت مخاطبان آگهی اینترنتی در اینترنت توانایی بالایی برای پیام رسانی به مخاطبان خاص (هدف گیری شده) دارد. هر گروه از کاربران اینترنت به سایت های ویژهای علاقمندند، که با وجود سایت های تخصصی در هر زمینه، حتی میتوان پیام گیران را بر اساس علایق تخصصی شان از هم تفکیک کرد. به عنوان مثال انواع لوازم و پوشاک ورزشی بهتر است در سایت های اختصاصی ورزش و علاقمندان آن تبلیغ شوند تا بهترین نتیجه را برای آگهی دهنده داشته باشند. همچنین علاقمندان به اخبار، علوم، فنون، تجارت، هنر، بهداشت و امثال آن هر یک به سایتهای مربوطه مراجعه می کنند که آگهی های مناسب ایشان را میتوان در آن سایت ها نمایش داد.

تبلیغات اینترنتی تولیدکننده

بر این اساس، تبلیغات اینترنتی تولیدکننده/عرضه کننده هرگونه کالا یا خدمت را مستقیماً به مصرف کننده آن وصلمی کند و به این ترتیب هدفگیری مخاطب در اینترنت بسیار دقیقتر از رسانه های سنتی (مطبوعات، رسانههای چاپی و رادیو و تلویزیون) صورت می گیرد.

تارگت مخاطبان آگهی اینترنتی

اطلاع رسانی کامل و سریع


اطلاع رسانی تبلیغاتی در رسانه های سنتی با محدودیت های متعدد روبروست. از جمله برای اجتناب از هزینه بالا، پیامها باید بسیار فشرده و کوتاه عرضه شوند. بعلاوه تولید و پخش آگهی در این رسانهها به برنامهریزی و زمان بیشتری نیاز دارد.در تبلیغات اینترنتی این موانع تا حدود زیادی برطرف شده و آگهی دهنده میتواند ضمن استفاده از امکانات سمعی و بصری، پیامها و اطلاعات مورد نظر را به شکل کامل در اختیار مخاطب قرار دهد. همچنین این امکان برای او فراهم است که بدون مراجعه حضوری (به صورت آن لاین) آگهی خود را سفارش دهد و ظرف چند دقیقه تا چند ساعت شاهد پخش آن باشد.

هزینه کم آگهی اینترنتی

امروزه هزینه تبلیغ در رسانه های سنتی نظیر مطبوعات پرتیراژ و تلویزیون بسیار سنگین است. همچنین در این نوع تبلیغات تنها با بررسی های پرهزینه میتوان از میزان رسیدن پیام به مخاطبان اصلی و اثربخشی آن با خبر شد. حال آنکه در تبلیغات اینترنتی، آگهی دهنده با کمترین هزینه پیام خود را به مخاطبان مورد نظر میرساند، منبع اطلاع رسانی جامعی را به طور مستمر در اختیار ایشان قرار میدهد و هر لحظه که اراده کند با دریافت گزارشهای دقیق از عکس العمل آنها مطلع می شود. به عنوان نمونه در سیستم پارس اَدزآگهی دهنده میتواند در هر لحظه گزارش هایی دریافت کند که نشان میدهد آگهی های او چند بار و در چه سایتهایی به نمایش درآمده و مخاطبان چه عکس العملی در برابر آن نشان دادهاند (چند بار روی بنر کلیک کرده و به سایت آگهی دهنده وصل شده اند و …)