انتخاب شعار برای تبلیغات اینترنتی
برای اینکه تبلیغات اینترنتی ما مثمر ثمر واقع شود نیاز است تا بعضی از پارامتر ها را رعایت کنیم و از بعضی تکنیک ها الگو برداریم در روش تبلیغ اینترنتی بحث قابل توجه انتحاب شعار تبلیغاتی است و همچنین محتوای اثر گذار است تا به نتیجه مطلوب برسیم هر کسب کار و شغلی نیاز به تبلیغات دارد در تبلیغات هم حتما برهی موفق شدن باید یک شعار داشته باشیم ولی چطور یک شعار انتخاب کنیم و یک شعا مناسب با طرح مان داشته باشیم مبحثی لست که بررسی آن در این مقاله می پردازیم.
شعار چیست ؟
در اول بررسی کنیم که اصلا شعار چیست که انتخاب کنیم .شعار یعنی یک نظر کلی و اطلاعات کلی در قالب یک جمله در مورد موضوع مورد نظر که در هر موضوعی مانند بحث سیاسی ،اقتصادی و سایر موارد به کار میرود .
شعار تبلیغات اینترنتی
برای هر برند و شغلی و هر محصولی باید یک شعار طراحی کنیم و یک شعار داشته باشد محصولمان تا همگان آن محصول را با آن شعار بشناسند در شعار تبلیغاتی باید طوری شعار انتخاب کنیم که موقع گویش شعار محصول ما در ذهن خواننده تداعی شود و بتواند محصول و خدمات شما را در ذهن خود تجسم کند انتخاب لگو و برند به صورت تصویری محصول را توضیح می دهد و انتخاب شعار به صورت کلامی.
پس داشتن شعار برای هر کسب و کاری امری بسیار ضروری است یک شعار منحصر به فرد طراحی کنید تا متمایز از رقیب های خود باشیم شعار تبلیغی باعث می شود تا تبلیغات ما به صکرت مستمر ادامه دار پیدا کند ، وجود شعار باعث می شود تا موضوع بحث ما در ذهن خواننده بماند و وقتی آن شعار را کسی می گویید ناخود آگاه یاد ما می افتد .تمام در قالب یک جمله گنجانده میشود و باعث توجه کاربر می شود شعار در میان افراد مشهور ،افراد رسانه ای و مشتریان بخ عنوان یک واسط کلامی است .
ویژگی های یک شعار تبلبغی اینترنتی خوب
ویژگی های مهم در انتخاب شعار این است که از نام محصول شعار نسازید بلکه از ویژگی یا سایر موارد شعار منحصر به فرد بسازید تا این شعار مختص شرکت و یا محصول شما باشد طوری شعار انتخاب کنید که اگر نام محصولات را حذف کنید با شعار به یاد محصولتان بیفتند یک شعار تبلیغاتی اگر خلاقانه و حرفه ای درست شود تا سال های سال در ذهن مخاطب هایتان می ماند شعار های خود را به صورت هنری و شعری بسازید شعار خود را چندین سطر انتخاب نکنید هر چقدر کوتاه باشد در یاد ماندن آن آنقدر آسان میشود شعارتان باید بر قدرت و کیفیت محصول تشاره کند حتی در قالب چند کلمه کوتاه . سعی نکنیو برای محصول شعار بسازید بلکه روی مزایا و ویژگی های محصولتان تاکید کنید و شعار بسازید تا مزایای محصول را یاد آور شود . شعار شما باید ویژگی ای را که از دیگر رقیب هایتان دارید به ذهن خواننده بیاورد و نشلن دهد که چه تمایزی از رقیب هایتان دارید مانند شرکت های بزرگ و معروف مثل مایکروسافت و …. شعار انتخاب کنید نه شعار تکراری و کپی. در شعار های خود به نکات منفی و نقص هایی که دارد اشاره نکنید و قالب منفی نسازید اکثرا به نکته های مثبت تر اشاره کنید از روی اجبار و عجولانه شعار نسازید بلکه از خلاقیت استفاده کنید ذوق هنری داشته باشید و در نظر بیاورید که مخاطبان شما چه قشر هایی هستند ، هدف سازمان شما چیست ، ارزش سیستم شما در چه جایگاهی است سعی کنید این ها را مد نظر قرار دهید سپس انتخاب شعار کنید .
چه نکاتی توجه کنیم در انتخاب شعار تبلیغی
- در انتخاب شعار وقت کافی بذارید و سرسری شعار انتخاب نکنید با هدف گذاری خاصی انجام دهید.
- از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید به زبان خودمان و عامیانه سخن بگویید ساده بنویسید تا ساده و آسان تر درک شود و در ذهن ها بماند هیچ کس برای مفهوم شعار تبلیغی شما وقت زیادی صرف نمی کند به عبارت ساده تر شاید اندک افرادی باشد که به همه تبلیغات توجه میکند بنابراین شعار باید مفهوم را برساند تا افراد را به خواندن تبلیغات شما تشویق کند .
- شعارهای خلاقاته بسازید مانند شعار های هم آواز و شعر گونه و استعاره مانند طنز را هم قاطی خلاقیت کنید و با ترکیب خلاقیت و طنز یه شعار با مزه بسازید .
- اغراق نکنید که موشک می سازیم نه بر عکس صادقانه و با صداقت برند خود را معرفی کنید از اول رو راست باشید تا بعد اگر حقیقت آشکار شود اعتماد مخاطب برای همیشه از شما سلب می شود .
- شعارهای شرکت معروف را مطالعه و بررسی کنید در مکرد های شرکت مطابق با محصولات شما هم تحقیق کنید ببینید چه نوشته اند از هر ویژگی ای که داشتند چگونه شعار انتخاب کردند سعی کنید الگو بردارید ولی هیچ وقت کپی نکنید .
- همیشه به صورت پاستوریزه و بهداشتی جلوه نکنید مثلا طوری شعار انتخاب نکنید که کسی فکر گند اگر به آن دست بزند خراب می شود هم رنگ جماعت شوید با جماعت بودن باعث معروف بودن تبلیغات محصول شما می شود .
- دقت کنید که در انتخاب شعار کلمات کلیشه ای مانتد ارزان بودن ، تخفیف و سایر گزینه ها اشاره نکنید این ها کلمات کلیشه ای هستند که روزانه به طور معمول خزاران بار با آن ها برخورد می کنیم و هیچ کس دیگر توجهی به آن تبلیغ تکراری نمی کند که اکثرا هم اغراقی بیش نیستند هیچ کس محصول خود را بی دلیل ارران نمی کند .
- هر روز برای محصول یا شرکت و موسسه خود شعار انتخاب نکنید بلکه یک بار به صورت هوشیارانه و دقیق با اطلاعات کافی شعار انتخاب کنید و آن را بین مردم به انتشار گذارید اگر هر روز شعار خود را تغییر دهید در آن صورت جایگاه خود را بین مردم از دست می دهید .
- از کلمات ارزش گذار تر استفاده کنید حتی میتوانید از احساسات مثبت استفاده کنید معمولا همه ما از طریق احساسات جذب تبلیغ می شویم و به آن توجه می کنیم .