بررسی روش ها و ابزارهای تبلیغات اینترنتی (بخش اول )

در مقاله‌ های قبلی بار ها در این رابطه صحبت کرده‌ایم که تبلیغات نقش اساسی هر کسب و کاری به حساب می‌آید  تبلیغاتی را انجام می‌دهیم برای این که به میزان زیادی برسیم از یک سری اصول و قواعد پیروی و تبعیت می کنیم این اهداف مواد خاصی است که بررسی آنها می‌پردازیم که تبلیغات اینترنتی انجام می‌دهیم و برآورد میزان بازدهی و میزان سوددهی بیشتر خواهد شد و به روش سنتی امروزه اکثر کاربران شبکه‌های اینترنتی حضور دارند امروز هم این شبکه حضور دارد رشد چشمگیری در تبلیغات اینترنتی داشتیم بنابراین امروزه تبلیغات اینترنتی جوابگو است برای اینکه هزینه ای که برای تبلیغات می گذاریم برای اینکه اثر گذاری بیشتری برسد به تبلیغات بر فروش اینترنتی استفاده کنید تبلیغات به روش اینترنتی یک روش موثر و چشمگیری برسد از این روش می‌توان به نتایج مطلوب برسیم ابزارها و روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توان از آن برای تبلیغات اینترنتی استفاده کنیم روش های خاصی هم وجود دارد که در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.

بررسی روش ها و ابزارهای تبلیغات اینترنتی (بخش اول )

تبلیغات  از زمانهای بسیار دور تا به اکنون وجود داشته و امروزه فقط روشهای آن فرق کرده است یعنی روز به روز به سمت پیشرفت و آبادانی قدم برداشته است تبلیغات یک واسطه است تا مشتری را به سمت محصولات هدایت کنند و مشتری را از وجود محصولات خود آگاه کنیم پس تبلیغات یک واسط به حساب می‌آید

در زمان‌های قدیم فقط یک نوع تبلیغات وجود داشتن تبلیغ به روش سنتی . در تبلیغ سنتی می‌توانستیم تبلیغات را به شیوه بیان کنیم که مثلاً در بنرها پخش می‌کرد یا در روزنامه‌ها یا در تیزرهای تبلیغاتی رسانه های تلویزیونی با پیشرفت علم و تکنولوژی تبلیغات شاخ و دسته های مختلفی تقسیم شدند مثلا به تبلیغات شبکه های مجازی در سایت های مختلف در تبلیغ به روش ایمیل مارکتینگ و انواع و اقسام دیگر که با پیشرفت علم و پیشرفت جوامع امروزی تبلیغات به شاخه‌های مختلف تقسیم شدند

تبلیغات این است که محصول خود را به مشتری نشان دهیم و بیان کنیم که حتی محصولات با چنین ویژگی هایی وجود دارد که در صورتی که بخواهیم به صورت شفاهی بازاریابی و تبلیغات بپردازیم در آن صورت مسلما نمی توانیم توضیحات کاملی ارائه دهیم و در صورتی که کاربر نخواهد گوش دهد محل را ترک می کند در تبلیغات اینترنتی می توانید تمامی مزایا و ویژگی ها خدمات و هر گونه امکاناتی که در تبلیغات وجود دارد را بیان کنیم و تبلیغات را به دست مشتری برسانیم

تبلیغات به روش سنتی و چه به روش اینترنتی باشد در آن صورت مسلماً اگر به صورت خلاقانه و یا به صورت هیجان انگیز باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و به احتمال زیاد افراد زیادی را جذب تبلیغات خود خواهند کرد و تبلیغات به روش خلاقانه می تواند اثرات زیاد تری داشته باشد وقتی که بخواهیم یک تیم تبلیغاتی تشکیل دهیم از زیر مجموعه ها و گروه های خاصی تشکیل می شود این تیم تبلیغاتی مانند مدیر محتوا مدیر گروه عکاس فیلمبردار محتوا گذار و سایر افراد دیگری که در این زمینه فعالیت دارند و با هم مشارکت می‌کند بنابراین می‌تواند حوزه کسب و کار هم به حساب می‌آید

تبلیغات از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که باید از تبلیغ کننده نمایندگی‌ها به شرکت‌هایی که تبلیغات انجام می‌دهند و رسانه‌هایی که تبلیغات در آن محل قرار می‌گیرد که در بخش اول کسی که تبلیغ می‌کند و یا تمایل دارد که تبلیغات ما را انجام دهد و آن را تبلیغ کننده می گویند این نمایندگی‌ها به شرکتهای مجاز هستند کسانی هستند که دارای مجوز هستند و شرکت‌های دارند که می‌توانند تبلیغات ما را در شرکت‌های خودشان انجام دهد به شرکتهای تبلیغاتی هستند و در آخر رسانه‌ها هم محیط هایی هستند که تبلیغات ما در آن محیط قرار می گیرند مثل شبکه‌های اجتماعی مثل سایت ها مثل ایمیل مارکتینگ و سایر رسانه های مختلف .

بررسی روش ها و ابزارهای تبلیغات اینترنتی (بخش اول )

تبلیغاتی که انجام می‌گیرد با هدف های خاصی صورت می‌گیرد مثلاً اینکه مشتری یادآوری کنیم که این محصول وجود دارد مشتری را از وجود محصولات خود آگاه کنیم به مشتری اطلاع دهیم که محصولات جدیدی و آمده که دارای چنین امکاناتی است که مشتری را تشویق کنیم تا از ما خرید کند به مشتری این مکان را بدهیم تا با ما تماس بگیرید و از راهنمایی های موجود استفاده کند از مشاوران ما راهنمایی بگیرد به مشتری این امکان را بدهیم که به آدرس موجود در این تبلیغات ما مراجعه کند و به توان محصولات را از نزدیک ببیند و سایر اهداف دیگر که به جز به جز نمی‌توان آنها را بیان کرد و خیلی خیلی دسته های بزرگتری هستند..

وقتی تبلیغات انجام می دهیم در شیوه های مختلفی صورت می گیرد مثلا وقتی در گذشته تبلیغ انجام می دادیم صرفا به این صورت بود که تبلیغ را چاپ میکردیم و در مکان های مختلفی درج می کردیم مثل تبلیغ به صورت چاپ روی کاغدها و روزنامه‌ها یا در کتاب چه ها . روش دیگر تبلیغات به صورت دوره ای انجام می گیرد و یک نوع دیگر به صورت چریکی .اما امروزه با پیشرفت روز افزون علم دیگر تبلیغات چاپی به رده های عقب رانده شده و جای آن را تبلیغات اینترنتی که تنوع و رنگ بندی خاصی هم دارد گرفته است هر اطلاعات تبلیغی که در اینترنت منتشر شود در رسانه های اجتماعی در سایت های تبلیغی و هر روش دیگر تبلیغ اینترنتی می گوییم به عبارتی هر کاری که با تبلیغات اینترنتی آمیخته شده باشد درصد احتمال موفقیت آن زیاد خواهد بود .

هر تبلیغی برای موفق شدن نیلز دارد یک سری اصول را رعایت کند مثل محتوای متاسب ، استفاده از عکس های مرتبط، سرعت سایت بالا و یک سری قواعد دیگر.

این ها موارد ریزی هستند که در تبلیغات باید با آن ها آشنا باشیم این مباحث بسیار طولانی هشتند و همه این مطالب در یک مقاله نمی گنجند بنابراین در مقاله خای بعدی در بخش دوم بقیه این مطالب را مورد بررسی قرار می دهیم و بررسی میکنیم که تبلیغات اینترنتی شامل چه دسته و مواردی خواهد بود و از چه شیوه ای برای موفقست بهره می  بریم.