تبليغ كنندگان بين المللی
تبليغ كنندگان بين المللی بايد قوانين و مقررات كشور مقصد را رعايت كنند. براي مثال ، در ايالات متحدة امريكا تبليغات مستقيم خطاب به مصرف كننده براي تجويز دارو مجاز است، اما در اروپا اينگونه آگهي ها غيرقانوني اند؛ در اروپا تجويز داروها فقط در نشريات پزشكي و ساير نشرياتي كه گمان ميرود پزشكان مجرب آنها را تورق ميكنند انجام ميشود.
بازارياباني ( اینترنتی و سنتی ) كه محدوده فعاليتشان را به آن سوي مرزها گسترش ميدهند هنگام طراحي هاي ارتباطي و ترويجي خود بايد درباره قوانين و مقررات مربوط به اين نوع فعاليتها در كشورهاي مقصد اطلاعات و شناخت كافي داشته باشند. افزون بر شناسايي و درک اين قوانين و مقررات، شركتها بايد اطمينان حاصل كنند كه مجموعه ارتباطات و تبليغات شان صادقانه، منصفانه و با حفظ احترام و رعايت حقوق مصرف كنندگان نیز انجام ميشود.
قوانين و مقررات تبليغاتی كشور
قوانين و مقررات تبليغاتي كشور در بخش قانون تجارت الكترونيكي اهتمام به موارد زير را براي تمامي دستاندركاران تبليغات اينترنتي ضروري دانسته است:
- تأمين كنندگان در تبليغ كالا و خدمات نبايد مرتكب فعل يا ترك فعلي شوند كه سبب مشتبه شدن يا فريب مخاطب از حيث كميت و كيفيت شود.
- تأمين كنندگاني كه براي فروش كالا و خدماتشان تبليغ ميكنند نبايد سلامتي افراد را به خطر اندازند.
- تأمين كننده بايد به نحوي تبليغ كند كه مصرفكننده به طور دقيق، صحيح و روشن اطلاعات مربوط به كالا و خدمات را درک كند.
- در تبليغات و بازاريابي بايد هويت شخص يا بنگاهي كـه تبليغـات بـه نفـع اوسـت روشن و صحيح باشد.
- تأمين كنندگان نبايد از خصوصيات ويژه معاملات بـه روش الكترونيكـي در راسـتاي مخفي كردن حقايق مربوط به هويت يا محل كسب شان سوءاستفاده كنند.
- تامين كنندگان بايد براي مصرف كنندگان تمهيداتي در نظـر بگيرنـد كـه آنـان دربـاره دريافت تبليغات به نشاني پستي يا الكترونيكي خود تصميم بگيرند.