سرمایه گذاری برای تبلیغات اینترنتی
تبلیغات یعنی نشان دادن ،معرفی کردن ارائه خدمات و محصولات جدید به کاربران . تبلیغات یک عملیات رقابتی بین رقیب های محصولتات و شرکت ها است بدیهی است هر چه تبلیغات به نحو احسن انجام شود میزان بازدهی آن بالا است .بنابراین به میزان اهمیت تبلغات در امر موفقیت پی بردیم پس سرمایه گذاری لازم روی تبلیغات یه امر کاملا منطقی است ر تبلیغات به شکل درست انجام شود سرمایه انجام شده دوباره به صاحب تبلیغ برمیگردد .در این مقاله به بررسی سرمایه گذاری روی تبلیغات اینترنتی می پردازیم.
تبلیغات اینترنتی نقش مهمی در میزان موفقیت ما دارد این تبلیغات در انواع مختلفی ارائه میشوند که از عکس ، متن ،ویدیو و سایر موارد تشکیل شده است در رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی هم انجام می شود که جز تبلیغات اینترنتی به شمار می آید.
هر چقدر به دنیای الکترونیکی نزدیک می شویم دیدگاه افراد هم همان اندازه به سمت الکترونیکی بودن تغییر می کند امروزه بیشتر وقت افراد در اینترنت سپری می شود برای موفق شدن در کسب و کار و شغل خود از روش هایی که جدید و پر بازده هستند و میزان موفقیت آن ها بالاست استفاده کنیم در تبلیغ اینترنتی دست ما باز است یعنی از لحاظ جغرافیایی و زمانی محدودیت نداریم و از گستردگی خاصی برخوردار است و این به نفع تبلیغ کننده است .
تبلیغات اینترنتی باید مناسب میزان هدف و مخاطب های شما باشد و از لحاظ هزینه باید مناسب باشد .
تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار هایی که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند و خدمات اینترنتی ارائه می کنند و همچنین فروشگاه اینترنتی دارند مناسب تر است .
از روش های تبلیغات اینترنتی به موارد زیر می توان اشاره کرد
- بنر های تحت وب : با ایجاد خلاقیت و روش های متفاوت باعث جلب توجه میشود و به طور معمول در سایت ببینده نمایش داده میشود.
- تبلیغات در شبکه های اجتماعی: این شبکه ها چون میزان تعداد بالایی کاربر دارند تبلیغات در این شبکه ها موفقیت آمیز تر هستند .
- تبلیغات ویدیویی : این تبلیغات به صورت فیلم های کوتاه با خلاقیت ساخته می شوند و در سایت ها نمایش داده میشوند مانند سایت آپارات و امثال آن
- سایتهای پر بازدید مانند گوگل
در روش تبلیغات اینترنتی وقتی کسی کسب و کار و شغل خود را تازه شروع کرده و هنوز نوپا است بهتر در هزینه خود برنامه ریزی کنید تا در روزهای پیش رو دچار بحران مالی نشوند هرچند هر مقدار سرمایه گذاری برای تبلیغات کنیم در ماه های آینده بیشتر از آن سرمایه برداشت خواهیم کرد اصولا سایت های پربازدید وقتی تبلیغ انجام می گیرد سرمایه حاصل چندین برابر به صاحب تبلیغ بر می گردد سرعت بازدهی بالا است .
وقتی برای تبلیغات هزینه می پردازیم در ماه های آینده سرمایه گذاری کردیم بنابراین تبلیغات نوعی سرمایه گذاری هدفمند و پرسود است .
افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی در ارتباط است و هرچقدر تبلیغات بیشتر باشد میزان فردش هم بالا می رود هرچقدر میزان مخاطب ها بیشتر باشد بدست آوردن سرمایه حاصل از تبلیغ افزایش میابد.
هزینه تبلیغات در سایت های پر بازدید هر مقدلری که باشد چندین برابر باز می گردد پس میتوان گفت هزینه ای که انجام نمی دهیم بلکه سرمایه گذاری می کنیم و سود حاصل از آن بر میگردد اکنون که بازار کار کمی کساد است و هیچ اعتمادی به سرمایه گذاری های بیرونی نیست در چنین مواقعی با سرمایه گذاری روی تبلیغات محصول و شرکت و سازمان های خود میتوانیم به سود دهی بالایی دست پیدا کنیم .
فروشگاه هایی اینترنتی برای بدست آوردن سرمایه حاصل از تبلیغات خود نیاز است که در وب سایت ها پر مخاطب که اکثر آن ها خانم است انجام دهند زیر خانم ها اکثر از فروشگاه های اینترنتی خرید می کنند و تبلیغات اینترنتی راه جذابی برای جذب مخاطب های خود است در فروشگاه های اینترنتی در تبلیغات خود سعی کنید صفحه تبلیغی را شیک و پر محتدا درج کنید از عبارت های بیهوده و از عبارت هایی که هیچ نقشی در بهبود تبلیغات ندارند پرهیز کنید ، وب ستیت هایی طراحی کنید که در هنگام مراجعه از تبلیغات به مشکل نخوریم مثلا در هنگام خرید و یا ثبت سفارش محصولات چون در این صورت اگر برای بهر دوم مشتری کلیک کند و این اتفاق بیفتد دیگر مشتری به سمت شما جذب نمی شود و اعتماد خود را نسبت به شما از دست می دهد و دیگر به سراغ فروشگاه اینترنتی دیگر می رود .
برای به دست آوردن سرمایه حاصله سعی کنید ویژگی هایی در تبلیغات ارائه دهید که کاربر فکر کند که اجباری نیست و حق انتخاب منحصر به فردی دارد و محصولات خود را پشنیبانی کنید حتی بعد از فروش یا در صورت عدم پسند کاربر محصول را پس بگیرید این گزینه هایی هستند که در تبلیغات باید به آن اشاره کنید تا مورد توجه کاربر قرار گیرد .
در تبلیغات خود به قسمت پاسخ دهی برای مشتریان اشاره کنید یعنی در تبلیغات بگویید که در فروشگاه اینترنتی قسمت پاسخ دهی به صورت چتی وجود دارد و در مراجعه به فروشگاه واقع قسمت چت کار کند و حتما همیشه آنلاین باشید تا کاربر زیاد معطل پاسخ گرفتن نشود پاشخ سوالات خود را سریع دریافت کند.
باید به این نکته هم توجه شود که درست است گفتیم هزینه تبلیغات نوعی سرمایه گذاری است ولی هزینه و تبلیغی که به صورت معقولانه باشد نه تبلیغات و هزینه های بی خود مثلا برای فروش یک محصول کوچک نیاز میست که تبلیغات با هزینه های گزاف انجام دهیم ولی اگر محصولات و همینطور کسب و کار ما بزرگ و پر سود است در آن صورت نبلیغات بهینه پاسخ گوی مناسبی است .
برای اینکه بفهمید هزینه ای میکنید چه میزان سود آوری خواهد داشت سعی کنید تا به پاسخ موارد زیر برسید سپس هزینه و سرمایه گذاری کنید.
- حداقل و حداکثر میزان فروش چقدر خواهد بود به صورت تخمینی
- گسترش کار چقدر خواهد بود
- حداقل و حداکثر در آمد ماهانه و سالانه چقدر خواهد بود .
- میزان سرمایه حاصل به صورت تخمینی چقدر خواهد بود و امثال این مثال ها