تفاوت بین بازاریابی اینترنتی و سنتی

تفاوت بین بازاریابی اینترنتی و سنتی

روابط عمومی آنلاین و سنتی

رنچ هود و همکاران (2002) تفاوت های زیر را بین روابط عمومی آنلاین و روابط عمومی سنتی و بازاریابی در محیط اینترنتی و سنتی شناسایی کرد که در زیر ذکر شده است:

  • مخاطبان با سازمان ها ارتباط دارند

قبلاً اینگونه نبود و افراد آگهی های مطبوعاتی منتشر می کردند که از طریق سیم های خبری توزیع می شد، توسط رسانه ها برداشت می ‌شد و سپس منتشر می شد و کانال ارتباطی یک طرفه بود.

نهادها ارتباط برقرار می کردند و مخاطبان اطلاعات را مصرف می کردند.

در حالی که در روابط عمومی آنلاین، ارتباط دو طرفه وجود دارد. مخاطب نیز می تواند دیدگاه خود را به موسسه منتقل کند و بالعکس.

  • اعضای مخاطب به یکدیگر متصل هستند

با بازاریابی اینترنتی و در روابط عمومی آنلاین، فعالیت های یک شرکت را می توان از طریق اینترنت با یا بدون اطلاع از آن مورد بحث و مناظره قرار داد.

همه یک ارتباط دهنده هستند و موسسه فقط بخشی از شبکه است.

  • مخاطب به اطلاعات دیگری دسترسی دارد

اغلب در گذشته، ارتباط ‌گر می‌توانست بیانیه ای را بیان کند که در آن به چالش کشیدن برای مخاطبان عادی دشوار باشد.

در حالی که دسترسی به چندین منبع اطلاعات از طریق اینترنت چند دقیقه طول می کشد.

تفاوت بین بازاریابی اینترنتی و سنتی

  • اطلاعات کشش مخاطب

قبلاً کانال های محدودی از نظر تلویزیون و مطبوعات برای اشتراک گذاری و تبیلغ اطلاعات با مردم وجود داشت.

اما امروزه منابع و کانال های اطلاعاتی زیادی وجود دارد که مخاطبان می توانند اطلاعات مورد نیاز را از آن ها استخراج کنند.

علاوه بر این، برای متخصصان بازاریابی آنلاین و روابط عمومی آسان تر است که پیام تبلیغاتی را از طریق منابع مختلف در دسترس برجسته کند.

جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات ۹۸ عضو شوید

14 آبان 1401 3:15 ب.ظ