نکات پس از تهیه برنامه تبلیغاتی

توجه به این نکات پس از تهیه برنامه تبلیغاتی کمک شایانی به موفقیت در این زمینه می نماید، در این امر ابزارهایی نظیر مکان قرار دادن عوامل زیر می تواند سودمند باشند

مکان قرار دادن تبلیغات

انتخاب وسیله و مکان مناسب برای تبلیغات بسیار مهم می باشد. کسب و کارهایی که ماهیت محلی دارند نباید تبلیغات خود را بر روی وب سایت ها قرار دهند. خبر نامه ای که برای آگهی نیازهای محلی ایجاد شده است ، بهترین انتخاب برای تبلیغات این گونه کسب و کارها می باشد. تبلیغات در وب سایت ها فقط به این دلیل که خیلی ها این کار را انجام میدهند کار بسیار نادرستی می باشد. ابتدا باید مطمئن شد که آیا کسب و کار مورد نظر نیازی به تبلیغات اینترنتی دارد یا نه؟

نوع تبلیغات

پرچم، نوشته، متن، دکمه،…؟ یک پرچم تبلیغاتی بهترین انتخاب برای زمانی می باشد که قرار است تبلیغات در بالای یک صفحه قرار گیرد. اما زمانی که قرار است تبلیغات در صفحه ای که پر از پرچم های تبلیغاتی می باشد صورت گیرد ، یک متن ساده تبلیغاتی ، بیشترین توجه را به خود جلب می کند. حتی دکمه هایی که به صورت جذابی طراحی شده باشند و در کنار فهرست انتخاب ها قرار گیرند، باعث می شوند که تعداد زیادی کلیک بر روی آنها شود.

مخاطبان تبلیغات

توجه به این نکته که چه کسانی این تبلیغات را خواهند خواند و آیا آنها گروه هدف تبلیغات می باشند یا نه بسیار حائز اهمیت می باشد. در این رابطه به دست آوردن آمار افرادی که از وب سایتی مشخص دیدن می کنند و یا روزنامه یا خبرنامه ای خاص را می خوانند، بسیار مهم می باشد. آمار بازدیدکنندگان وب سایتها و خوانندگان روزنامه ها و… می تواند بر حسب سن ، جنسیت، شغل، علاقه، سرگرمی و… باشد. با این روش می توان مطمئن شد که افرادی که از این تبلیغات دیدن می کنند ، محصول یا خدمت مورد نظر را خواهند خرید. به طور مثال برای فروشنده کتاب های الکترونیکی با موضوع شمع سازی ، بهترین مکان برای تبلیغات ، وب سایتهایی می باشد که مربوط به هنر و سرگرمی، فروشگاههای اینترنتی مربوط به هدایا و… می باشد.

پیام تبلیغات

هدف از تبلیغات رساندن چه پیامی است؟ به طور خلاصه، بازدیدکنندگان همه وقت خود را صرف کلیک کردن بر روی هر چیزی که می بینند نمی کنند و آنهایی که این کار را انجام می دهند به دنبال کالاهای رایگان می گردند و نمی خواهند به خاطر آن پولی بپردازند. مسلما هیچ کسب و کاری به دنبال جذب این افراد نمی باشد. اضافه کردن یک شرح واضح درباره کسب و کار و اینکه در باره چیست ، هدف آن چیست و وب سایت درباره چیست، تفاوت محصول یا خدمت مورد نظر از محصولات و خدمات دیگران چیست ، از مواردی است که توجه به آنها بسیار مفید می باشد.

ترغیب کنند گی تبلیغات

باید به این نکته توجه شود که آیا تبلیغ مورد نظر به اندازه کافی مخاطبان را به کلیک کردن بر روی آن ترغیب می کند یا خیر؟ محتوا و مضمون تبلیغ باید به گونه ای باشد که مخاطب را وادار سازد تا بخواهد در مورد آن بیشتر بداند ، در تبلیغات نباید از قیمت های غیر واقعی و پیشنهاد های باورنکردنی استفاده نمود. همچنین از جملات تبلیغات دیگران نیز نباید استفاده کرد ، بهتر است از ایده های آنها استفاده شود و با استفاده از خلاقیت ایده های جدیدتری برای تبلیغات کسب و کار مورد نظر می توان ساخت.

شهریور ۱۰, ۱۳۹۸ ۵:۱۴ ب.ظ