روش افزایش درآمد از تبلیغات اینترنتی

روش افزایش درآمد از تبلیغات اینترنتی از طریق تبلیغات متنی در اواخردهه ۱۴میلادی، درآمد قابل توجه ی از طریق تبلیغات بنری نصیب صاحبان وب سایت ها میشد. اما این عظمت دیری نپایید. کوزه عسل رویاها خیلی زود شکست. هزینه پرداخت شده بابت هر هزار تبلیغ ( CPM )شاخص قیمت تبلیغات بنری به نحو قابل توجه ی سقوط کرد. در حالی که برخی از صاحبان وب سایت ها سرگرم لذت بردن از درآمد خود بودند (چیزی در حدود /۱۱۴CPMدلار )، این میزان درآمد به یکباره در مدت زمانی کوتاه به کمتر از / ۴,۱CPMدلار، رسید و به همین نسبت درآمد سایت هایی با حدود ۱۴۴۴۴۴تبلیغ در هر ماه به ۳۱۴۴۴دلار در هر ماه رسید. این زمان بود که آه از نهاد صاحبین سایتها برآمد.البته رشد تبلیغات بنری همواره کند بوده، اما هیچگاه به اندازه اواخر دهه ۱۴نبوده است. اکنون سایت ها برای کسب مجدد درآمد گذشته خود، به شیوه های نوین تبلیغاتی رو آورده اند، خصوصا صاحبان وب سایت های کوچک بارضایت از روش های جدید تبلیغاتی استقبال کرده اند.

روش افزایش درآمد از تبلیغات اینترنتی

روش های جدید تبلیغاتی

یکی از این روش های جدید تبلیغاتی، تبلیغات متنی نامیده میشود و سایت های مشهوری مانند ,Google Adsense از این شیوه تبلیغاتی استفاده میکنند. این نوع Quigo Adsonar, Overture ContentMatch, IndustryBrain تبلیغات بر پایه متن شکل میگیرند و به طور خاص، به موضوعات مطرح شده در یک صفحه وب مربوط میشوند (مثلا مقالهای در مورد راه های مختلف وام گرفتن از بانک، تبلیغات وامهای خصوصی و بانکی و یا نوشتن مقاله ای در مورد نقاط قوت یک محصول یا خدمت.) این تبلیغ ها عموما بر پایه متن و محتوا هستند، اما برخی برنامه ها مانند Google Adsense تبلیغات تصویری هم عرضه میکنند.ارائه کنندگان تبلیغات متنی وعده داده اند که از سایر انواع دیگر تبلیغات اینترنتی(به عنوان مثال تبلیغات بنری) پیشی بگیرند وبه این ترتیب مخاطبین بیشتر روی آنها کلیک کنند(.در نتیجه ناشرین درآمد بیشتری کسب میکنند و تبلیغ دهنده گان به هدف خود یعنی جذب بازدید کننده بیشتر می رسند.)در نظر داشته باشید که تبلیغات متنی فقط در پیدا کردن و به نمایش گزاردن تعدادی کدو انتظار برای خوانده شدن، خلاصه نمیشود بلکه راه های متعددی برای افزایش درآمد از این طریق وجود دارد،چه از Adsense استفاده میکنید و چه از .Adsonar به یاد داشته باشیم:

در نظر گرفتن تمام موارد درخور سایت

قبل از هر چیز باید بدانید، تبلیغات متنی مخاطبان خاص خود را دارند. برخی سایت ها این مطلب را به درستی دریافته اند،در حالی که بقیه به زحمت چند پنی به دست میآورند. به عنوان مثال کسانی که از Google Adsense استفاده میکنند، در کلوپ UPS عضو شده، از مزایای این عضویت بهره میبرند. ( Google Adsense مبالغ سایت هایی با بیش از ۱۴۴۴۴دلار عایدی را از طریق UPS میفرستد، در حالی که بقیه با روش های معمولی چک هایشان را دریافت میکنند. از نظر خیلی ها درآمد ۱۴۴دلار در ماه هم دست نیافتنی است).نکته ی جالب درمورد تبلیغات متنی، عدم ارتباط این تبلیغات با ترافیک سایت است. مثلا سایت هایی با کمتر از ۱۴۴۴ آگهی تبلیغاتی وجود دارند که درآمدشان از سایتهایی با تیراژ ۱۴۴۴۴ آگهی تبلیغاتی بیشتراست.بنابراین، این مسأله به مراجعین وب سایت مرتبط می باشد.

خصوصیت وب سایت هایی که از تبلیغات متنی استفاده میکنند، چگونه است؟

  • سایتهایی که مخاطبین آنها اصولا خریدار هستند.
  • سایتهایی که افراد به دنبال اطلاعات دقیق تری درباره تولیدات خاص هستند.این سایتها تولیدات، خدمات جدید و فرصتهای شغلی را معرفی کرده،به فروش این خدمات و محصولات میپردازند.
  • سایتهایی که مراجعین آنها معمولا تمایل به خرج کردن پول دارند.
  • سایتهایی با درصد رو به افزایش مراجعین خاص (مخاطبین معمولی اغلب از خواندن تبلیغات، امتناع میکنند.)
  • سایتهایی که استفادهکنندگان آنها علاوه بر اینکه مطالب سایت را میخوانند، نسبت به تبلیغات علاقه نشان میدهند. اگر تبلیغات متنی انتظارات شما را برآورده نمیکند، میتوانید از روشهایی مانند برنامه های ضمیمه و تبلیغات بر پایهی CPM استفاده کنید.

تهیه مضامین نوین برای مخاطبین

کلید موفقیت یک تبلیغ متنی در مضمون آن نهفته است. محتوا، مخاطبین را به خواندن مطالب وب سایت ترغیب کرده، همچنین آنها را به تبلیغات علاقهمند میکند. میتوان تبلیغات متنی را تبلیغات هدفدار نامید. با افزایش کیفیت محتوا، درآمد حاصل از این تبلیغ افزایش پیدا میکند.متصدیان امور تبلیغاتی (افرادی که عموماحقوق ناشرین را میپردازند)، ترجیح میدهند تبلیغاتشان در سایتهایی با مضامین ممتاز نشانداده شود. در حقیقت یکی از دلایل امتناع این افراد از نمایش تبلیغاتشان در سایتها، جلوگیری از حضور تبلیغات در سایتهای بیمفهوم و spamyاست. از نظر آنها این سایتها ممکن است تعداد کلیکها را زیاد کنند، اما تأثیری بر رتبه آنها در موتورهای جستجو ندارند.فرد ممکن است روی تبلیغات کلیک کند، نه بهخاطر اینکه جذب خدمات یا تولیدات شده است، بلکه چون میخواهد هرچه زودتر از سایت خارج شود و تبلیغات سادهترین راه برای این کار هستند. این در حالی است که متصدیان امور تبلیغی فقط به کلیک روی تبلیغات احتیاج ندارند: آنها برای بهدست آوردن مخاطبانی علاقهمند به محصولاتشان هزینه میکنند. آنها به مخاطبینی با قابلیت نظردهی نیاز دارند، که این اظهار نظر ممکن است شامل فروش یک محصول یا خدمت، عضو شدن در خبرنامه الکترونیکی وب سایت یا پرکردن پرسشنامه ای در مورد علاقهمندی های بازدید کننده باشد.

مطالعه دقیق نکات و قوانین مربوط به ارائه خدمات

اگر از برنامه های تبیلغاتی وب سایتهایی مانند Google بهره می برید، حتمانکات مربوط به ارائه خدمات (حاوی بایدها و نبایدهایی که شما را در رسیدن به مقصود یاری میکند) را به دقت مطالعه کنید. به این ترتیب شما درمییابید که کدهای تبلیغات را در چه محلی بگذارید. از آن مهمتر ، این نکات به شما هشدار میدهند که چگونه از روند تبلیغات کنار گذاشته میشوید، مثلاً با کلیکهای ساختگی یا تبلیغات متناقض. بسیاری از ناشرین زحمت خواندن این نکات را به خود نمیدهند و از این شکایت میکنند که چرا بهخاطر نقض یک مورد کوچک از دور فعالیتهای تبلیغاتی خارج شدهاند.خواندن و درک این نکات اهمیت بسیاری دارد. قطعاً شما نمیخواهید یک منبع درآمد (حدودا” $۱۴۴۴در ماه) را فقط بهخاطر ندانستن قوانینی که صرفاگمان میکردهاید با آنها موافقید، از دست بدهید. بسیاری از برنامههای تبلیغاتی مانند Google Adsense نسبت به رعایت این نکات بسیار سختگیر بوده و برای اصلاح اشتباه شما ایمیلهای هشدار دهنده ای ارسال می کنند. گاه بدون آنکه علتش را بدانید، اخطاری دریافت میکنید مبنی بر اینکه باید ظرف چند ساعت کد تبلیغات را از سایتتان پاک کنید.

استفاده از داده های موجود و تحلیل آنها

با شرکت در برنامه های تبلیغات متنی، همواره گزارش هایی دریافت میکنید که حاکی از عملکرد صحیح برنامه در سایت شما هستند. شاخصهای اصلی شامل صفحه، تعداد دفعات انتشار، تعداد کلیکها، میانگین تعداد کلیکها در هر ۱۴۴تبلیغ منتشر شده ( CTR ) و کل درآمد حاصل، می باشد. برخی از آنها CPM قابل توجه ی ایجاد میکنند. این شاخصها شما را در تحلیل عملکرد وب سایتتان و افزایش درآمد آن بسیار کمک میکنند. به عنوان مثال، اگر CTR شما فقط ۴,۲۳است، درحالیکه رقیب شما ادعا میکند CTRاو ۰,۱۳است، بدانید که بهبود محتوای تبلیغاتی شما کلید دستیابی به CTR بالا است. بنابراین در این مرحله تمام برنامه های خود را روی بهبود CTR متمرکز کنید.