مزایای تبلیغات اینترنتی از طریق بنر

برخی از مزایای تبلیغات اینترنتی از طریق بنر با استفاده از این سیستم ها آگهی دهنده میتواند در هر لحظه به صورت Online به اطلاعاتی نظیر تعداد پخش بنر، تعداد کلیک روی هر بنر، تاریخ، زمان و حتی کشور فرد کلیک کننده دست یابد و پس از مدت کوتاهی ( معمولاً چند ساعت) بر اساس نتایج بدست آمده تبلیغات را به نحوی که بهترین نتیجه را حاصل کند تغییر دهد. بعلاوه در یک سیستم مدیریت پخش، که سایت های پخش کننده متعددی در آن عضویت دارند ( مانند پارس ادز )، می توان با دسته بندی سایت های پخش کننده آگهی مخاطبان را هدفگیری نمود. مثلاً آگهی دهنده می تواند انتخاب کند که بنرهای او در سایت های خبری، هنری،ورزشی، تجاری و امثال آن پخش شود. در حقیقت سیستم های مدیریت بنر اطلاعات کامل و امکانات متعددی را در اختیار آگهی دهندگان می گذارند که در هیچیک از رسانه های سنتی به این دقت و گستردگی قابل دسترس نیست.

بنر و مزایای تبلیغات اینترنتی

بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر

در مقاله مزایای تبلیغات اینترنتی از طریق بنر گه گاه در رسانه های مختلف به اظهار نظرهای نادرست و حتی مغرضانه ای برمی خوریم که اثربخشی بنرهای تبلیغاتی را مورد سئوال قرار می دهند! هر چند تبلیغات از طریق بنر تنها راه کار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد، ولی تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بویژه در معرفی نام تجاری (برند) و پیشبرد فروش بسیار موثراست.
فرانک کاتالانو مشاور برجسته بازاریابی در سیاتل آمریکا میگوید:
اگر بخواهیم میزان آشنایی با تبلیغات بنر را به مراحل مختلف شناخت افراد تشبیه کنیم ، مثل این است که بگوئیم اکنون در پنجمین جلسه ملاقات با بنر قرار داریم؛ اولین جلسه ملاقات با اشخاص جدید معمولاجلسه آشنایی است و در جلسات بعد بتدریج اطلاعات بیشتری در باره ملاقات شونده پیدا می کنیم و خصوصیات او را بهتر می شناسیم.سخن او اشاره به این نکته است که: بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کاملتری از تبلیغات بنر ( Banner Advertising )  نیاز دارند تا بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند.بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات(IAB) در سال ۲۴۴۴میلادی، تبلیغات از طریق بنر ٪۰۳کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است. بویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۰/۲میلیارد دلار بوده، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم.بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و می بایست بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد، به شرط آنکه به این موارد توجه کنید:

برای بنرهای تبلیغاتی اینترنتی خود پیامهای جذاب و کوتاه تهیه کنید

بنرهای تبلیغاتی اینترنتی  با بیلبوردهای خیابانی قابل مقایسه اند.این آگهیها باید نظر بیننده را به مدتی کوتاه جذب کنند. بنرخواه در بالای صفحه باشد، یا در وسط و کناره های آن، باید با چند کلمه یا تصویر مختصر پیام خود را انتقال دهد. این آگهی ها بخصوص در معرفی نام و مارکهای تجاری بسیار موفق عمل می کنند، زیرا نامها یا تصاویر کوتاه بخوبی در ذهن جای میگیرند. اگرشرکت کوچکی دارید ومی خواهید مستقیما به تبلیغ کالاو خدمات خود بپردازید(یعنی هدفتان معرفی نام تجاری نیست) باز هم بهتر است همین رویه را در پیش گیرید،یعنی کلام و تصویری را انتخاب کنید که به زیبایی و در کمال اختصار پیام شما را انتقال می دهد

اطمینان یابید که بنرهای تبلیغاتی اینترنتی مخاطب را به جای درستی هدایت می کنند

اگر از بنر تبلیغاتی اینترنتی برای معرفی سایت خود استفاده می کنید، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلی ( home page ) سایت بفرستید. اما بنرهایی که برای پیشبرد فروش و ارائه پیشنهادات خاص طراحی شده اند، ممکن است باهدایت مخاطبان به صفحه اصلی سبب سردرگمی ایشان شوند. در این موارد، بخصوص اگر پیام یا راهنمای تصویری مناسبی برای هدایت این بازدید کنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکرده باشید، احتمالا آنها را از دست خواهید داد. کریس ماهر، مدیر شرکت بازاریابی k۲Mدر آستین تکزاس می گوید: اگر کاربر را خسته و سردرگم کنیم، بدون آنکه از ما خرید کند، به سایت دیگری خواهد رفت. این یکی از خطاهای مهمی است که آگهی دهندگان مرتکب میشوند.” بنابراین، بجای آنکه مخاطب را به صفحه اصلی سایت بفرستیم، بهتر است او را مستقیما” به صفحه ای که برای پیشبرد فروش طراحی شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط ( لینک ) کرده ایم – هدایت نمائیم. در این صفحه باید محصول یا پیشنهاد خود را به صورت مشروح معرفی کنیم و از مخاطب بخواهیم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد یا با ما تماس بگیرد. به این ترتیب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند، مطمئن هستیم که پیام ما را دریافت کرده است.