تعریف تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نمودهاند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای ( پایگاه های) پربیننده اینترنت ،به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید ( سایت صدا و سیما ۲۰۰۲ ). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی :

  1.  تبلیغ دهندگان
  2. سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی

تبلیغات اینترنتی در ایران

بسیار پیش آمده که مدیران شرکتها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایرانبه دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشورهای دنیا اظهار شک و تردید کرده اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشورهای دنیا وجود دارد نمیدانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتادهاست. لذا میتوان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشورها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گام های بسیار سریع تری در حال پیشرفت میباشد.

تعریف تبلیغات اینترنتی

 

چرا برای تبلیغات آنلاین نیاز به آژانس تبلیغاتی هست؟

  • تبلیغات بنری اکثرا” براساس تعدادی که شما مایلید تبلیغاتتان دیده شود )روش نوین و متداول تبلیغات اینترنتی در حال حاضر در دنیا( ارائه میشود. از دلایل استفاده از تبلیغات اینترنتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.
  • تجربه و تخصص برای انتخاب روش و مکانها و بودجه مناسب
  • ارائه مشاوره تخصصی بر اساس فاکتو رهای اصلی تبلیغات )اهداف، جامعه هدف، نیازها و مخاطبین(
  • ابزار و امکانات پیاده سازی تبلیغات )آمار گیری مستقل از وب سایتها، برنامه زمان بندی، تعیین محدوده جغرافیایی(
  • مانیتورینگ و چک کردن روزانه تبلیغات )چک کردن آمار کلیک بنرها و میزان بازخورد(
  • ارائه آمار هفتگی و ماهیانه تحلیل شده
  • قرارداد با کلیه وب سایتها برای حفظ حقوق مشتری و پیش بینی موارد تخلفات و مشکلات احتمالی
  • امکان پخش کردن تبلیغات بین چندین وب سایت با کمترین بودجه
  • استفاده از جدیدترین تکنیکهای تبلیغات رایج در دنیا
  • برنامه ریزی برای رسیدن به بازخورد بیشتر
  • کنترل چرخه فروش
  • عدم تفاوت قیمت با وب سایتها در عین ارائه خدمات تبلیغاتی
  • استفاده از تختفیفها و موقعیتهای ویژه تبلیغاتی به نفع مشتریان

آبان ۳, ۱۳۹۸ ۶:۵۲ ب.ظ