روش های مختلف بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین که به آن بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی نیز گفته می شود، شامل چندین روش و تکنیک است که به طور خلاصه به شرح زیر معرفی می شوند:
تبلیغات آنلاین
شناخته شده ترین تکنیک بازاریابی آنلاین تبلیغات آنلاین است. در این روش از فضای مجازی برای قرار دادن پیام های بازاریابی در وب سایت ها برای جذب کاربران اینترنتی استفاده می شود.
دقیقا مشابه روش های بازاریابی آفلاین و انواع دیگر بازاریابی آنلاین، هدف اصلی تبلیغات آنلاین افزایش فروش و ایجاد آگاهی از برند است.
تبلیغات آنلاین شامل استفاده از اینترنت برای نمایش پیام های تبلیغاتی بر روی صفحه نمایش کامپیوتر است و به “پیام های عمدی قرار داده شده در وب سایت های شخص ثالث … موتورهای جستجو و دایرکتوری های موجود از طریق دسترسی به اینترنت” اشاره دارد.
تبلیغات آنلاین مشابه تبلیغات تلویزیونی از عنصر وقفه استفاده می کند اما از آن در خلاقیت بسیار بیشتری استفاده می کند.
برخلاف تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات آنلاین مخاطب را مجبور به توجه به آرامش تبلیغاتی نمی کند، بلکه سعی می کند او را به این کار ترغیب یا جلب کند، زیرا به جای اینکه در فواصل زمانی بیاید در کنار یا در میان سایر مطالب غیر بازاریابی قرار می گیرد.
گیرنده اینترنتی که اکنون توانمند شده است هنوز این قدرت را دارد که تبلیغات را نادیده بگیرد و این کاملاً به او بستگی دارد که کلیک کند یا نه.
تبلیغات نمایشی
تبلیغات آنلاین که گاهی اوقات به آن تبلیغات نمایشی می گویند، از روش های مختلفی برای نمایش آنلاین پیام بازاریابی استفاده می کند.
ناگفته نماند که با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی برای تمرین هنر تبلیغات آنلاین توسعه می یابد.
علاوه بر تصاویر، تصاویر، لوگوها و غیره، روشهای متفاوت دیگری هم اکنون در این زمینه استفاده میشود که شامل بنرهای بینابینی، پاپآپ و پاپآندر، تبلیغات نقشه، آگهی شناور، تبلیغات بنری است.