چگونه برای هتل تبلیغات اینترنتی انجام دهیم ؟ (بخش دوم)
همانگونه که در مقاله قبلی در رابطه با جذب مشتری برای هتل صحبت کردیم گفتیم که تبلیغات اینترنتی کلید اصلی برای هر کسب و کاری به حساب میآید و هتل ها هم جز کسب و کارهایی هستند که تبلیغات در آن نقش مهمی دارد تبلیغات اینترنتی یکی از تبلیغاتی است که از طریق آن به سرعت می توانیم به سوددهی بهتری برسیم که تبلیغات اینترنتی روش های مختلفی دارد و برای هتلها تبلیغاتی که انجام میدهیم در مقاله قبلی بررسی کردیم که چگونه از طریق وبسایت بتوانیم تبلیغ کنیم تا به موفقیت برسیم این مقاله در رابطه با ادامه مقاله قبلی و همچنین راهکارهای جدید صحبت خواهیم کرد. به صورت مختصر بیان میکنیم که در مقاله قبلی گفتیم که تبلیغات اینترنتی بهتر است از طریق وب سایت هتل انجام دهید در وبسایت میتوانیم از مشتری ایمیلهای را دریافت کنید تا تبلیغات جدیدی برای آنها ارسال کنیم میتوانیم از گوگل استفاده کنید و تبلیغات خود را در قسمتهای بالایی قرار دهیم میتوان تمامی اطلاعات هتل خود را در وب سایت خود قرار دهیم میتوان یک بنر تبلیغی در تبلیغات در وبسایت خود قرار دهیم همچنین می توانیم قسمت رزرو اینترنتی ایجاد کنیم که بسیار با اهمیت است.
یکی دیگر از روش هایی که از طریق آن میتوانیم برای هتل بازاریابی و تبلیغات کنیم شبکههای مجازی هستیم و شبکههای مجازی همان شبکههایی هستند که روزانه به طور معمول در آنها فعالیت میکنیم و فعالیت ما از محدود به تبلیغات و یا کسب و کار نیست میتوانند فعالیت تفریح و یا خواندن مطالب مختلفی باشد میتواند این شبکهها مانند شبکه تلگرام اینستاگرام فیسبوک و سایر شبکههای دیگر فعالیت کنیم و شبکهها تعداد کاربران زیادی دارد و افراد زیادی در آنها روزانه می تواند تبلیغات ما را ببیند بنابراین میزان هزینه ای که برای تبلیغات انجام میدهیم میتواند از طریق شبکههای اجتماعی مثمر ثمر باشد .
شبکه های اجتماعی که تعداد کاربران زیادی دارند عبارت است از اینستاگرام تلگرام فیسبوک توییتر و سایر موارد . یکی از شبکههای اجتماعی که امروز بیشترین تعداد کاربران را دارد و افراد زیادی از آن بازدید میکنند شبکه اینستاگرام و تلگرام است این دو شبکه از تعداد کاربران زیادی برخوردار است و روزانه میلیون ها نفر در آن حضور دارند تبلیغات در این شبکهها میتواند برای ما اثر گذار باشد میتوان از هتل خود عکس هایی را قرار دهیم که باعث جلب توجه کاربران شود همانطور که می دانیم در اینستاگرام بیشتر توجه کاربران به سمت عکس ها جذب میشود تا متنها بنابراین سعی کنید از داخل هتل از خدمات امکانات اتاق ها و هرگونه مواردی که وجود دارد عکس های با کیفیت تهیه کنید و آنها را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید همچنین می توان اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با هتل خود در صفحه تلگرام خود قرار دهید و کاربران را به سمت خود بکشید .
برای اینکه در اینستاگرام عکس های که قرار می دهید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند بهتر است در زیر عکسها در قسمت کپشن توضیحاتی را بنویسید این قسمت عبارت است از ارتباط بین شما با مخاطبان یعنی مخاطبان با شما می توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند علاوه بر اینکه تبلیغات انجام می دهیم میتوان با مشتری هم تعامل برقرار کنید این یک نکته مثبت در تبلیغات به حساب میآید .
یکی دیگر از نکاتی که در هنگام تبلیغات در شبکه های اجتماعی رعایت کنیم زمانبندی تبلیغات است یعنی اینکه پست هایی که تبلیغات میکنیم و به عنوان تبلیغات در صفحات خود قرار می دهیم باید به گونه ای باشد که حوصله کاربران را سر نبرد یعنی نه روزی ۱۰ تا پست بگذارید و نه طوری باشد کاربران ما را به فراموشی بسپارند یعنی ماهی دو ماه یکبار پست بگذاریم با برنامهریزی خاصی تبلیغات خود را انجام دهید و به عنوان مثال روزی یک عدد پست تبلیغاتی بگذارید و تبلیغاتی که انجام می دهید در بازه زمانی مشخص قرار دهید یعنی در زمانهای تبلیغات کنید که می دانید کاربران اینستاگرام سر خواهند زد و یا تلگرام و تبلیغات شما در صفحات و در قسمت بالایی قرار می گیرد و زمانی که کاربر وقتی به اینستاگرام سرزد مطالب شما در بالا باشد میتواند به راحتی آن را بخواند نه این که تعداد صفحات بیشتری پایین می آید و وقتی که حوصلش سر رفته آگهی شما نگاه کند و توجه چندانی هم نداشته باشد زیرا حوصلش سر رفته و قصد بستن شبکه اجتماعی را دارد و بنابراین سعی کنید در زمانبندی و با برنامهریزی خاصی تبلیغات خود را انجام دهید .
یکی دیگر از مواردی که می توانید در تبلیغات از آن کمک بگیرید هشتگ ها هستند هشتگ ها همان کلمات کلیدی هستند که در گوگل میتواند از آن استفاده کرد بنابراین سعی کنید در تبلیغات خود در شبکه اینستاگرام یا همچنین شبکه تلگرام و شبکه اجتماعی دیگر از هشتگ ها استفاده کنید هشتگ ها به صورت های مختلفی ارائه میشوند که میتواند تخصصی باشد و مربوط به خود شما باشد یعنی خود شما آن ها را طراحی کرده باشید همچنین می تواند یک طرح عمومی باشد یعنی همگان از آن استفاده کنند به صورت مختصر در مورد آنها بحث می کنیم. در صورتیکه هتل شما دارای برند است و می خواهید به صورت حرفه ای تبلیغات خود را انجام داده و مشتری های زیادی برای خود جذب کنید بهتر است از هشتگ های تخصصی استفاده کنید یعنی برای خود هشتگ اختصاصی داشته باشید و کاربران با جستجوی مطالب شما در اینستاگرام به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند پس برای اینکه به طور حرفهای تبلیغات کنید هشتگ ها راه مناسبی هستند . و مورد دوم هشتگ های عمومی که مرتبط با موضوع تبلیغات و پست های تبلیغاتی ما هستند هشتگ ها می تواند در رابطه با فیلم عکس ویدیو باشد که شما می توانید یک هشتگ عمومی را انتخاب کنید مثلا تبلیغات هتل ۵ ستاره اگر در اینترنت یا در شبکه اجتمائی این هشتگ را دنبال کنید میبینید که تعداد تبلیغات زیادی می آورد و شما می توانید به راحتی تبلیغات خود را در این مکان ها قرار دهید مزیتی که این روش دارد این است که تبلیغات شما به آسانی دیده می شود و هم می توانید تبلیغات خود را دسته بندی کنید.