اینترنت و تغییرات در بازاریابی
اکنون این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که آنچه ما “بازاریابی” می نامیم در سال های اخیر دستخوش تغییرات اساسی شده است و نقش کلیدی در این تحول را اینترنت بازی کرده است.
اینترنت “به شبکه فیزیکی اطلاق می شود که کامپیوترها را در سراسر جهان به هم پیوند می دهد.
اطلاعات در اینترنت
این شبکه شامل زیرساخت سرورهای شبکه و پیوندهای ارتباطی گسترده بین آنها است که برای نگهداری و انتقال حجم وسیعی از اطلاعات در اینترنت استفاده می شود.
معرفی اینترنت ساختار و عملکرد بخش های مختلف را تغییر داده است، به عنوان مثال میهمان داری، مسافرت، بهداشت و درمان، آموزش بازاریابی و غیره.
ورود اینترنت قوانین را تغییر داده است و بازاریابان راهی جز پایبندی به آن ندارند.
در واقع بازاریابی تنها یکی از حوزههای متعددی است که توسط فناوری های مبتنی بر اینترنت به طور قابل توجهی متحول شده است.
نوآوری هالووی معتقد است که اطلاعات و فناوری ارتباطات، همانطور که اکنون شناخته شده است، نقش کلیدی در تمام عناصر آمیخته بازاریابی ایفا کرده است و اصطلاح جدید اهمیت ارتباطات را در رابط بین یک تجارت و مشتریانش تشخیص می دهد.
تجارت و بازاریابی
بارزترین نکته در مورد ورود اینترنت به صحنه مرکزی تجارت و بازاریابی این است که اینترنت صرفاً یک کانال جدید تبلیغ، نوع جدیدی در میان سایر انواع سنتی و پیش از اینترنت بازاریابی کالاها و خدمات محسوب نمیشود.
کاملا برعکس، این یک نقطه عطف، یک تغییر کامل به یک مدل کسب و کار جدید است که منجر به مفهوم سازی مجدد اجتناب ناپذیر از ماهیت بازاریابی شده است.
این درک جدید اجتنابناپذیر است زیرا فناوریهای ارتباطی جدید محیط پویایی جدیدی را ایجاد کردهاند که در آن رویکرد بازارگرا، از بالا به پایین، یکجانبه جای خود را به فرآیند مشتریمحور، از پایین به بالا و متقابل میدهد.
اهداف این مطالعه عبارتند از:
- معنای بازاریابی آنلاین را تعریف کنیم
- محیط بازاریابی آنلاین را رعایت کنید
- بررسی مزایا و معایب بازاریابی آنلاین