اینترنت و بازاریابی اینترنتی
در عصر جهانی شدن، اینترنت و بازاریابی نقشی حیاتی در تمامی عرصه های زندگی و صنایع ایفا می کند.
اینترنت امروزه برای جلب رضایت مردم با خدمات مختلف در زمینه های مختلف بسیار معروف است.
این یک تسهیلات همه کاره است که می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از وظایف را به راحتی و با چند کلیک انجام دهید.
این می تواند هر کار روزمره یا سرویس خاصی باشد که نیاز به تحقیقات و تشریفات زیادی از قبل دارد، همچنین این بازاریابی اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
بازاریابی آنلاین که به آن بازاریابی اینترنتی نیز می گویند، شامل استفاده از فضاهای تعاملی و مجازی به منظور تبلیغ و فروش کالا و خدمات است.
در واقع، فناوریهای ارتباطی جدید همزمان و مبتنی بر اینترنت به بازسازی بخش های عمده اقتصادی از جمله بازاریابی کمک کرده اند.
بازاریابی اینترنتی به دلیل مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری و سریع بودن و بهره مندی از دسترسی بی سابقه جهانی، دستاوردهای باورنکردنی برای کسب و کارهای مختلف به ارمغان آورده است.
معایب بازاریابی اینترنتی
با این حال، این روش موثر و جدید دارای معایب خاص خود نیز می باشد، به عنوان مثال فقدان تماس شخصی، امنیت و حریم خصوصی و غیره که باید مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین، مطالعه حاضر بر تأثیر فضاهای تعاملی مبتنی بر اینترنت بر روی عملکرد بازاریابی متمرکز است.
این نوشتار و نوشتارهای بعدی با تعریف بازاریابی آنلاین و بررسی پیشینه تاریخی استفاده از بازاریابی آنلاین شروع می شود سپس انواع مختلف بازاریابی اینترنتی روشن خواهد شد.
فرصت های بازاریابی ناشی از معرفی این فضای مجازی جدید، نقطه کانونی بعدی تمرکز است.
این مطالعه با چالش هایی از جمله مشکلات امنیتی، حریم خصوصی و غیره در حوزه بازاریابی از پیاده سازی فضای مجازی تولید می شود ادامه دارد.
با در نظر گرفتن راه حل هایی برای مقابله با چالش های پیش رو، نتیجه گیری را ارائه می کنیم.