تبلیغات و آگهی اینترنتی

هر آگهی که در دنیای مجازی مانند سایت ها،  کانال های تلگرامی ، اینستا گرام ، وبلاگ ها ،اپلیکیشن ها میبینیم تبلیغات اینترنتی هستند که بعضی از تبلیغات برای درج آگهی مستلزم پرداخت هزینه هستند و بعضی ها رایگان.  تبلیغات هم انواع مختلفی دارد و به روش های سنتی و نوین انجام میشود روش سنتی اکنون بازده کمتری دارد ولی روش نوین علاوه بر هزینه کمتر بازده بیشتری دارد  حالا در زیر به بررسی تبلیغات به روش نوین یعنی تبلیغات اینترنتی میپردازیم.

تاربخچه تبلیغ اینترنتی:در سال ۱۹۹۴ در ماه اکتبر سایت هات وایر برای اولین بار تبلیغی به روش اینترنتی به صورت بنری ارائه داد که برای درج آگهی تبلیغاتی باید هزینه میپزداختیم بعد از آن وب به عنوان رسانه عمومی معرفی شد

انواع تبلیغات اینترنتی عبارت اندز:

  • تبلیع کلیکی
  • سایت ها
  • پیام رسان ها
  • اینستاگرام
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات ایمیلی
  • تبلیغات در فروشگاه های اینترنتی
  • تبلیغ ویدیویی
  • و سایر فضاهای مجازی

راه کار های درج آگهی اینترنتی :

  • ارتباط به صورت مستقیم و آسان با وب سایت ها و رسانه های مجازی
  • همکاری و مشورت با آژانستبلیغاتی های تبلیغاتی

تبلیغات و آگهی اینترنتی

 

تفاوت تبلیغات به روش سنتی و تبلیغات اینترنتی:

  • تفاوت تبلیغ سنتی با اینترنتی این است که فرد در روش سنتی فقط تبلیغ را میبیند و هیچ بازخوردی نمیتواند نشان دهد ولی در تبلیغ اینترنتی ارتباط دو طرفه ایجاد میشود بعنی علاوه بر دیدن تبلیغ میتوان با آگهی دهنده در ارتباط بود سوالات خود را پرسید و پاسخ آن را دریافت کرد.
  • در روش سنتی هزینه زیادی صرف میشود ولی در روش اینترنتی هزینه کمتری پرداخت میشود.
  • در روش سنتی محدود به یک بازه جغرافیای است ولی در روش اینترنتی جهانی است با یک جستجوی ساده درهر نقطه میتوانیم به این تبلیغ و آگهی و اطلاعات دسترسی پیدا کنبم.
  • روش سنتی هدر رفت کاغذ زیاد است ولی در روش اینترنتی همچنین هدر رفتی وجود ندارد.
  • ماندگاری در ذهن کاربران در روش اینترنتی نسبت به روش سنتی بیشتر است اگر کاربری از آگهی خوشش آید به مراتب به آن سایت و تبلیغات مشابه بیشتر سر خواهد زد.
  • در روش تبلیغ اینترنتی خرید و فروش راحت تر انجام میشود چرا که در این صورت نگران از دست دادن مشتری نیستم و مشتری در هر تایمی بخواهد میتواند تبلیغ را ببیند و مخصول خود را سفارش دهد حتی در زمانی که خود ما آنلاین نبوده و مانند روش سنی نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه نیست.
  • در روش اینترنتی امکان نظارت وجود دارد و هیچگونه تخلف صورت نمیگیرد.
  • در روش اینترنتی میتوان با قرار دادن یک نظر سنجی به انگیزه و نظرات و دیدگاه کاربران پی ببریم.
  • در روش سنتی بدلیل هزینه بر بودن تبلیغات به صورت محدود انجام میشود ولی در تبلیغ اینترنتی هرتعداد که بخواهیم میتوانیم تبلیغ کنیم این نکته که اگر روی یک تبلیغ تمرکز کنیم نتیجه بیشتری میگیریم اشتباه است چون هیچ پروژه ای نیست که اشتباهی نداشته باشد.

تبلیغات و آگهی اینترنتی

روش های تبلیغ اینترنتی:

  • تبلیغ آگهی دهنده
  • تبلیغ یاد آوری
  • تبلیغ فروش محصولات
  • تبلیغ تشویق کننده و ترغیب کننده

هدف از تبلیغات چیست؟

  • بدست آوردن مشتری های جدید و نگه داشتی مشتری های قبلی
  • ارائه خدمات جدید
  • ارائه قیمت های جدید ، محصولات جدید و …
  • افزایش و گستردگی بازار فروش خود

تبلیغات در اینترنت

نکات در هنگام تبلیغات:

  • تبلیغات به این نکته اشاره دارد که به کاربران کمک میکند تا از بین هزاران محصول ارائه شده اصل و تقلبی بتواند بهترین گزینه را انتخاب کند ، تبلیغات اینترنتی یک شیوه کار آمد و مهم در شیوه بازاریابی اینترنتی است.
  • نکته قابل توجه این است در تبلیغات اینترنتی میتوانیم نظرات کاربران را بخوانیم و بدانیم در چه سبکی هستند هدفشان از خرید چیست و دنبال چه محصولاتی هستند بنابراین در تبلیغ های بعدی بتوانیم در آن سبک و شیوه ارائه دهیم.
  • نکته دیگر این است که در هنگاه تبلیغ به روش اینترنتی سعی کنید از سایت های که موفق هستند و کاربران زیادی از آن بازدید میکنند آگهی را تبلیغ کنید.
  • تبلیغات بر افکار عمومی اثر میگذارد بنابراین بهتر است در هنگام تبلیغ از محتوایی با متن های پر معنی و به طور کامل ارائه توضیح کامل در باره محصول تبلیغ شده بدهید تا کاربر بتواند آن نبلیغ انجام شده را به شکل واقعی تری تجسم کرده و بتواتد اعتماد کند.
  • برای پاسخ دهی مثبت تبلیغ مهم ترین نکته اعتماد کاربران است لذا باید فضای ایجاد شود که کاربر بتواند اعتماد کند .برای افزایش اعتماد به تبلیغات اینترنتی میتوان از درج شماره تلفن هایی ثابت ، آدرس شرکت ،قرار دادن عکس فروشگاه یا شرکت یا دفتر و قراردادن عکس خود و کارکنان ، با تضمین محصولات و خدمات پس از فروش
  • برای تبلیغات اینترنتی میتوانیم از ترفند محدودیت زمانی بهره ببریم به این صورت که برای آگهی یه بازه زمانی مشخصی قرار دهیم مثلا این پیشنهاد ویژه در این تاریخ به اتمام خواهد رسید.
  • در هنگام تبلیغ فرض کنید شما کاربر هستید اصولا در آن شرایط چه چیزی نیاز دارید با آن فرضیات برای کتربر تبلیغ کنید از فرضیات منفی پرهیز کنید اینکه گاربر این محصول را نمی‌خرد، یا به این آگهی و تبلیغ اعتماد نمیکند ،توضیحاتی که دادید را درک نمیکند برعکس همیشه به خودتان حین تبلیغ اعتماد کنید تا کاربر هم همچین حسی را دریافت کند.
  • همیشه برای اینکه مشتری ثابتی داشته باشید سعی کتید با ارائه محصولاتتان بیشتر از انتظاراتشان نیازهایشان را رفع کنید همیشه خدمات ویژه در یاد افراد باقی میماند.
  • در زمان رقابت با رقبای تبلیغاتی سعی کنید پیشنهاد های بهتری در بازه ی زمانی محدود ارائه دهید.
  • در زمان تبلیغ هنگام استفاده از عکس سعی کنید به جای قرار دادن عکس محصول از هنگام استفاده محصول عکس قرار دهید چرا که کاربر به این نکته توجه خاصی نشان میدهد.
  • به مشتری های جدید در تبلیغات توجه کنید ولی روی کاربرانی که برای دومین بار است از محصولات استقبال میکنند متمرکز شویم چرا که تبلیغات کار ساز بود و مورد پسند واقع شده و به احتمال زیاد دوباره از تبلیغات ما استفاده خواهد کرد.
  • در هنگام تبلیغ توجه کنید که بهترین و پر فروش ترین محصول مد نظر را در گوشه سمت چپ قرار دهید.

2 بهمن 1398 1:01 ب.ظ