تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات فروش اینترنتی

همانطور که همه ما می‌دانیم برای اینکه محصولات ما به فروش بیشتر برسد و در کسب و کار خود موفق شویم نیاز است تا تبلیغات کنیم برای تبلیغ کردن باید هزینه و بودجه در نظر بگیریم تبلیغ به روش های مختلف انجام می‌گیرد به روش سنتی و هم به روش الکتریکی اینترنتی.

هر کدام از این روشها مزایا و معایبی دارد و روش سنتی از دیرباز بین ما مردم مرسوم است و تبلیغات سنتی می‌توانیم تبلیغ را عینا مشاهده کنیم که در تبلیغات اینترنتی این امکان وجود ندارد ولی محدود و گستره آن زیاد است تبلیغات اینترنتی اکثراً بازه زیادی دارد در این مقاله در رابطه با تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی بحث خواهیم کرد و تفاوت آنها را بیان می کنیم.

تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات فروش اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد مثل تبلیغات در رسانه های مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی. شبکه های اجتماعی بیشترین تعداد کاربر بیشترین بازدید ها را دارد تبلیغات در این شبکه‌ها هزینه کمتری دارد ولی میزان بازده آنها بیشتر است بنابراین تبلیغات رسانه های اجتماعی به مردم توصیه می‌شود دومین شبکه‌هایی که در تبلیغات اینترنتی استفاده می شود  سایت های اینترنتی است  این سایت ها می تواند شامل چندین مورد باشد مانند سایت هایی که خودمان برای محصولات و کسب و کار و ایجاد و راه‌اندازی کردیم و یا می‌تواند سایت هایی باشد که به صورت مهمان در آنها با پرداخت هزینه تبلیغات خود را انجام می دهیم که این سایتهاییی که به صورت مهمان هستیم می تواند شامل چندین گزینه باشد که می‌تواند به صورت بنری باشد به صورت کلیکی باشد یا به صورت مابین محتوا باشد و انواع و اقسام آنها سوم روشی که می‌توان برای تبلیغات اینترنتی انجام دهیم به صورت وبلاگ است می‌توانیم وبلاگ برای محصولات کسب و کار خود راه اندازی کنیم راهکارهای دیگری هم وجود دارد که می توانیم از طریق آنها تبلیغات اینترنتی انجام دهیم.

در تبلیغات به روش سنتی روش های مختلفی دارد مثل تبلیغات در رسانه ها تلویزیون رادیو ، در بیلبورد ها و تبلیغات بنری انجام تبلیغات به صورت پخش تراکت ها و انواع و اقسام دیگر که بعضی از آنها هم بازاریابی انجام می دهند این محصول به مشتری معرفی می کنند و اگر مشتری بپسندد انتخاب می‌کند و می خرد

در روش سنتی برای پخش تبلیغات می‌توانیم در رسانه ها تبلیغ خود را در آن رسانه‌ها انجام دهیم به این صورت که آن را به مدت معلوم اجاره کرد و هزینه را پرداخت کنیم و آن تبلیغ را در آن به نمایش در می آوریم.

تفاوت تبلیغات سنتی و تبلیغات فروش اینترنتی

در روش سنتی تبلیغات در یک محدوده قرار می‌گیرد افرادی که تبلیغات را می بینند محدود به آن مکان و فضا می باشد و بنابراین برای اینکه تبلیغات به صورت گسترده تر دیده شود باید تبلیغات خود را وسیع تر کنیم و این تعداد تبلیغی قرار می‌دهیم به تعداد زیادی انجام شود که این کار هزینه زیادی می‌برد و سعی کنیم باید از روش دیگری برای تبدیل کردن استفاده کنیم که روش دیجیتال و یا روش اینترنتی می تواند گزینه مناسبی باشد

تبلیغ اینترنتی تبلیغات به صورتی انجام می‌گیرد که تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تلگرام اینستاگرام توییتر و یا سایر شبکه ها منتشر می کنیم به روش های مختلفی انجام می‌دهند این روش هم مزایایی که دارد این است که محدوده ای که در آن تبلیغات منتشر می‌کنیم محدود نمی باشد و به صورت گسترده انجام می‌دهند و این تبلیغات را می‌توان افرادی که حتی خارج از آن شهر و یا حتی در خارج از این کشور هستند هم ببینند

تبلیغات به روش دیجیتالی و فروش اینترنتی بازه زیادی دارد و افرادی که آن را می‌بیند محدود نیست و تعداد آن ها زیاد است ولی در روش سنتی امروزه میزان بازده پایین آمده زیرا که میزان بازدید آن کمتر است

یکی از تفاوت‌های بارزی که در این روش وجود دارد این است که در روش سنتی تبلیغات فقط در یک صفحه و در یک بنر بالاخره در یک مکان و صفحه می‌توانیم قرار دهیم و اندازه آن نمی‌تواند بزرگ باشد ولی در روش اینترنتی و حتی در یک سایت تبلیغ می کنیم محتوای آن تا جایی که بخواهیم می‌توانیم طولانی باشد می‌توانیم در تبلیغ اینترنتی عکس و فیلم تهیه کنید و در محتوای تبلیغی خود یک فیلم قرار دهید که در رابطه با محصولات کسب و کار شما باشد همانطور که خودتان هم می‌دانید فیلم میزان بازده شما را بالا ببرد و تعداد کاربران که این فیلم را می بینند زیاد است بنابراین افرادی که می‌خواهند برای محصولات خود اعتماد مشتریان را جلب کنند می تواند در تبلیغات اینترنتی از ویدیو های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنند

یکی دیگر از این تفاوت هایی که در آن دو روش وجود دارد این است که در روش اینترنتی می‌توانیم با کاربر به ارتباط و تعامل بپردازیم وقتی تبلیغی درج می کنیم که در سایت ها و وبلاگ ها و یا در رسانه‌های اجتماعی کاربر سوالی داشته باشه یا نظریه انتقادی در رابطه با محصولات ما داشته باشد می‌تواند برای ما ارسال کنند و ما پاسخ آنها را بدهیم این یکی از تفاوت‌های مهم ایست که در روش سنتی این امکان وجود ندارد

درست است که گفتیم در تبلیغات به روش اینترنتی پاسخ مثبتی خواهد داشت و میزان فروش ما را بالا می‌برد اما نمی‌توانیم به این روش اکتفا کنیم که تبلیغات اینترنتی حتما پربازده خواهد بود بنابراین باید در این روش باید در این روش از متد هایی  استفاده کنیم که میزان بازدید و میزان فروش ما را بالا ببرد در متن محتوا عکس گذاری نوشتن عنوان و یا کارهای خلاقانه باید طوری انجام دهیم که توجه کاربر را جلب کند البته این به روش ها هم می‌توانیم در روش سنتی هم به کار ببریم

در روش اینترنتی می توانیم از افرادی که تجربه کاری مشابه با ما دارند و همچنین از از افرادی که به صورت مشابه با ما فعالیت می کنند استفاده کنیم

همچنین در روش اینترنتی می توانیم نظرسنجی انجام دهیم یعنی بررسی کنیم که این تبلبغ ما چه مقدار پاسخ مثبتی داشته و یا اثر منفی داشته و اگر پاسخ منفی داشته می‌تواند روش تبلیغ را تغییر دهیم که این امکان در روش سنتی وجود ندارد