بازاریابی اینترنتی و روابط عمومی
در زیر به چند نمونه از بازاریابی اینترنتی که در روابط عمومی مجازی تاثیر می گذارند می پردازیم:
- مدیریت نحوه ارائه نام تجاری شما در سایت های شخص ثالث
«به حداکثر رساندن ذکرهای مطلوب» به معنای به حداقل رساندن نام های نامطلوب از شرکت، مارک ها، محصولات یا وب سایت های شما و سایر وب سایت های شخص ثالث است. بنابراین، مدیریت شهرت آنلاین بخش مهمی از روابط عمومی آنلاین است.
- سروصدا ایجاد کنید
این روزها برخی از شرکت ها اخباری را جابجا می کنند که شامل اطلاعات یا اعلامیه های آنلاین برندشان از طریق پورتال های مختلف است. از آنجایی که کاربران از طریق رسانه آنلاین به اخبار دسترسی دارند، برخی از شرکت ها ترجیح می دهند اخبار مربوط به نام تجاری خود را از طریق وب سایت های خود منتشر کنند. آنها همچنین می توانند آنها را به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل یا وب به شرکت های رسانه ای برای انتشار ارسال کنند. آنها همچنین آنها را برای رسانه های اجتماعی دوستانه می کنند تا وبلاگ نویسان و دیگران بتوانند در مورد اخبار بنویسند. تبلیغات برند حاصل از استراتژی روابط عمومی بازاریابی شرکت ها است.
- رسانه های اجتماعی
پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف، مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست و اسنپ چت و غیره بعد جالب دیگری را به روابط عمومی آنلاین اضافه کرده اند. مردم می توانند تقریباً از هر چیزی عکس پست کنند، از جمله نقص محصول، و بحران روابط عمومی آنلاین می تواند در عرض چند ساعت ایجاد شود. در عین حال، راههای مثبت زیادی نیز برای ایجاد یک سر و صدای آنلاین با استفاده از روابط عمومی وجود دارد.
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی ، تبلیغات ایجاد شده توسط مشتری و سایر ایدهها میتوانند به شرکتها کمک کنند تا سر و صدا ایجاد کنند.
شرکتها میتوانند محتوای جذاب و تازه را در وب سایتها و صفحات رسانههای اجتماعی خود برای جذب ترافیک و بازدیدهای مکرر ارائه دهند. آنها میتوانند ویدیوهای هیجانانگیزی بسازند و به آنها اجازه ویروسی شدن را بدهند.
برای نتیجه گیری، آدرس های وب باید برای تمام فعالیت های روابط عمومی آنلاین پوشش داده شوند تا اهداف کمپین در هدایت ترافیک به سایت تکمیل شود. به درستی می توان گفت که چه شرکت ها از تبلیغات آنلاین استفاده کنند و چه از فعالیت های روابط عمومی آنلاین، همه اینها به بازگشت سرمایه (ROI) بستگی دارد.
میزان سرمایهگذاری
میزان سرمایهگذاری در این فعالیتها باید توسط شرکتها محقق شود تا اینکه فقط آنها به چنین تصمیماتی ادامه دهند. معیار نهایی موفقیت برای یک کمپین، تعریف بازگشت سرمایه ای است که به ارمغان می آورد.
بدون یک چارچوب اندازه گیری از پیش تعریف شده و برنامه ریزی شده، سرمایه گذاری معنی ندارد. فراتر از اندازهگیری افزایش مشارکت اجتماعی (افزایش فالوورها، لایکها، نظرات، و غیره)، برندها همچنین باید روی ردیابی برند، ردیابی تبدیل و اندازهگیری فروش سرمایهگذاری کنند تا بتوانند تأثیر کمپین تبلیغاتی یا روابط عمومی را تعیین کنند.
جهت درج تبلیغ اینترنتی در سایت اینترنتی ابتدا در تبلیغات ۹۸ در سایت ثبت نام کنید