بنر آگهی اینترنتی

در مقاله پیش رو نکاتی را که در ایجاد بنر آگهی اینترنتی باید در نظر داشته باشیم را توضیح خواهیم داد ، بنر آگهی تبلیغاتی  یکی از مهمترین بخش های جذب مشتری در تبلیغات اینترنت می باشد.

بنر تبلیغاتی چیست ؟

بنر تبلیغاتی یکی از المانهای تبلیغات است که در وب مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از تبلیغات آنلاین به گونه ایست که ترافیک تبلیغات را در یک صفحه وب جاسازی گذاری میکنند و هدف از انجام این کار نیز ترغیب کاربر به کلیک بر روی آن و ارجاع ِ به وب سایت تبلیغات دهنده است.

بنر آگهی اینترنتی

بنر تبلیغات اینترنتی

در مفهومی ساده تر باید گفت یک بنر تبلیغات اینترنتی، تصاویری ثابت و یا متحرک است که از طرف سرویس دهنده تبلیغات مانند اینتورک در سایت های نمایش دهنده (پابلیشر) به نمایش در میآید و به واسطه ی تعداد کلیک مخاطبان در وب سایت نمایش دهنده، مقداری از ترافیک این سایت را روانه وب سایت تبلیغ دهنده می کند. به این گونه تبلیغات، تبلیغات بنری و به این گونه بنرها، بنر تبلیغاتی می گویند.

ترغیب کاربر برای استفاده از محصول یا خدمات

بنرها درست همانند هر سیستم تبلیغاتی دیگر، هدفشان ترغیب کاربر برای استفاده از محصول/خدمات شرکت تبلیغ دهنده است.در این بنرها همواره سعی می شود مواردی به تصویر کشیده شود که کاربران را بیش از پیش به استفاده از این محصولات یا خدمات تشویق کند. از جمله مهم ترین سنجهای که برای میزان عملکرد و تاثیر یک بنر تبلیغاتی استفاده می شود، میتوان به نرخ کلیک ( CTR ) اشاره کرد. اما گرافیک و متن و حتی سایز یک بنر در میزان نرخ کلیک تاثیرگذار است. در این کتاب بیشتر در این مورد میخوانیم..

چه نوع طراحی بنر تبلیغاتی اینترنتی ، بنر خوبی به حساب می آید؟

بنر آگهی اینترنتی

افرادی که در زمینه طراحی بنر فعال هستند هریک تعریفهای خاص خود را از ساختار یک بنر خوب ارایه میدهند. اما همیشه سوال اینجاست که یک بنر خوب چگونه شناسایی میشود؟ در حقیقت خوب بودن یک بنر فقط به این معنا نیست که بنر مورد نظر ما زیبا طراحی شده باشد، بلکه بنری خوب است که عملکرد خوبی در برداشته و نتایج خوبی را به ما ارائه دهد. ممکن است یک بنر از لحاظ بصری بسیار ضعیف به نظر برسد ولی همچنان در عملکردش نتایج بینظیر ارایه بدهد.

چه معیارهای برای یک بنر خوب داریم:

مراحل خلق یک بنر تبلیغاتی با ایجاد یک پیام قوی شروع میشود. کپیرایت یا متن، بخش اصلی تبلیغات بنری است و در بعضی موارد مهمترین قسمت آن به حساب میآید. یک طراحی خوب، پیام ( massage )را تقویت کرده و توجه ها را به خود جلب میکند و این توجه باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) خواهد شد. در حقیقت عملکرد یک بنر، به کمک کمیتی به نام  CTR Click through-Rate بررسی میگردد و این عدد نشان میدهد که بنر چه قدر کارآمد بوده و آیا توانسته است نرخ ورود مطلوبی را برای وبسایت به ارمغان بیاورد یا خیر .


 

CTR مخفف Click Through Rate است و با تقسیم کردن تعداد کلیکهای هر بنر یا لینک مجزا بر تعداد کل نمایشهای آن، بدست میآید. به واسطه این کمیت شما میتوانید میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را دریابید

 

 

همینطور که گفتیم یک طراحی خوب میتواند به پیام بنر نیز کمک کند، باید توجه داشته باشید بعد از اینکه با طراحی گرافیکی نظر بیننده را جلب کردید یک عنوان و محتوای برای ایجاد ارتباط با مخاطب ارایه دهید و این باید کاملا ارزشمند و مفهومی باشد. بنابراین در ادامه قصد داریم در مورد اینکه چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسید صحبت کنیم.

9 مرداد 1398 6:25 ب.ظ